Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Arha på onsdag 08. mai 2013, klokken 22:45
Og dette blir godt mottatt, kursen er nå på rundt 62 i etterhandelen ;D
63,99 :)
Brenner under shorterne nå gitt...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Epleskreller

64,6..

Opsjonene mine kommer til å eksplodere i morgen :), bare så synd jeg ikke turte å gå all in med aksjekapitalen..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Celter

Godt jeg kjøpte meg opp litt kl. 16 idag før jeg dro på hytta :)

Foxy: hvor mange aksjer har du shortet i dag?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Real EoN

apropo shortere, nå er det vel bevist at Tesla ikkje kommer til å gå under uansett. Er det nå endelig tid for den berømte skvisen skal tro  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Hjalmar

Jeg følte meg så teit med et inngangs-snitt på over 53. Regner med jeg føler meg mindre teit i morgen :-) Blir interessant å se hvor høyt kursen går.

...og som vanlig kan man angre på at man ikke kjøpte mer, har kun 500 aksjer...

PHsigP85

Dette er fantastiske tall og ikke minst utsikter. Global demand på 30.000/yr og gjennomsnittlig gross margin på 17% er rått med tanke på at han nå sier det var vesentlig bedring gjennom kvartalet. Må nærme seg 20% om de ikke allerede er der tenker jeg.

Gratulerer alle dere som finansierer bilen med gevinster - vi andre får glede oss over å ha en leverandør med bra utsikter og styrket balanse!
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Epleskreller

#591
Sitat fra: Real EoN på onsdag 08. mai 2013, klokken 23:13
apropo shortere, nå er det vel bevist at Tesla ikkje kommer til å gå under uansett.

Mange vil nok være uenige i det, det er fremdeles mulig at fremtiden til Tesla ikke er lys..

..selvom jeg TROR fremtiden blir bra :D

TSLA på 70,5 (!!)

satser på at vi når 80 i morgen :P

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Oreo

Tesla Motors, Inc. After Hours Trading
$72.01 * 
16.2235
   
29.08%

Read more: http://www.nasdaq.com/symbol/tsla/after-hours#ixzz2Sk0eIkkk
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

RunarBT

40-45% short enda, dette må da føre til en skvis, og opp mot 100-150 ganske snart?

Da med Consumer report med voldsom positiv review i morgen, supercharger nyhet neste uke og "under the hood" uka etterpå? :-D

Hjalmar

Jeg har hørt på Q&A Conference call'en og det er mye som høres positivt ut. Utenom de harde fakta så snakker de om at demand er større enn de trodde(!) og når det gjelder finansieringen i USA så vil "initial amount" snart gå ned fra de 500 dollar som det er i dag. De bruker nå noen bedre dørhåndtak enn på de første bilene og adresserer problemet med det lille 12 volts batteriet.

DonPedro

Veldig overbevisende resultat-konferanse. Masse nyttig info. Det virker som de har så INNMARI kontroll over de to viktigste faktorene: Etterspørsel og marginer. Etterspørselen er viktigst på lang sikt, og den er jeg mest betrygget på nå. Marginene lovet Musk temmelig sterkt at skulle være på 25% ved utløpet av Q4, og "likely" som gjennomsnitt for hele det kvartalet. Dette er tøffe løfter, for de regner med at alle "Zero Emission Credits" som de tjener på nå forsvinner". Uten disse credits er Q1-marginen kun 5% i snitt for hele kvartalet.

Nå kommer denne aksjen til å gå veldig bra, og det må skje noe skikkelig galt (recall eller lignende) for å trykke den langt ned igjen.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Epleskreller

Sitat fra: Hjalmar på torsdag 09. mai 2013, klokken 00:17
Jeg har hørt på Q&A Conference call'en og det er mye som høres positivt ut. Utenom de harde fakta så snakker de om at demand er større enn de trodde(!) og når det gjelder finansieringen i USA så vil "initial amount" snart gå ned fra de 500 dollar som det er i dag. De bruker nå noen bedre dørhåndtak enn på de første bilene og adresserer problemet med det lille 12 volts batteriet.

Ned fra de 5000 dollarene (31000kr). De er ikke like ivrige etter cash lenger.

Håndtakfixen  er vel den man må dra det litt ut før det reagerer.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Hjalmar

Sorry! Selvfølgelig ned fra 5000 dollar ja, ikke 500 som jeg presterte å skrive.

toppi

For en fyr - for et selskap!

Skal Musk og co klare å stable på beina et nytt bilmerke, og atpåtil med el motor?
Jeg har hatt håp og tro om dette lenge, og nå blir jeg bare mer og mer overbevist.

Med fare for å gjenta meg selv:
Tesla vil bli stående i historiebøkene som starten på slutten for fossilt drivstoff.

Tenk dere om 3 år: S og X er for lengst et vil ha/ må ha produkt men for dyr for massene i mange land
Tesla lanserer Gen III, folkebilen, til halv pris, med 85 kWh batteri.
Og da står det et nettverk av hurtigladerstasjoner sentralt plassert over hele USA og hele Europa, hvor du, som Tesla eier, kan fylle bilen din GRATIS.

Det ble igjen veldig stille fra Foxy, sitter han værfast i Shortville?
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Dr.Ling

Dette er jo et eventyr. Jeg er en av sikkert mange som angrer på at vi ikke satte alle sparepengene i TSLA da kursen var 35. Jeg sov i timen i april da rallyet begynte, og tenkte at det meste av positive nyheter var priset inn allerede nå før Q1-rapporten, men gamblet alikevel i går og kjøpte 1000 aksjer. Nå har jeg bare lyst å selge så tidlig som mulig når markedet åpner, og så kjøpe meg inn når dette korrigerer litt, men i denne aksjen tror jeg sannelig ikke at det kommer noen korreksjon!

Jeg har ståltro på selskapet, og skal prøve å ikke selge før jeg må betale bilen, men må innrømme at denne kursutviklingen føles litt boblete.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA