Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

kjølholdt

Da er det jo bare å vente litt til , tilde synker noe mer. Deretter tar man hele barnetrygden og kjøper tsla aksjer for.  :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Øyvind.h

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 21. februar 2013, klokken 08:38
Da er det jo bare å vente litt til , tilde synker noe mer. Deretter tar man hele barnetrygden og kjøper tsla aksjer for.  :)
Haha. Barnas penger gambler man ikke med, for ingen ting er garantert her i verden :) Uansett er barnetrygden bare småpenger. 12000 i året eller noe? Det får surre og gå på en egen konto....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

foxy

#362
hehe - nå var det vel snakk om at man kan få enkelte model s konfigurasjoner levert i løpet av noen uker pga kanselleringer...

tesla are doomed - hvis de ikke snart får opp ekte etterspørsel.
I-miev 2011
Asker

Epleskreller

Hehe, hvor er dine kilder på at man kan få en MS i løpet av noen få uker?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

#364
Salgspersonell i butikken har uttalt at spesifikke modeller kan leveres ila en måned. Dette stemmer riktignok ikke med opplevd levering, men under 2 mnd kan antakelig være realistisk om du holder deg til 85kWh, ikke luft og ikke sunset red + bor i California. Mao er det ikke snakk om at Tesla er nede i 1-2 måneder venteliste, men man kan vri det til å bety det om man vil  ;D De har fullt tempo på noen konfigurasjoner for kunder i USA, og passer du inn i denne gruppen blir du prioritert.

Alle andre må vente. Seneste leveransedato jeg har sett er om 5 måneder i USA. Og internasjonalt blir det nok høst for Norge, og 2014 for UK, Australia etc.

Litt skuffende at de ikke nevnte reservasjonshastigheten for Model X. Selges jo rundt 5000 på årsbasis nå av en bil som ikke kommer før om halvannet år. De har antakelig en base på 10-15.000 reservasjoner av Model X når de begynner å levere den neste sommer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: foxy på torsdag 21. februar 2013, klokken 09:48
hehe - nå var det vel snakk om at man kan få enkelte model s konfigurasjoner levert i løpet av noen uker pga kanselleringer...

tesla are doomed - hvis de ikke snart får opp ekte etterspørsel.

Etter hva jeg skjønte hadde de over 10,000 (eller var det 12,000) "finalized" reservasjoner, dvs. reservasjoner der de $5k ikke er refunderbare. Og det er før EU P-reservasjonene får finalisere fine bestillinger. Da kan du legge på ca. 2500 til. Dermed er det aller meste av 2013-produksjone solgt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Hersens dollarkurs ødelegger litt for fallet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Gjermund

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 21. februar 2013, klokken 11:40
Sitat fra: foxy på torsdag 21. februar 2013, klokken 09:48
hehe - nå var det vel snakk om at man kan få enkelte model s konfigurasjoner levert i løpet av noen uker pga kanselleringer...

tesla are doomed - hvis de ikke snart får opp ekte etterspørsel.

Etter hva jeg skjønte hadde de over 10,000 (eller var det 12,000) "finalized" reservasjoner, dvs. reservasjoner der de $5k ikke er refunderbare. Og det er før EU P-reservasjonene får finalisere fine bestillinger. Da kan du legge på ca. 2500 til. Dermed er det aller meste av 2013-produksjone solgt.

Foxy har sikkert shorta Tesla aksjer og prøver å få kursen ned.

RunarBT

Sitat fra: foxy på torsdag 21. februar 2013, klokken 09:48
hehe - nå var det vel snakk om at man kan få enkelte model s konfigurasjoner levert i løpet av noen uker pga kanselleringer...

tesla are doomed - hvis de ikke snart får opp ekte etterspørsel.

...og der var short posisjonen din på plass igjen ja... Du, ærlig talt, trur du det har effekt på TSLA kursen å prate piss her på forumet?

Det er ubekrefta rykter om at 1 person fekk estimert 30dager fra kundekontakt på showroom i USA. 30 dager er ikkje "noen uker" i min verden. og uansett trur eg denne kunden vil bli skuffet.


Epleskreller

Hvordan påvirker zev-kreditter Tesla?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

#370
Bank of America har nedgradert aksjen til $30 og selg. Blir interessant å se om andre gjør lignende justering etter presentasjonen.

https://twitter.com/Benzinga/status/304564577167888386
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

i_expect

Kan noen av dere som tydeligvis har peiling på aksjer (jeg er så langt ifra som det går an) fortelle meg hva som gjør at markedet tydeligvis ikke vil ha aksjen etter fremleggelsen av tallene? Slik jeg har fått det referert her virker det jo ganske lovende: de begynner å tjene penger og produserer i henhold til målene og ser jo ut til å ha folk som vil kjøpe produktet også?
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Øyvind.h

Sitat fra: i_expect på torsdag 21. februar 2013, klokken 15:12
Kan noen av dere som tydeligvis har peiling på aksjer (jeg er så langt ifra som det går an) fortelle meg hva som gjør at markedet tydeligvis ikke vil ha aksjen etter fremleggelsen av tallene? Slik jeg har fått det referert her virker det jo ganske lovende: de begynner å tjene penger og produserer i henhold til målene og ser jo ut til å ha folk som vil kjøpe produktet også?
Alt for høye forventninger til hva de ville levere. Tesla leverte ikke på flere punkter på kort sikt, selv om ting ser positivt ut på lengre sikt (vet noen er uenige med meg her :) )
Tesla slet med å nå produksjonsmål, og har kastet penger på problemet for å sikre at de overlever. De rydder opp nå, men har gjort det dårlig på kort sikt pga dette. Og i lengre tid frem til dags dato har Tesla underlevert på flere punkter, selv om de langsiktige forholdene etter mitt syn ikke har endret seg.

Nå åpner børsen straks, så ingen svar herfra den neste timen :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 21. februar 2013, klokken 15:28
Sitat fra: i_expect på torsdag 21. februar 2013, klokken 15:12
Kan noen av dere som tydeligvis har peiling på aksjer (jeg er så langt ifra som det går an) fortelle meg hva som gjør at markedet tydeligvis ikke vil ha aksjen etter fremleggelsen av tallene? Slik jeg har fått det referert her virker det jo ganske lovende: de begynner å tjene penger og produserer i henhold til målene og ser jo ut til å ha folk som vil kjøpe produktet også?
Alt for høye forventninger til hva de ville levere. Tesla leverte ikke på flere punkter på kort sikt, selv om ting ser positivt ut på lengre sikt (vet noen er uenige med meg her :) )
Tesla slet med å nå produksjonsmål, og har kastet penger på problemet for å sikre at de overlever. De rydder opp nå, men har gjort det dårlig på kort sikt pga dette. Og i lengre tid frem til dags dato har Tesla underlevert på flere punkter, selv om de langsiktige forholdene etter mitt syn ikke har endret seg.

Nå åpner børsen straks, så ingen svar herfra den neste timen :)

Hva er planen nå Øyvind? Laste opp med TSLA eller avvente et ytterligere fall?
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA