Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Counterpointer

Personlig synes jeg Musk med fordel kan roe ned på Twitter, og helst før han blir en kopi av en viss president.......

(Snakker da ikke om ovenstående tweet men totalen)

turfsurf

God artikkel om publisiteten rundt Tesla (fra en EM tweet). https://m.dailykos.com/stories/2018/5/29/1767826/-The-War-on-Tesla-Musk-and-the-Fight-for-the-Future.

Personlig synes jeg tweetene fra EM er god underholdning, om ikke alltid det smarteste fra ett business perspektiv. Glemmer aldri da han satt i kø og bestemte seg for å starte The Boring Company...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Espen Hugaas Andersen

Solgte 8,3% på 365. Nå er neste gang på 380+. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

Håper Sissener tok gevinst! Alternativt er papirtapet ekstremt nå.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

#3394
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 18. juni 2018, klokken 18:10Håper Sissener tok gevinst! Alternativt er papirtapet ekstremt nå.
Tror han gikk inn på omkring 300. Da er vel tapet på ca 23% av 90(?) mill, altså ca 20 mill. Pluss rente. Så fremt de har beholdt posisjonen sin. Noe jeg tror er tilfelle.

Shortene har forresten totalt sett tapt over 400 mill USD i dag. Men hva er vel 3 mrd kroner fra eller til?  :laugh:
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Squeesen begynner vel å nærme seg nå, hvor kommer dette til å ende?
Jeg blir sittende i min posisjon

Espen Hugaas Andersen

Mulig det nærmer seg nå, ja. Begynnelsen av juli kan bli veldig spennende.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Sitat fra: knut.aulie på søndag 17. juni 2018, klokken 23:49
Personlig synes jeg Musk med fordel kan roe ned på Twitter, og helst før han blir en kopi av en viss president.......

(Snakker da ikke om ovenstående tweet men totalen)

Musk er en motvekt til et "Establishment" som har hatt frie tøyler i altfor lang tid. Analytikere som egentlig ikke har bedre treff enn ren gjetning generelt sett blir stadig hentet frem i media som "eksperter" selv om de ofte (eller som regel?) ikke har peiling på hva de snakker om.

Det blir ikke bedre av at "eksperter" som Moody's fortsatt siteres selv om det var de som mente alt sto helt fantastisk til med bankene like før finanskrisen rammet markedet. (Og de nedgraderte Tesla like før alle pilene egentlig bare pekte oppover.)

På den måten har han en del til felles med Trump, men også med Bernie Sanders og andre som på mange måter står utenfor det etablerte og ikke er bundet av dets tøyler. Jeg tror vi er i ferd med å se en endring der det etablerte utfordres i større og større grad. Både etablerte politikere, analytikere, og så videre, vil bli avslørt for hva de egentlig er. Det har til en viss grad skjedd allerede, men folk har ikke riktig våknet opp foreløpig.

Men det kommer. Og jeg håper Musk fortsetter å gå sin egen vei og å denge det juksende og manipulerende "Establishment".

noto

TSLA var mest omsatte aksje på Nasdaq i går. Tyder på at shorterne allerede er i squeeze som kan utvikle seg videre til tidenes mest legendariske.

Sissener/Canopus har bommet på det meste de siste årene selv om han selv liker å fremstille det annerledes. Han svetter godt nå. Spent på om han kaster kortene på stop loss eller fortsetter utfor stupet.

doldis1



En tanke som slår meg er om shorterne har forstått at dette kan være siste uken TSLA står under 400 ...noensinne ?

i05L0

Sitat fra: Doldis1 på tirsdag 19. juni 2018, klokken 09:22


En tanke som slår meg er om shorterne har forstått at dette kan være siste uken TSLA står under 400 ...noensinne ?

Jeg tror du har rett. Nå blir det full panikk.

2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

SabreMan

Sitat fra: Doldis1 på tirsdag 19. juni 2018, klokken 09:22


En tanke som slår meg er om shorterne har forstått at dette kan være siste uken TSLA står under 400 ...noensinne ?

Kanskje, men det kan jo tenkes at det blir en aksjesplitt etter hvert hvis kursen holder seg høy.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

arthur

Kun 20 dollar igjen nå før den er tilbake til nivået for et snayt år siden. Et fall idag før åpning stopper nok ikke de største optimistene.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Tja, nå er det rød strek og kurs på 350......


Tror ikke Tesla aksjen har sluttet å være volatil

Leif1

Har gjort en avsetning i kjøleskapet til den dagen kommer (om den kommer) da det går lukt til h. med shorterne.
Sixpacken står klar, og den slaktes ved første store overskrift i avisene om temaet.
Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA