Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

RunarBT

Skandiabanken fungerer ikkje, TSLA ligger på Nasdaq og der er ikkje skandiabanken. Netfonds er ok. Mulig Nordea?

mrjalle

Nordea tilbyr pd ikke aksjehandel på Nasdaq...

Wenche

Det var veldig enkelt å opprette konto hos Netfonds.no med BankID. Mener det var et valg for "hent penger". Opprettet konto, og hentet penger (fredag), fikk deretter beskjed om at kontoen skulle være klar for handel tirsdag, og det stemte. Enkel å bruke, du logger inn og legger antall du ønsker å kjøpe og limit (maks) pris, eller du kjøper på direkten til markedspris i øyeblikket. Summen regnes ut både i USD og NOK, og de tar kun 0,1% kurtasje/min 69,-. Dvs 69,- tom 69.000,-, deretter 1,- pr 1000,-.  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Cobos

Jeg har kjøpt mine TSLA aksjer både gjennom Netfonds og Nordnet. Som helt noob syntes jeg Nordnet har mer oversiktlig og ryddig interface. Samtidig de har mindre muligheter enn det netfonds har.
Det er litt som å sammenligne fancy pek-og-klikk interface (altså Nordnet) og ekspertbasert kommandolinje løsning (netfonds). Det er gratis å opprette konto hos begge to og det kan ta noen dager, så det er det uansett verdt å gjøre.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

foxy

Det eneste som har betyr noe er pris.
Både nordnet og netfonds er greie de hvis du bare handler studentposter.
Skal du handle litt volum finnes det mye bedre aktører utenlands eller du forhandler enn annen pris med både nordnet eller netfonds hvis du er en god kunde.
I-miev 2011
Asker

toppi

Netfornds og Nordnet er selvforklarende og gir deg tilgang til aksjer i mange land.
Dette er greie steder å prøve seg frem :)

Tesla har allerede gått 100% opp, så den er ikke på billigsalg lenger.
Og det vil alltid være skjær i sjøen for nye aktører.

Jeg mener at mulighetene er store for en pen stigning videre, det kommer ikke til å stå på salget i alle fall.
Hovedgrunnen til dette er at Tesla utgjør en ny tidsalder innenfor bilindustrien.
Tesla vil bli stående i historiebøkene som starten på slutten for fossilt drivstoff.

Gen III til halv pris av model S, med ferdig utbygd gratis hurtigladerstasjoner vil sende salget videre opp.

Lykke til med aksjekjøp. :)

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Ipadjove


foxy

Apple forlater snart 500 tallet  :D og TSLA gjør seg klar til litt knall og fall også....
I-miev 2011
Asker

RunarBT

Knall stemmer da, opp til 31,55 og nesten 3% no i dag

Øyvind.h

#129
Sitat fra: Runarbt på fredag 16. november 2012, klokken 18:32
Knall stemmer da, opp til 31,55 og nesten 3% no i dag

Tok gevinst igjen på 31,77 og lastet opp på nytt på 30,65 i går. Med den reservasjonstakten vi ser nå må Tesla jekke opp produksjonen med 50% for at køen ikke skal vokse  ;D
Ser for øvrig at Norges Bank står på aksjonærlisten.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

foxy

Sitat fra: Runarbt på fredag 16. november 2012, klokken 18:32
Knall stemmer da, opp til 31,55 og nesten 3% no i dag

det kommer alltid knall før fall... ;D
I-miev 2011
Asker

RunarBT

Små dipper kommer det alltid ja, men oppadstigende trend kanal. Faller dårlig i oppoverbakke.;-)

foxy

ja tsla må øke produksjon for å ikke konke. så får vi se på pipeline/ reservasjoner når de produserer for fullt. tror ikke et usd 100k leketøy er den nye folkevogn neste år  ;D
I-miev 2011
Asker

foxy

Sitat fra: Runarbt på fredag 16. november 2012, klokken 20:27
Små dipper kommer det alltid ja, men oppadstigende trend kanal. Faller dårlig i oppoverbakke.;-)

det er jo det fine med TA - TA tilhengere finner alltid argumenter for sitt syn  ;)  mange tidligere rec aksjonærer har vel også kjøpt pga en eller annen trend eller signal  8) for å ikke snakke om aapl disipler på 700
I-miev 2011
Asker

RunarBT

Eg ser mest på coty prisene, at reservasjoner øker jevnt og det fakta at eg aldri før har vurdert å kjøpe heilt ny bil. Eg har aldri før vurdert bil til over 200.000 og no virker 6-700.000 ok. :-D eg er heller ikkje eneste. TA underbygger det fundamentale og det faktiske. Ihvertfall enn så lenge

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA