Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

tjobben

Jeg henger enda lenger etter :-[
Føler jeg har kastet bort penger på Kina-fond, som har gått ned siste kvartal. enda jeg i flere år har tenkt at Tesla er spennedende greier, og han Musk-fyren er jo genial. Snakk om mangel på teft...
Dere som er godt inne i det: Vil det bære lurt å kjøpe nå, eller vente til Q1 gladnyheter har lagt seg litt?
Og for en som aldri har kjøpt en eneste aksje: hvor/hvordan handles det?
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

tjobben

Kanskje man burde vente litt?
I følge denne analysen har aksjen nådd en topp, pga. bestillinger som flater ut:

http://seekingalpha.com/article/1417461-expect-tesla-to-lose-its-after-hours-gains?source=nasdaq

Men han nevner ikke Consumer Report.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

DonPedro

Den artikkelen til Santos er full av sprøyt.  Virker som om han har lett med lupe etter å finne en negativ vinkling på en kvartalsrapport som gav alle bakoversveis. Hele storyen dreier seg om at etterspørselen skulle ha dabbet av. Se på kontrasten mellom dette og Tesla's guidance:

  • Økt salgsmål for 2013 fra 20k til 21k (er villig til å vedde mye på at de har en del å gå på her, og har lagt opp til å øke dette målet ved hver kvartalsrapport
  • Uttalelse fra Elon Musk om at "demand generation" ikke har vært prioritert enda, at de først må få strømlinjeformet produksjonen
  • Guidance på at "US demand is expected to exceed 15,000/year; global demand likely above 30,000/year
  • Veldig interessant kommentar fra Elon Musk angående at de ser tydelig at når de først leverer noen biler til et område, så kommer det med en gang mer etterspørsel der - det vil si at bileierne selger flere biler (dette har vi jo hørt mange historier om på Tesla Motors Club-forumet, men veldig positivt for Tesla at denne effekten er så sterk at de merker det i total-tallene)

En tilleggskommentar: Jeg tror at Norge kommer til å bli et eventyr for Tesla, og i seg selv utgjøre et stort boost på disse tallene. Jeg tror Tesla har skjønt at Norge er viktig, men ikke HVOR viktig. :)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Blip

Sitat fra: tjobben på torsdag 09. mai 2013, klokken 12:14
Jeg henger enda lenger etter :-[
Føler jeg har kastet bort penger på Kina-fond, som har gått ned siste kvartal. enda jeg i flere år har tenkt at Tesla er spennedende greier, og han Musk-fyren er jo genial. Snakk om mangel på teft...
Dere som er godt inne i det: Vil det bære lurt å kjøpe nå, eller vente til Q1 gladnyheter har lagt seg litt?
Og for en som aldri har kjøpt en eneste aksje: hvor/hvordan handles det?
Teft, ikke teft, tilfeldigheter og lotto. Jeg kjøpte litt aksjer som alternativ til å bruke (bortkastede) penger på Lotto. Jeg spiller ikke Lotto, men spiller på høy-risiko-aksjer (noe som TSLA faktisk er). Jeg gir samme rådet til deg som til meg selv: Etterpåklokskap er eksakt vitenskap. Det er ikke vist i å henge seg opp i "hva-om". Jeg har også "bare" 100 aksjer, men skulle selvsagt ønsket at jeg satset alt jeg eide på noen kjøps-opsjoner for noen uker siden. Problemet er bare at jeg nå hadde vært nervevrak og innlagt med blødende magesår selv om jeg hadde vært millionær.

Handel med USA-aksjer kan gjøres på nordnet.no eller netfonds.no i norge. Alternativt finnes det en haug med utenlandske aksje-pushere, men de leverer ikke norske skatterapporter ... ;)

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

tjobben

Sitat fra: Blip på torsdag 09. mai 2013, klokken 13:28
Sitat fra: tjobben på torsdag 09. mai 2013, klokken 12:14
Jeg henger enda lenger etter :-[
Føler jeg har kastet bort penger på Kina-fond, som har gått ned siste kvartal. enda jeg i flere år har tenkt at Tesla er spennedende greier, og han Musk-fyren er jo genial. Snakk om mangel på teft...
Dere som er godt inne i det: Vil det bære lurt å kjøpe nå, eller vente til Q1 gladnyheter har lagt seg litt?
Og for en som aldri har kjøpt en eneste aksje: hvor/hvordan handles det?
Teft, ikke teft, tilfeldigheter og lotto. Jeg kjøpte litt aksjer som alternativ til å bruke (bortkastede) penger på Lotto. Jeg spiller ikke Lotto, men spiller på høy-risiko-aksjer (noe som TSLA faktisk er). Jeg gir samme rådet til deg som til meg selv: Etterpåklokskap er eksakt vitenskap. Det er ikke vist i å henge seg opp i "hva-om". Jeg har også "bare" 100 aksjer, men skulle selvsagt ønsket at jeg satset alt jeg eide på noen kjøps-opsjoner for noen uker siden. Problemet er bare at jeg nå hadde vært nervevrak og innlagt med blødende magesår selv om jeg hadde vært millionær.

Handel med USA-aksjer kan gjøres på nordnet.no eller netfonds.no i norge. Alternativt finnes det en haug med utenlandske aksje-pushere, men de leverer ikke norske skatterapporter ... ;)

Takk for svar og tips. Nordnet.no får ny bruker nå.
Ja, det er helt sant akkurat det. "Hva om" tanker er bortkastet.
Det er handling som teller, og her er det bare å kjøpe.
Har, som en del andre her, klokketro på Tesla og ikke minst Elon Musk.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Elmo

#605
Sitat fra: DonPedro på torsdag 09. mai 2013, klokken 12:40
Veldig interessant kommentar fra Elon Musk angående at de ser tydelig at når de først leverer noen biler til et område, så kommer det med en gang mer etterspørsel der - det vil si at bileierne selger flere biler . . .

Jeg tror at Norge kommer til å bli et eventyr for Tesla . .
Ja, bare se på Leaf nå om dagen.
Det er iallefall ikke Nissans markedsføring om er årsaken til salgstallene.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Epleskreller

Jeg valgte å investere ca en halv Model S når kursen var ca 37. Hadde bestemt meg for å være long, men fant ut at jeg skulle trade litt da den kom til ca 45. Det hele endte med at toget gikk og jeg fikk meg ikke til å hoppe på igjen. Ganske irriterende at jeg aldri greier å sitte long..

Men, jeg tok gevinsten fra sist og puttet i kjøpsopsjoner i TSLA, hhv jun13 @ 60 og jan14 @ 65. Var all inn i går og opsjonene vil gjøre det godt i dag.. Vil ikke klare å ta igjen det "tapte" fra aksjeblunderen, men dobbling av forrige gevinst er ikke helt galt. Nå kommer jeg til å selge mine kortsiktige opsjoner og kjøpe mere langsiktige. Stor risiko i denne opsjonsgamblingen og gruer meg til selvangivelsen til neste år..

Når det gjelder nettmegler, så brukte jeg DNB til aksjehandler. De tar litt kurtasje, men gebyr på vekslingskurs blir fort enda mer. Det er derfor håpløst dersom man skal forsøke å utnytte små svingninger. Til opsjoner bruker jeg optionsexpress.com. Det tok ca to uker fra jeg registrerte til jeg hadde fått penger å handle for.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Dr.Ling

Hvis man har en langsiktig horisont er nok ikke TSLA noen stor risiko. Men om målet er, som for de fleste her, å tjene litt penger før alle pengene går med til å betale Model S, så er det ganske risikabelt. Det meste av aksjehandel er jo risikosport, spesielt om en ikke har noe system å følge og handler på impuls hele tiden :) (been there, done that)

Jeg tror uansett at aksjen skal videre opp pga alle de positive nyhetene som kommer den nærmeste tiden, og pga halleluja-stemningen blant fansen.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Real EoN

Merker jeg hater dem som velger å selge nå, sitt stille for faen å tving shorterne vekk, det tjener du mer på  ::)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Epleskreller

Enormt volum, 2,5 millioner på 11-12 minutter..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Epleskreller

og etter en times handel har aksjen droppet ned fra den sterke åpningen rundt 70 og helt ned til 63,69..

på tide å kjøpe mere snart??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

RunarBT

#611
Er nok mulig å trade litt, opp over 66 no igjen

Edit: 67

kjølholdt

Jeg har droppet Holberg fond og brukte penga på 150 aksjer til 53,99. Så får vi se . De kan stå der en god stund.
Gleder meg til tesla skal satse i Kina
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Real EoN

wow, fra twitter... hva har han i ermet nå ?

Elon Musk‏@elonmusk2m
There is a way for the Tesla Model S to be recharged throughout the country faster than you could fill a gas tank.
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Øyvind.h

Sitat fra: Real EoN på torsdag 09. mai 2013, klokken 17:28Elon Musk‏@elonmusk2m
There is a way for the Tesla Model S to be recharged throughout the country faster than you could fill a gas tank.
Må være batteribytte-stasjoner, som Model S visstnok til dels skal være tilrettelagt for. Har dog ingen tro på denne løsningen, så jeg håper ikke de bygger et nettverk av slike stasjoner.

Gasser de opp laderen til eks 120kW holder det leeeenge for meg i hvertfall (90kW stabilt er egentlig også bra nok).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA