Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

RunarBT

#15
Sitat fra: foxy på søndag 02. september 2012, klokken 23:00
jeg er short TSLA snitt 31.86 - dr.. dyr aksje! vi kommer å se en emisjon snart + at antall reservasjoner kommer å vise bare en marginal vekst fremover

Foxy, du bør benytte muligheten no og dekke inn shorten din.

24.september går den i taket, eller ihvertfall et nytt nivå opp. Da kjem det nyheter fra Tesla.

Emisjon trur eg du bare kan drømme om.. produksjonen øker jevt = inntekter begynner å komme.

Det er vel og et jevnt sig med nye order, 30-40 pr dag,  så bare der har Tesla ca 1mill NOK inn på konto daglig i reservasjonsgebyr.

foxy

dekket 50% før tysk forvaltingsdomstol og fed hendelser, tok de tilbake på mandag denne uken.

jeg er fortsatt overbevist om at tsla trenger en emisjon og uavhengig av det at den er grise dyr..
I-miev 2011
Asker

JohanH

Selv om jeg syns det er meget rart at denne "foxy" er så aktiv på forumet her når han/hun(?) stort sett bare har negativt å si om Tesla, så tror jeg det er riktig at de tenker seg å hente inn mer penger. Musk ble intervjuet på Bloomberg og prøvde å vri seg unna spørsmålet... det er kun 9 dager til går inn i Q3 og Q3 earnings call er 29 oktober... så noen gang mellom 1 - 29 oktober tror jeg faktisk de vill gå ut med nyheten om at de må hente inn mer cash, hvis det blir nyemissjon eller via en ny partner vites ikke... På sikt vil det hvis noe øke verdien av TSLA men på kort sikt selvfølgelig fortynne verdien av eksisterende aksjer... Så jeg (sitter på en relativt stor posisjon) kommer nok til å selge meg ut etter den 24:e hvis vi ser en stigning da. Kanskje beholde 500-1000 aksjer eventuelt. Håper Supercharger nyheten som de kommer med den 24e har en stor "Wow-faktor" slik at det blir litt ekstra hype og rally...

foxy

Sitat fra: JohanH på lørdag 22. september 2012, klokken 21:46
Selv om jeg syns det er meget rart at denne "foxy" er så aktiv på forumet her når han/hun(?) stort sett bare har negativt å si om Tesla, ...

hva som er rart med dette da?
I-miev 2011
Asker

JohanH

Sitat fra: foxy på søndag 23. september 2012, klokken 18:28
Sitat fra: JohanH på lørdag 22. september 2012, klokken 21:46
Selv om jeg syns det er meget rart at denne "foxy" er så aktiv på forumet her når han/hun(?) stort sett bare har negativt å si om Tesla, ...

hva som er rart med dette da?

Greit å være short TSLA, men av å dømme av dine utsagn i tråden "premium eller mellomklasse" har du gjort det til en sport å rakke ned på bilen, vel å merke som du aldri sett eller kjørt...ja, jeg har reservert bilen men prøver å ha et objektivt syn på saken, jeg kommer ikke å betale 6-7 hundre tusen hvis bilen ikke rommer det den skal, hvis interiøret ikke er flott, hvis den ikke oppfører seg svært god på snø/is osv, men jeg dømmer ikke på forhånd... Noe du har virket å gjøre?  Å dømme av nåværende tester, rapporter fra eiere osv. ser det ut som bilen holder mål r det gjelder alt som er viktig for meg, men for all del, jeg tar mine egne avgjørelser etter å ha sett en produksjonsmodell og prøvekjørt den.

Og så får vi vel se om du eller jeg gjør mest penger  TSLA. Trading handler jo mest om timing, og hvis du har blanket på $33 bør du jo bare vente til de offentligjør planer på emisjon, da synker den nok i hvert fall 20%

Øyvind.h

Sitat fra: JohanH på søndag 23. september 2012, klokken 19:56
Sitat fra: foxy på søndag 23. september 2012, klokken 18:28
Sitat fra: JohanH på lørdag 22. september 2012, klokken 21:46
Selv om jeg syns det er meget rart at denne "foxy" er så aktiv på forumet her når han/hun(?) stort sett bare har negativt å si om Tesla, ...

hva som er rart med dette da?

Greit å være short TSLA, men av å dømme av dine utsagn i tråden "premium eller mellomklasse" har du gjort det til en sport å rakke ned på bilen, vel å merke som du aldri sett eller kjørt...ja, jeg har reservert bilen men prøver å ha et objektivt syn på saken, jeg kommer ikke å betale 6-7 hundre tusen hvis bilen ikke rommer det den skal, hvis interiøret ikke er flott, hvis den ikke oppfører seg svært god på snø/is osv, men jeg dømmer ikke på forhånd... Noe du har virket å gjøre? 
Ikke hiss deg opp over poster fra foxy. Bare gjør som meg, overse postene. Flere her på forumet syntes først det var rart at foxy ikke ville være objektiv og se både de gode og dårlige sidene, men svaret fikk vi når han fortalte han var short. TSLA er en fin aksje å trade kortsiktig, men som nevnt før hadde jeg ikke veddet langsiktig mot Musk. Bilen for øvrig er en skikkelig game-changer, som bryter opp utdaterte sannheter. Det vet du jo selvfølgelig ettersom du har valgt å reservere :)

Fikk forresten info på elbiltreff i går om at den europeiske versjonen blir noe forsinket da de skal jobbe mer med tilpassing av bilen til europeiske lademuligheter, men for meg som har neste sommer som tidshorisont blir antakelig ikke berørt av dette. Verre for de som har reservert signatur-modeller :/
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

foxy

Sitat fra: JohanH på søndag 23. september 2012, klokken 19:56
Sitat fra: foxy på søndag 23. september 2012, klokken 18:28
Sitat fra: JohanH på lørdag 22. september 2012, klokken 21:46
Selv om jeg syns det er meget rart at denne "foxy" er så aktiv på forumet her når han/hun(?) stort sett bare har negativt å si om Tesla, ...

hva som er rart med dette da?

Greit å være short TSLA, men av å dømme av dine utsagn i tråden "premium eller mellomklasse" har du gjort det til en sport å rakke ned på bilen, vel å merke som du aldri sett eller kjørt...ja, jeg har reservert bilen men prøver å ha et objektivt syn på saken, jeg kommer ikke å betale 6-7 hundre tusen hvis bilen ikke rommer det den skal, hvis interiøret ikke er flott, hvis den ikke oppfører seg svært god på snø/is osv, men jeg dømmer ikke på forhånd... Noe du har virket å gjøre?  Å dømme av nåværende tester, rapporter fra eiere osv. ser det ut som bilen holder mål r det gjelder alt som er viktig for meg, men for all del, jeg tar mine egne avgjørelser etter å ha sett en produksjonsmodell og prøvekjørt den.

Og så får vi vel se om du eller jeg gjør mest penger  TSLA. Trading handler jo mest om timing, og hvis du har blanket på $33 bør du jo bare vente til de offentligjør planer på emisjon, da synker den nok i hvert fall 20%

nå er det slik at jeg har sett på bilen i oslo og synes det er en fin bil som jeg også har kommentert her i denne retningen. på en annen side så er dette et diskusjonforum som handler om biler og da er det helt klart naturlig å ta opp "negative" ting, som har jeg gjord i denne tråen du refererte til - med god grunn...

når det gjelder trading så bryr jeg meg ikke om hva du eller andre tjener i denne aksjen den ene eller andre veien - er bare opptatt av mine posisjoner   ;)
I-miev 2011
Asker

foxy

#22
Tesla Motors says may not be compliant with current ratio covenant
Tesla said, "Based upon our current financial forecast, we currently anticipate that if we do not raise the proceeds anticipated from this offering and do not otherwise adjust our operations accordingly or amend the DOE Loan Facility, we may not be compliant with the current ratio covenant for the quarterly period ending March 31, 2013. For the quarters ending September 30, 2013 and December 31, 2013, we currently anticipate that without taking advantage of additional revenue opportunities or making adjustments to our spending, we expect that we will need to seek an amendment from the DOE to modify the fixed charge coverage ratio covenant. Moreover, we currently anticipate that without raising capital in addition to this offering, we would need to seek an amendment from the DOE to modify the total liabilities to stockholder equity covenant for the quarter ending March 31, 2014 and the two subsequent quarters. We are currently working cooperatively with the DOE to obtain these amendments."

06:40 EDT      TSLA   Tesla expects manufacturing, supplier issues will continue to arise
06:39 EDT      TSLA   Tesla Motors says may not be compliant with current ratio covenant
06:37 EDT      TSLA   Tesla Motors says DOE loan facility fully drawn down
06:36 EDT      TSLA   Tesla Motors sees Q3 revenue $44M-$46M, consensus $83M
06:34 EDT      TSLA   Tesla Motors lowers 2012 revenue outlook to $400M-$440M from $560M-$600M
06:28 EDT      TSLA   Tesla Motors files to sell 4.35M share of common stock
06:13 EDT      TSLA   Tesla Motors files to sell $150M in common stock


... denne var enkelt hvis man klarer å lese tall og bruke hodet litt.. 8)

JohanH - du burde nok har solgt før den 24. - dette er typisk - pump "news" og så "dump" emi
I-miev 2011
Asker

Øyvind.h

Sitat fra: JohanH på søndag 23. september 2012, klokken 19:56
Trading handler jo mest om timing, og hvis du har blanket på $33 bør du jo bare vente til de offentligjør planer på emisjon, da synker den nok i hvert fall 20%

Blir interessant å se kursutviklingen fremover. Var ned rundt 13% i pretrade i dag, men rundt 6% nå. Glad jeg snittet ned vel under 28 nylig, men sitter like rolig nå som når den for en uke siden stod i over 32,50 :)

http://seekingalpha.com/article/876011-morgan-stanley-upgrades-tesla-we-agree
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

foxy

dagens nyheter om at toyota stopper el- bil utvikling er dårlig nytt for tsla aksjen også - nå er det bare spørsmål om tid før denne posten plasseres. mercedes utvikler mye selv + har også andere partnere på batteri siden i tyskland, så da er det også lite håp derfra vedr. et bud...
I-miev 2011
Asker

JohanH

Sitat fra: foxy på onsdag 26. september 2012, klokken 00:18dagens nyheter om at toyota stopper el- bil utvikling er dårlig nytt for tsla aksjen også - nå er det bare spørsmål om tid før denne posten plasseres. mercedes utvikler mye selv + har også andere partnere på batteri siden i tyskland, så da er det også lite håp derfra vedr. et bud...

Eller så kan du like gjerne si at nyheten om at Toyota ikke vil satse på 100% el men på sine hybrider er gode nyheter for Tesla. De ligger allerede helt i forkant og jo lenger det tar før de store hopper på toget, jo mer kan de sementere sin posisjon som verldens ledende elbilprodusent... Toyta har jo hatt enorm suksess med Prius og nå Auris hybrid, Yaris hybrid osv osv så kanske ikke rart at de derfor ønsker å satse her (ikke konkurere med seg selve altså). I mange år vil jo hybrider og 100% elbiler eksistere side ved side. Til syvende og sist handler jo alt om hva man tror på i lengden - hvis man tror at elbiler er fremtiden så er slike nyheter godt nytt for Tesla.

At Daimler er i partnerskap med Bosch på batterisiden er jo ikke rart, Tesla for så vidt kjøper jo pr idag batterier fra Panasonic, men de kan jo finne en annen leverandør i fremtiden. At Daimler dog sannsynlig kommer til å bruke seg av Teslas motor-inverter-drivetrain i sin første masseproduserte elbil (sannsynlig en A-klasse med rekkevidde på nivå med feks LEAF) har neppe forandret seg. Hvis så strømmen kommer fra Bosch eller Panasonic batterier spiller mindre rolle...

foxy

nå er aksjen snart klar for å forlate 28 og sette kursen mot 20...
I-miev 2011
Asker

Go-carter

Sitat fra: foxy på tirsdag 09. oktober 2012, klokken 17:37
nå er aksjen snart klar for å forlate 28 og sette kursen mot 20...

Hør på optimisten a :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Arha

Tesla er straks i rute:

In his blog Wednesday, Tesla Motors founder Elon Musk just wanted to clear the air after the electric car maker raised $225 million in a successful stock sale Sept. 28. It was Tesla's second since going public in June 2010.


Tesla MotorsModel S AlphaHe made the following points in his post.

1) Tesla will be cash flow positive at the end of November.

2) Tesla has never asked the Department of Energy to push back its loan-repayment schedule.

3) Department of Energy is "highly bullish about our future."

4) Tesla will pay back the U.S. government ASAP. It owes $465 million.

5) Tesla raised more money to reduce future risk against natural disasters that can trip up its suppliers. A flood damaged a Tesla supplier factory not long ago. Because of this, Tesla recently said production of its new Model S electric sedan was running 4 to 5 weeks behind its original schedule. But production is back up to speed: 100 Model S vehicles came off the assembly line during the last week of September.

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Øyvind.h

#29
Aksjen fikk en smell etter Obama/Romney debatten hvor Romney bl.a. kom med et par feilaktige påstander om Tesla. Amerikanerne tror Obama vil gi Tesla bedre vilkår enn Romney, så presidentvalget er helt klart kursdrivende.
Det blir interessant å se reservasjonstall i Q3 shareholders letter. Break even på salg av Model S lå vel rundt 20 per dag, og Tesla får nå inn rundt 30 per dag.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA