Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Rossifan46

Sitat fra: foxy på søndag 02. september 2012, klokken 23:00
jeg er short TSLA snitt 31.86 - dr.. dyr aksje! vi kommer å se en emisjon snart + at antall reservasjoner kommer å vise bare en marginal vekst fremover
Hehe...dette er fjerde innlegget i denne tråden...2.september 2012 :-)
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

toppi

Sitat fra: foxy på tirsdag 09. oktober 2012, klokken 17:37
nå er aksjen snart klar for å forlate 28 og sette kursen mot 20...

Og denne fra 9. oktober 2012  :o
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Epleskreller

Sitat fra: foxy på fredag 03. mai 2013, klokken 20:15
Ser ikke hvilken infoverdi DINE regler har for deg eller andre, men siden du er ny her skal jeg være snill:  :D

2900 @ 55.56 er en grei start.
Vi er nok flere som gjerne skulle hatt 2900 fra 3. mai. Men de er nok trolig realiserte for en stund siden.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Dr.Ling

Det er lett å være etterpåklok.
Jeg liker å tro at jeg har vært fornuftig. Iflg kurven kunne en vel ikke være "sikker" på oppgang før midt i april. Jeg kom meg inn i aksjen 2.mai, så da er det bare 2 uker jeg har rotet bort :)

Sikret litt gevinst igår på 78,35 da jeg er usikker på hvordan korreksjonen blir, om den i det hele tatt kommer da. Inn igjen med en mindre aksjepost på 75,35 da jeg tenker at aksjen mest sannsynlig ikke korrigerer nedover. Iflg boka skal jo gapet mellom 55 og 65 ihvertfall delvis fylles de neste ukene, men dette er en aksje som ikke følger boka :)

Hadde vært spennende å se hvordan kursen reagerer på negative nyheter.....
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

kjølholdt

Dårlige nyheter vil være en eminent mulighet til kjøp, mener at aksjekursen tok seg et dykk i forbindelse med broder artikkelen i New York Times
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Øyvind.h

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 11. mai 2013, klokken 07:50
Sitat fra: foxy på fredag 03. mai 2013, klokken 20:15
Ser ikke hvilken infoverdi DINE regler har for deg eller andre, men siden du er ny her skal jeg være snill:  :D

2900 @ 55.56 er en grei start.
Vi er nok flere som gjerne skulle hatt 2900 fra 3. mai. Men de er nok trolig realiserte for en stund siden.
Vi er nok flere som er glade vi ikke gikk short som foxy med 2900 fra 3. mai. Men som du skriver har han/hun nok dekket shorten for lenge siden. Antakelig med gevinst, for den falt vel ned til 54,50 den dagen han gikk short.

Hadde du derimot tatt 2900 på 55,56 og klart å holde dem til nå snakker vi over 300K i gevinst.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: kjølholdt på lørdag 11. mai 2013, klokken 10:23
Dårlige nyheter vil være en eminent mulighet til kjøp, mener at aksjekursen tok seg et dykk i forbindelse med broder artikkelen i New York Times
Da lastet jeg opp, for da falt kursen på konstruerte nyheter :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kjølholdt

Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte når jeg startet tråden, men følte vel ikke at jeg hadde nok info på det tidspunktet. Men som flere har nevnt det nytter ikke å være etterpåklok.Men kommer til å kjøpe hvis det skulle komme dårlige nyheter av ikke finansiell karakter
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

JohanH

Sitat fra: kjølholdt på lørdag 11. mai 2013, klokken 10:42
Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte når jeg startet tråden, men følte vel ikke at jeg hadde nok info på det tidspunktet. Men som flere har nevnt det nytter ikke å være etterpåklok.Men kommer til å kjøpe hvis det skulle komme dårlige nyheter av ikke finansiell karakter

Det er en lett ting å si men vanskeligere å gjøre dersom det kommer nyheter som får aksjen å styrte nedover si 30% på en dag. Det er da det gjelder å tenke selv og stole på kunnskap og forståelse men opparbeidet seg over tid, og ikke la seg skremme av hvordan "saueflokken" løper... Jeg hadde en posisjon allerede den gangen som de offentligjorde at Peter Rawlinson (en av hovedingeniørene) sluttet - kursen falt som en stein fra rundt $30 til $22 i løpet av få timer. Jeg burde ha kjøpt aksjer da på lave 20-tallet, men turte ikke fordi jeg ikke hadde kunnskap nok til å vurdere om nyheten var viktig eller ikke. Hadde jeg da visst hva jeg vet nå hadde jeg skjønt at det var en kjøpsmulighet uten like. Tror mange her på dette forumet faktisk vet mer enn de tror om såvel Tesla finansiellt som teknologisk - og tilsvarende er det nok overraskende hvor lite mange investorer faktisk vet og forstår. Dette er et stort forsprang som en må prøve å tørre å utnytte seg av.

Oreo

Sitat fra: JohanH på lørdag 11. mai 2013, klokken 12:47
Tror mange her på dette forumet faktisk vet mer enn de tror om såvel Tesla finansiellt som teknologisk - og tilsvarende er det nok overraskende hvor lite mange investorer faktisk vet og forstår. Dette er et stort forsprang som en må prøve å tørre å utnytte seg av.
Kloke ord Johan.
Ellers så leser jeg dette i dag:
SitatSome investors bet that Tesla's stock is an accident waiting to happen. So far, the only thing that's gotten wrecked is those investors' own performance.

After announcing its first-ever quarterly profit late Wednesday, the electric-car maker saw its shares surge 24% Thursday. With a market value of $7.9 billion, Tesla is now worth more than Fiat.
http://online.wsj.com/article/SB10001424127887324059704578473263012264802.html?mod=rss_Heard_on_the_Street
Dvs. inkl. Ferrari (og Chrysler) om jeg ikke tar feil??
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Epleskreller

Det setter ting i perspektiv. Sier du at Ferrari og Chrystler er en del av Fiat?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

petersv

#671
Mhm, noen fler:

SitatBilprodusenter: den lange listen inneholder kjente navn som Ferrari, Lancia, Autobianchi (som allerede var kjøpt av Lancia), Alfa Romeo, Maserati , Innocenti, Chrysler, Dodge og Jeep.
Nyttekjøretøy: Fiat eier flere merker inkludert OM og Iveco.
Landbruksmaskiner: Fiat gruppen eier CNH Global, New Holland og det canadiske merket Flexy-Coils.
Anleggsmaskiner: produsert av Fiat-Hitachi Construction og New Holland Construction.
Busser: produseres under merkene Fiat, Iveco og Irisbus.

Og mange flere
Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Fiat#Selskaper_i_Fiat-gruppen

Men om aksjen dekker gruppen eller enkeltvis, vet jeg ikke.

Cobos

Jeg spurte selv om akkurat det samme på TMC og fikk beskjed om at ja dette dekker alt sammen. Det har omtrent en markedsverdi på 6 mrd $ mens Tesla nå har en markedsverdi på 7 mrd $, som jo er relativt sykt. Nå skal det sies at både Fiat og Chrysler sliter med marginene og salget.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Oreo

SitatTesla gained $7.36 to a record $76.76 at the close in New York. Its market capitalization totaled about $8.9 billion, ranking it between the $7.9 billion value of Turin, Italy-based Fiat SpA (F), the majority owner of Chrysler Group LLC, and Japan's Mazda Motor Corp. (7261), at $10.5 billion.
http://www.businessweek.com/news/2013-05-10/tesla-motors-short-covering-sustains-gains-san-francisco-mover
Altså mellom Fiat og Mazda
Vet ikke hvordan Fiat har delt opp alle sine konglomerat av selskaper og eierandeler, men sikkert er at Jeep og Dodge er en del av Chrysler samt som petersv linker til er Chrysler del av Fiat. Som du sier Epleskreller, setter det ting litt i perspektiv. Dette får meg også til å tro dagens kurs kan være litt kunstig høy.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Nuvolari

Sitat fra: Cobos på søndag 12. mai 2013, klokken 12:29
Jeg spurte selv om akkurat det samme på TMC og fikk beskjed om at ja dette dekker alt sammen. Det har omtrent en markedsverdi på 6 mrd $ mens Tesla nå har en markedsverdi på 7 mrd $, som jo er relativt sykt. Nå skal det sies at både Fiat og Chrysler sliter med marginene og salget.

Cobos

Tydelig at aksjekursen priser inn tro på økt omsetning og margin i fremtiden. Det er jo forsåvidt ikke unormalt. Mange selskaper uten inntekter har vært priset ekstremt høyt kun basert på at man tror de vil tjene penger i fremtiden.

Gitt et slikt perspektiv kan tsla fortsette å stige.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA