Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

toppi

Aksjespesialist, bokskribent og dysleksi.
Herlig miks  ;D
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Epleskreller

#331
Sitat fra: foxy på torsdag 07. februar 2013, klokken 14:20
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 07. februar 2013, klokken 13:58
Det er bra du kan se i god tid hvordan aksjen utvilker seg. Bra, da er du sikkert veldig rik.. Om du kjøpte 10 stk aksjer på 35 og selger dem på 40 forsvinner ikke hele fortjenesten din i kurtasje vettu.. BRA!

rik er alltid relativ, men hva er poenget ditt? at du bare har 10 aksjer og ønsker flere?

Poenget mitt er at du er nedlatende ovenfor alle andre på dette forumet og ønsker å stå fram som veldig vellykket mtp. dine investeringer. Det eneste du kommer med er gjetninger på hvordan du tror aksjen vil utvikle seg bassert på din egen synsing og så kritiserer du andre for å ikke vite hva de holder på med. Jeg har ikke sett noe i denne tråden som minner om at du vet hva du holder på med. Dette blir for meg helt feil!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

foxy

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 07. februar 2013, klokken 14:34
Sitat fra: foxy på torsdag 07. februar 2013, klokken 14:20
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 07. februar 2013, klokken 13:58
Det er bra du kan se i god tid hvordan aksjen utvilker seg. Bra, da er du sikkert veldig rik.. Om du kjøpte 10 stk aksjer på 35 og selger dem på 40 forsvinner ikke hele fortjenesten din i kurtasje vettu.. BRA!

rik er alltid relativ, men hva er poenget ditt? at du bare har 10 aksjer og ønsker flere?

Poenget mitt er at du er nedlatende ovenfor alle andre på dette forumet og ønsker å stå fram som veldig vellykket mtp. dine investeringer. Det eneste du kommer med er gjetninger på hvordan du tror aksjen vil utvikle seg bassert på din egen synsing og så kritiserer du andre for å ikke vite hva de holder på med. Jeg har ikke sett noe i denne tråden som minner om at du vet hva du holder på med. Dette blir for meg helt feil!

Jeg har ingen ønsker å fremstå som vellykket hverken her eller andre steder – det eneste som er av interesse for meg er å tjene penger på de posisjonene jeg til enhver tid har. – og jeg kan love deg at jeg vet hva jeg holder på med!

Hvis du mener at mine innlegg om tesla aksjen og aksjemarkedet her er feil, ren synsing osv, så ignorer mine innlegg og fortsett med din egen synsing. 
I-miev 2011
Asker

petersv

Sitat fra: foxy på torsdag 07. februar 2013, klokken 15:10

Jeg har ingen ønsker å fremstå som vellykket hverken her eller andre steder – det eneste som er av interesse for meg er å tjene penger på de posisjonene jeg til enhver tid har. – og jeg kan love deg at jeg vet hva jeg holder på med!

Hvis du mener at mine innlegg om tesla aksjen og aksjemarkedet her er feil, ren synsing osv, så ignorer mine innlegg og fortsett med din egen synsing.
men hva er poenget ditt?

foxy

som planlagt (40 før resultat) nådde flinke tsla target i går! 8)
I-miev 2011
Asker

RunarBT

Sitat fra: foxy på lørdag 09. februar 2013, klokken 09:38
som planlagt (40 før resultat) nådde flinke tsla target i går! 8)

Når blei dette egentlig den nye planen din? ser du har pratet om det siste ukene.. men når TSLA snudde på $27 og oppover mot $34-35 så var det shorting som var det store, og du var skråsikker på at TSLA var konkurs innen kort tid?

foxy

Sitat fra: RunarBT på lørdag 09. februar 2013, klokken 11:40
Sitat fra: foxy på lørdag 09. februar 2013, klokken 09:38
som planlagt (40 før resultat) nådde flinke tsla target i går! 8)

Når blei dette egentlig den nye planen din? ser du har pratet om det siste ukene.. men når TSLA snudde på $27 og oppover mot $34-35 så var det shorting som var det store, og du var skråsikker på at TSLA var konkurs innen kort tid?

Javel? Slik jeg husker det, var short posisjonen dekket og man var long på under 28 frem til etter us valg. Så var det en liten short tapstrade på noen cent rund 33, og så long på 35 helt til i går. Kursmålet ble nådd og jeg mistet long posisjonen i går på litt under 40 dollar i snitt.

Så vi får se på reaksjonen på mandag og noen dager fremover før man tar en ny short posisjon.

Jeg er fortsatt overbevisst om at Tesla går med 75% sannsynlighet konkurs eller blir med 20% sannsynlighet kjøpt opp eller overlever med 5% sannsynlighet på egne ben.... 

I-miev 2011
Asker

19quiz76

Sitat fra: foxy på lørdag 09. februar 2013, klokken 15:06
Jeg er fortsatt overbevisst om at Tesla går med 75% sannsynlighet konkurs eller blir med 20% sannsynlighet kjøpt opp eller overlever med 5% sannsynlighet på egne ben....

Kan du fortelle litt om bakgrunnen for disse konkrete tallene? Er genuint interessert, og lurer på hva slags tall/statistikk du har lagt til grunn i dine beregninger.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

toppi

Sitat fra: foxy på lørdag 09. februar 2013, klokken 15:06
Sitat fra: RunarBT på lørdag 09. februar 2013, klokken 11:40
Sitat fra: foxy på lørdag 09. februar 2013, klokken 09:38
som planlagt (40 før resultat) nådde flinke tsla target i går! 8)

Når blei dette egentlig den nye planen din? ser du har pratet om det siste ukene.. men når TSLA snudde på $27 og oppover mot $34-35 så var det shorting som var det store, og du var skråsikker på at TSLA var konkurs innen kort tid?

Javel? Slik jeg husker det, var short posisjonen dekket og man var long på under 28 frem til etter us valg. Så var det en liten short tapstrade på noen cent rund 33, og så long på 35 helt til i går. Kursmålet ble nådd og jeg mistet long posisjonen i går på litt under 40 dollar i snitt.

Så vi får se på reaksjonen på mandag og noen dager fremover før man tar en ny short posisjon.

Jeg er fortsatt overbevisst om at Tesla går med 75% sannsynlighet konkurs eller blir med 20% sannsynlighet kjøpt opp eller overlever med 5% sannsynlighet på egne ben.... 



Slik du husker det? Du bare glemte å skrive det, men det passet greit å komme med det nå.
Jeg husker (og du bare skrev) bare sammenligning om Apple disipler på 700, TS nær konkurs, osv, og shorting på 33 jeg.

Men du vet jo best, så da er det jo slik det var.

Underholdene er det i alle fall :)

Som sagt så vil jeg gjerne vite når du går short igjen, det var en flott kjøpsanbefaling sist :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Oreo

Vi må huske at foxy også proklamerte Teslas ( eller var det elbiler generelt?) død pga brenselcelle/hydrogenbiler ville ta over. Alle andre som ikke forstod dette var idioter og ba andre lese seg opp om emnet. Da han ble ble utfordret til å utdype sine begrunnelser var han ikke så teknisk interessert. Synes det er artig at han har Planlagt aksjekursen.
Tror en skal lete lenge etter en annen med så lite kredibilitet. Bra jobba.
Vi burde nesten takke for tiden han tilbringer her inne på forumet. Vi vet jo alle at hans tid er dyrebar.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

foxy

Sitat fra: toppi på søndag 10. februar 2013, klokken 21:09
Sitat fra: foxy på lørdag 09. februar 2013, klokken 15:06
Sitat fra: RunarBT på lørdag 09. februar 2013, klokken 11:40
Sitat fra: foxy på lørdag 09. februar 2013, klokken 09:38
som planlagt (40 før resultat) nådde flinke tsla target i går! 8)

Når blei dette egentlig den nye planen din? ser du har pratet om det siste ukene.. men når TSLA snudde på $27 og oppover mot $34-35 så var det shorting som var det store, og du var skråsikker på at TSLA var konkurs innen kort tid?

Javel? Slik jeg husker det, var short posisjonen dekket og man var long på under 28 frem til etter us valg. Så var det en liten short tapstrade på noen cent rund 33, og så long på 35 helt til i går. Kursmålet ble nådd og jeg mistet long posisjonen i går på litt under 40 dollar i snitt.

Så vi får se på reaksjonen på mandag og noen dager fremover før man tar en ny short posisjon.

Jeg er fortsatt overbevisst om at Tesla går med 75% sannsynlighet konkurs eller blir med 20% sannsynlighet kjøpt opp eller overlever med 5% sannsynlighet på egne ben.... 



Slik du husker det? Du bare glemte å skrive det, men det passet greit å komme med det nå.
Jeg husker (og du bare skrev) bare sammenligning om Apple disipler på 700, TS nær konkurs, osv, og shorting på 33 jeg.

Men du vet jo best, så da er det jo slik det var.

Underholdene er det i alle fall :)

Som sagt så vil jeg gjerne vite når du går short igjen, det var en flott kjøpsanbefaling sist :)

hehe de tradene er dokumentert på forumet her, at du ikke har fått det med deg er jo ikke overraskende...;D
I-miev 2011
Asker

foxy

Sitat fra: Oreo på søndag 10. februar 2013, klokken 21:42
Vi må huske at foxy også proklamerte Teslas ( eller var det elbiler generelt?) død pga brenselcelle/hydrogenbiler ville ta over. Alle andre som ikke forstod dette var idioter og ba andre lese seg opp om emnet. Da han ble ble utfordret til å utdype sine begrunnelser var han ikke så teknisk interessert. Synes det er artig at han har Planlagt aksjekursen.
Tror en skal lete lenge etter en annen med så lite kredibilitet. Bra jobba.
Vi burde nesten takke for tiden han tilbringer her inne på forumet. Vi vet jo alle at hans tid er dyrebar.

hihi - morsom lesing - men dessverre udokumentert vås, som vanlig.

Det eneste som er relevant for denne tråen er planlagt kursmål. ja seriøsitet i aksjemarkedet forutsetter at man har en plan. trader man relativ kortsiktig er kursmål en del av planen. har man ikke det så er man passe idiot og investerte penger ender til slutt opp på konto til de som har en plan. :P
I-miev 2011
Asker

Wenche

Planlagt kursmål  ;) Gratis Model X i 2014, på det jeg satset i okt -12  8) Kortsiktig mål; at kursen tar en dykk ned mot 20 tallet...  :o , slik at jeg får handlet noe å trade med  ??? Hodeløs, med stort hjerte  :-*
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Blip

Er det i dag det kommer en rapport fra TSLA?

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

foxy

I-miev 2011
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA