Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Oreo

http://www.reuters.com/article/2013/01/14/autoshow-tesla-profit-idUSL2N0AJ0GX20130114?source=email_rt_mc_body
SitatJan 13 (Reuters) - Tesla Motors Inc, maker of the Model S electric sedan, aims to earn its first profit later this year and launch a cheaper electric vehicle within three to four years, Chief Executive Elon Musk said.

The 10-year-old electric car maker has reached its target production rate for the Model S of 20,000 a year and expects to launch the Model X, a luxury crossover built on the Model S platform, in the second half of 2014, he said.

"Now, the tough thing for Tesla is to actually make a profit for the first time," Chief Executive Elon Musk said on Sunday, while accepting an award in Detroit. "That's, I think, when you start being a real company."

Musk told reporters that a quarterly profit was more likely toward the end of 2013, rather than the beginning of the year. Analysts expect Tesla to show a profit of 6 cents per share in the third quarter of 2013, according to Thomson Reuters I/B/E/S.

"I'm hoping we'll have a profitable quarter this year," Musk said after the event held a day before a media preview of the Detroit auto show. "Shame on us if we can't achieve that."

The automaker, founded by Musk, went public in 2010. The Model S is the company's second-generation vehicle, after the Roadster electric sports car. The Model S starts at nearly $60,000 before a federal tax credit.

Tesla is also working on a third-generation vehicle that would cost around $30,000 to $35,000, Musk told reporters. The vehicle will be smaller than the Model S and roughly the size of BMW's 3-series sedan.

Tesla's lineup costs between $60,000 and $120,000, representing the "sweet spot" of demand for electric vehicles, J.P. Morgan analyst Ryan Brinkman said in a research note last month.

Brinkman expressed concerns about Tesla's cheaper EV, saying demand for mass-market electric cars was "spottier."
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

RunarBT

Tesla skal etter sigende også vise frem en eksperimentell prototype på Detroit bilmesse 19.januar.

spennende..:-)

petersv

Sitat fra: Runarbt på mandag 14. januar 2013, klokken 14:50
Tesla skal etter sigende også vise frem en eksperimentell prototype på Detroit bilmesse 19.januar.

spennende..:-)

De har allerede lagt ut bilde av X-en på stand, nå med speil.


RunarBT

Når det var nevnt eksperimentell prototype, så reknet eg med det var noke anna enn Model X.. :-) Jaja.. er jo pen den og.;-)

leafster

Noen som vet når Tesla offentliggjør tall for 4. kvartal?

Nuvolari

Sitat fra: leafster på torsdag 17. januar 2013, klokken 12:56
Noen som vet når Tesla offentliggjør tall for 4. kvartal?

Tall for Q4 i 2011 og for Q4 2012 ble presentert 15 feb påfølgende år. Så alt tyder på at det blir 15 feb i år også.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

foxy

I-miev 2011
Asker

Øyvind.h

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 12. januar 2013, klokken 07:37
Kjøpte en del på 32,60 i dag. Vi får se hvor smart det var etter hvert :) Kanskje det er nå aksjen skal ned mot $20?

Solgt den kortsiktige posten igjen i dag på 35,20. Jeg har ikke truffet godt på topper og bunner i det siste , så jeg føler meg ikke trygg på at jeg ikke kunne tatt ut litt mer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 22. januar 2013, klokken 17:41
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 12. januar 2013, klokken 07:37
Kjøpte en del på 32,60 i dag. Vi får se hvor smart det var etter hvert :) Kanskje det er nå aksjen skal ned mot $20?

Solgt den kortsiktige posten igjen i dag på 35,20. Jeg har ikke truffet godt på topper og bunner i det siste , så jeg føler meg ikke trygg på at jeg ikke kunne tatt ut litt mer.

Tror du har tjent mer enn foxy i det siste :)

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

foxy

snart 36++ - digg at menigheten kjøper og kjøper uten å regne, kun basert på håp og tro om gylden fremtid.

Håper inderlig at vi ser 40 etter resultat når alle blir overrasket at Tesla leverte biler...  ;D ;D
I-miev 2011
Asker

RunarBT

36 så ein short skvis og 40+ kjapt

Øyvind.h

Sitat fra: foxy på tirsdag 22. januar 2013, klokken 18:04
snart 36++ - digg at menigheten kjøper og kjøper uten å regne, kun basert på håp og tro om gylden fremtid.

Håper inderlig at vi ser 40 etter resultat når alle blir overrasket at Tesla leverte biler...  ;D ;D
Håper egentlig på en dipp til, men det ser ut til at den fortsetter videre opp ja. Får trøste meg med den langsiktige posisjonen.

Flere negative artikler jeg har lest om Tesla spår konkurs og katastrofe ved å henvise til at de leverte 250 biler i Q3, så det skulle ikke forundre meg om enkelte blir sjokkert når de ser at Tesla leverte 2500-3000 biler i Q4. Og enda mer sjokkerte blir de nok når de ser at Tesla oppjusterer produksjonsmål for å dekke etterspørsel.

Tror ikke folk blir så overrasket over at Tesla leverer biler, men jeg håper de snart justerer opp produksjonsmålet så de møter etterspørselen!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

foxy

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 22. januar 2013, klokken 18:19
Sitat fra: foxy på tirsdag 22. januar 2013, klokken 18:04
snart 36++ - digg at menigheten kjøper og kjøper uten å regne, kun basert på håp og tro om gylden fremtid.

Håper inderlig at vi ser 40 etter resultat når alle blir overrasket at Tesla leverte biler...  ;D ;D
Håper egentlig på en dipp til, men det ser ut til at den fortsetter videre opp ja. Får trøste meg med den langsiktige posisjonen.

Flere negative artikler jeg har lest om Tesla spår konkurs og katastrofe ved å henvise til at de leverte 250 biler i Q3, så det skulle ikke forundre meg om enkelte blir sjokkert når de ser at Tesla leverte 2500-3000 biler i Q4. Og enda mer sjokkerte blir de nok når de ser at Tesla oppjusterer produksjonsmål for å dekke etterspørsel.

Tror ikke folk blir så overrasket over at Tesla leverer biler, men jeg håper de snart justerer opp produksjonsmålet så de møter etterspørselen!

problemet for longs er/blir ikke at de leverer bilene i år som er bestillt, heller ikke at de selv med 30k leverte biler og med fantastiske 25% margin (som de ikke får..)  har en vel høy P/E selv med gårsdagens kurser.


problemet er at etter de 30k +/- noen k, så kommer det nada av nye bestillinger og Tesla trenger en mainstream bil... men selv om den kommer på plass kjapp er det jo konkurrenter av en annen klasse...

i mellomtiden heier vi på overraskelsen på resultatdagen...  ;D
I-miev 2011
Asker

Lanber

Tesla kommer til å gå bra.
Når bilene kommer på vegen og andre trofaste diesel tilhengere får se at en EL bil faktisk funger så kommer flere til å bestille. Nabo effekten. Vi så det samme på trillingene og LEAF og dette blir intet unntak.

Kommer model S til å selge som Passat nei, men at vil bli stadig oftere å se på vegen er helt klart.
Jo flere biler på vegen, jo flere biler på vegen!

toppi

Først skulle Tesla ned i 20, så konkurs, og noe særlig biler skulle ikke selges..
Nå har pipa fått en annen lyd, selv om det selvfølgelig ikke kommer noen innrømmelser.
Nå snakkes det om 30k biler og kurs på 40.

Jeg har vært med lenge, riktignok sikret litt underveis, men blir med lenge til.

Salget av model S har såvidt startet. Og så kommer GenIII på banen til halve prisen, med tilgang til gratis hurtigladning.

Jeg ser ingen konkurrenter i horisonten. Rekkevidde er alfa omega, men det er det bare Tesla som har skjønt.  :)

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA