Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: DonPedro på fredag 26. april 2013, klokken 23:04I min verden er den enten verdiløs eller en superhit på 5-10 års horisont (med mindre de blir kjøpt opp i mellomtiden).

Gjør ikke det den idèell for "langsiktige" opsjoner? JAN15? Enten taper du innsatsen eller så vinner du stort, det er hvertfall min tanke..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

DonPedro

Sitat fra: Epleskreller på fredag 26. april 2013, klokken 23:13
Sitat fra: DonPedro på fredag 26. april 2013, klokken 23:04I min verden er den enten verdiløs eller en superhit på 5-10 års horisont (med mindre de blir kjøpt opp i mellomtiden).

Gjør ikke det den idèell for "langsiktige" opsjoner? JAN15? Enten taper du innsatsen eller så vinner du stort, det er hvertfall min tanke..

Tja. En klassiker der er at det kommer en finanskrise i midten av 2014, og at aksjen dropper til halvparten og blir der til langt uti 2015. Mens selskapet går bedre enn aldri før. Så kommer oppgangen etter at opsjonene dine har løpt ut på dato.

Et kjempegodt eksempel er Apple.  Noen måneder etter at de lanserte iPhone, kanskje den mest lønnsomme produktlanseringen i verdenshistorien, startet finanskrisen.  Aksjen steg i noen måneder etter det, til ca. $200 rundt årsskiftet 2007/2008. Ett år senere sto aksjen i $90, selv om produktet og selskapet var inne i en fantastisk boom som varte helt til 2012.  Satt du i aksjen og beholdt trua traff du $700 i 2012.  Satt du med call-opsjoner for å bli med på boomen var du prisgitt utløpsdatoen på disse.

En mulig stragegi med opsjoner er å hele tiden rulle dem over, slik at du har noen JAN14, noen JAN15 og legger på neste års og neste års. Men det grunnleggende spørsmålet er hvorfor du diller med opsjonene i det hele tatt. Markedet ser "vinn-eller-forsvinn"-aspektet i aksjen godt, og priser dette inn i opsjonene i form av høyere implisitt volatilitet (dvs. høyere-enn-vanlig pris på opsjoner).

Opsjoner er vanskeligere på mange måter i tillegg til det med utløpsdatoene. For eksempel er det vanskelig å kjøpe og selge dem til "riktig" pris, med mindre det er opsjoner med særskilt høye volumer. Man risikerer å tape i begge ender til market maker. Det er også mye vanskeligere enn aksjer når det gjelder å ha en følelse for hva man driver med, hvor stor risiko man løper, osv. For mange blir det en blanding av gambling og investeringer som kan bli ganske vanedannende når man får rett i starten (spesielt hvis man tok større risiko enn man forsto, for da tjente man mer enn man forventet).

Derfor liker jeg bedre å rett og slett sitte med aksjen på "gammelmåten". :)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Lokführer

Har "oljefondet" investert i TSLA?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Blip

Ja, det ser slik ut. 0,44% faktisk ;)

Equity: NOK 95.173.962
Voting: 0.44%
Ownership: 0.44%

Ref. http://www.nbim.no/no/Investeringer/beholdninger/beholdninger-flash/

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Lokführer

Hadde vært på sin plass at "vi" ble storaksjonær i Tesla. Last opp mer!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Blip

Du finner nesten ingen enkeltselskaper som ligger over 1%.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

petersv

Må si meg rimelig fornøyd med avlest +126.96% gain i dag i urealisert avkastning.

jkirkebo

Sitat fra: petersv på mandag 29. april 2013, klokken 21:50
Må si meg rimelig fornøyd med avlest +126.96% gain i dag i urealisert avkastning.

7% opp hittil i dag ja....det har vært litt stille fra Foxy i det siste?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Sitat fra: jkirkebo på mandag 29. april 2013, klokken 21:57
Sitat fra: petersv på mandag 29. april 2013, klokken 21:50
Må si meg rimelig fornøyd med avlest +126.96% gain i dag i urealisert avkastning.

7% opp hittil i dag ja....det har vært litt stille fra Foxy i det siste?

Hihihi!

Wenche

Sitat fra: petersv på mandag 29. april 2013, klokken 21:50
Må si meg rimelig fornøyd med avlest +126.96% gain i dag i urealisert avkastning.
+ 77% siden nov/des er heller ikke å forakte   :D Når gikk du inn?
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Oreo

http://seekingalpha.com/currents/post/979381?source=email_rt_mc_readmore
SitatA very bullish presentation from Longboard Asset Management helped Tesla (TSLA +7.4%) rally today. Calling Tesla the auto industry version of Apple (others have made that analogy in some form) due to its brand, management, and disruptive impact (among other things), Longboard predicts shares will hit $100 within 18 months and $200 within 5 years. The firm expects Tesla to grab 80% of the global EV market, praises the company's engineering skill, and expects a heavy short interest (44% of the free float is shorted) to help fuel a rally. (slides) Update: SA commenters report having seen Longboard's presentation earlier. However, it was only today that it received media coverage.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Wenche

#521
Sitat fra: Oreo på tirsdag 30. april 2013, klokken 00:38
http://seekingalpha.com/currents/post/979381?source=email_rt_mc_readmore
SitatA very bullish presentation from Longboard Asset Management helped Tesla (TSLA +7.4%) rally today. Calling Tesla the auto industry version of Apple (others have made that analogy in some form) due to its brand, management, and disruptive impact (among other things), Longboard predicts shares will hit $100 within 18 months and $200 within 5 years. The firm expects Tesla to grab 80% of the global EV market, praises the company's engineering skill, and expects a heavy short interest (44% of the free float is shorted) to help fuel a rally. (slides) Update: SA commenters report having seen Longboard's presentation earlier. However, it was only today that it received media coverage.
Morsomt  ;D I så fall når jeg godt og vel målet; ikke bare er X inntjent, men Gen III også  :P Lurer på om jeg skal gå inn med litt mer, slik at S' en, blir gratis, den og ::)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

petersv

Sitat fra: Wenche på mandag 29. april 2013, klokken 22:44
Sitat fra: petersv på mandag 29. april 2013, klokken 21:50
Må si meg rimelig fornøyd med avlest +126.96% gain i dag i urealisert avkastning.
+ 77% siden nov/des er heller ikke å forakte   :D Når gikk du inn?

i 2011 på ca 24 dollar.

den12mann

#523

foxy

på tide med en ny short posisjon her oppe i stratosfæren.  :D
I-miev 2011
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA