Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Hjalmar

Hvorfor synker det egentlig så mye idag? Noen som vet? Med mitt elendige snitt ryker jeg snart på en stoploss.

DonPedro

@epleskreller

Spennende å se om 55 holder. Plukket den fordi jeg regnet med at det uansett ville være en god del motstand der. Det er mange som har vært litt bitre over å sitte på sidelinjene de siste to dagene, og som jeg tror vil føle at 55 er et greit nivå å gå inn på igjen. Jeg kjøpte meg opp littegrann selv på 55.34.

Litt overrasket over at det ikke er flere shortere som dekker nå. Kan tyde på at de gamle shorterne er byttet ut med nye. :)  (Hører at det fortsatt er relativ få aksjer tilgjengelig til utlån, så den totale short interest later fortsatt til å være veldig høy).

Lurer på hvor de store volumene kommer fra. Må være en eller flere institusjonelle som plutselig fant ut at de ikke vil være med på resultatfremleggingen.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Real EoN

Tesla aper etter space x, lander raketten igjen på samme sted  :)
Får håpe neste rakett går til høyere høyder, sitter stille med aksjene her vertfall !
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

PHsigP85

Sitat fra: DonPedro på tirsdag 07. mai 2013, klokken 20:46
@epleskreller
Lurer på hvor de store volumene kommer fra. Må være en eller flere institusjonelle som plutselig fant ut at de ikke vil være med på resultatfremleggingen.

"Selg rykter, kjøp fakta" er det noe som sier. Ikke rart en del ønsker å lette porteføljen i forkant. En 2% posisjon har jo blitt til godt over 3% på bare en måned og da er det bedre "safe enn sorry" for mange.

Noen som vet hvor man enklest får på plass en short (helst ren short, ikke puts), ref tidligere innlegg.

Føler en liten short er en hedge med tanke på at jeg både har S i bestilling og X i reservasjon.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

DonPedro

Det er faktisk en meget god nyhet i dag som jeg regner med ikke vil ha noe særlig kurseffekt, men som kommer til å bety mye for Tesla:



Dette er fra siste side i Consumer Report for juni. Se nederst til høyre.

Det er lett å undervurdere dette. Consumer Report har en unik posisjon i USA som troverdige og faktuelle - litt samme image som Forbrukerrådet i Norge. De gjør grundige tester og skriver saklige og objektive anmeldelser. Når CR kaller Tesla Model S for "det beste kjøretøy vi noen gang har testet", så er det veldig stort. Sammen med finansieringspakken kan dette føre til betydelig salg blant folk som ikke vanligvis kjøper luksusbiler.

Det blir også fint for aksjekursen når juli-utgaven kommer. :)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Hjalmar

Jeg våger en spådom om at aksjen stiger et par dollar nå mot slutten av dagen. For å late som jeg tror på det sjøl kjøpte jeg 100 til akkurat nå.

Hjalmar

Ser ikke ut til at jeg kan overta for Snåsamannen med mine spådommer. Men er det noen som har noen ide om hvorfor kursen stuper idag? Ligner ikke akkurat på en shortskvis spør du meg.

DonPedro

Så store volumer (10 mill. aksjer) betyr at institusjonelle investorer (fond e.l.) selger. Noen fond bestemte seg for at det var bedre å putte 55-60 dollar pr. aksje i lomma enn å vente til etter Q1-rapporten. Flesteparten ble sittende (ved siste telling eide fondene ca. 80 millioner aksjer).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

PHsigP85

Sitat fra: Hjalmar på tirsdag 07. mai 2013, klokken 22:44
Ser ikke ut til at jeg kan overta for Snåsamannen med mine spådommer. Men er det noen som har noen ide om hvorfor kursen stuper idag? Ligner ikke akkurat på en shortskvis spør du meg.
Vet ikke hvor mye stup vi egentlig snakker om, jeg. Fortsatt et par prosent over sluttkurs fredag. Det er to handelsdager siden. Ikke annet enn høy volatilitet i en volatil aksje i mine øyne.

Begynner dog å frykte en midlertidig topp når Musk er på "alle" programreklamene på CNBC og Bloomberg TV, samtidig som alle retail investors skal kjøpe en aksje de ikke aner prisingen på (i.e. sannsynligvis ikke den første og eneste aksjen man skal eie).
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Kristian

Nytt innslag med litt gamle nyheter og synspunkter;
http://www.bbc.co.uk/news/22449099

Se analytikeren som mener at det tar for lang tid å fylle en Tesla, har tydeligvis ikke forstått at en kan lade hjemme.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Cobos

"Analytikeren" er ikke en analytiker men en bilblogger. Han står oppført tilnyttet Jalopnik som er en liten ikke veldig seriøs bilblog som tidligere har vært ekstremt antitesla. At de ikke har forstått konseptet med en elektrisk bil undrer meg ikke.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Arha

http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-4CW8X0/2316019188x0x661989/ee71d11b-3563-489c-9471-9319fd963626/Q1%2013%20Shareholder%20Letter.pdf

GAAP profitable even without the benefit of a one-time gain
Cash balance increased, despite making DOE loan payment
Record sales of $562 million, up 83% from last quarter
4,900 vehicles delivered
Gross margin doubled from last quarter to 17%
U.S. demand expected to exceed 15,000/year; global demand likely above 30,000/year
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Arha

#583
Og dette blir godt mottatt, kursen er nå på rundt 64 i etterhandelen ;D
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Real EoN

Og ettermarkedet flyyyyr.. aksjen over 62 dollar igjen  8)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA