Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Wenche

Sitat fra: Kim Kim på torsdag 05. januar 2017, klokken 09:20
Tusen takk

Sjekker netfonds :)
Jeg har også brukt Netfonds i Norge, og det fungerer bra. Å starte med 10 - 20k er en fin start, og når du først er inne i aksjen, får du et mye bedre utgangspunkt for å følge med
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

mogu

Dette blir veldig intetsigende for meg Tesla91 :)

1: selvsagt vil man få mer gevinst hvis man investerer mer i en aksje og kursen øker. Nedsiden er også tilsvarende større i kroner og øre.

2: ved investering i utenlandske aksjer utsetter man seg alltid for valutaspekulasjon. Det er derimot ikke opplest og vedtatt at dollaren vil svekkes vs nok de neste årene, men man kan ha sin klare mening om det.

Det er det du får av gratis lærdom ;)
Om du er interessert i privattimer så er det bare å sende en pm.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Hodetelefoner

Denne aksjen får kjørt seg i dag ;)

mogu

Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Hodetelefoner

Tesla Motors skrur ned effekten på toppmodellene sine etter de har gitt full pedal noen få ganger. Dette vil ALLE andre bilprodusenter bruke penger på for å få frem i nyhetsbildet.. Skam

Øyvind.h

Sitat fra: KristofferH på mandag 09. januar 2017, klokken 06:36
Denne aksjen får kjørt seg i dag ;)

Har vært kjent noen uker dette. Er det noe spesielt som har skjedd i dag?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

mogu

Sitat fra: KristofferH på mandag 09. januar 2017, klokken 06:57
Tesla Motors skrur ned effekten på toppmodellene sine etter de har gitt full pedal noen få ganger. Dette vil ALLE andre bilprodusenter bruke penger på for å få frem i nyhetsbildet.. Skam

Dette er allerede fremme i nyhetsbildet, og således også reflektert i aksjeprisen.

Om du mener markedet undervurderer konsekvensene av denne nyheten i form at tap sv kunder o.l. Så står du jo fritt til å selge aksjene dine eller shorte. Tiden vil vise om du har rett eller ikke.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

petersv

Shorting av TSLA har vært svært populært, men kanskje ikke så profitabelt...

Øyvind.h

#2453
Tja. Shortere kunne med perfekt timing fått med seg en tur fra 280 til 140. Mange fine nedturer shorterne kunne ridd :)

Men den enkleste tilnærmingen var å handle i 2012 og glemme aksjen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sandvika

Sitat fra: Tesla91 på søndag 08. januar 2017, klokken 22:28
Sandvika: Du mener at det er mye penger å hente på å kjøpe aksjer for 10-20k  til 229$ stykke??? I tillegg er dollaren veldig høy nå, ca 8,5 NOK.

229$ x 8.5,- NOK = 1946 per aksje. 20 000,- NOK / 1946,- NOK = 10,2 aksjer/andeler for 20k.

Stiger aksjen til 300$ stykke men NOK styrker seg opp mot dollaren ( type 7,5,- NOK, dollaren ) Får vi dette regnestykke: 10,2 andeler X 7.5,- NOK X 300$ = 22 950,- NOK.

Kjøper man for 200 000,- blir det 29 500,- i gevinst. Ikke allverdens utifra risikoen det heller, men forsatt 10 ganger mer.

Er lite penger i Tesla aksjen med mindre man gikk tidlig inn eller satser STORT. Man kan jo også krysse fingrene for at dollaren forblir høy og at aksjen mange dobler seg, men da sitter man jo enda bedre i det om man gikk inn for fult  ;)

Min forrige kommentar var knyttet til at det er verdens mest opplagte poeng at risikoen følger eksponeringen. At du indikerer at det nærmest er meningsløst for Kim å investere 10-20`uten å vite noe om Kims risikovilje og disponible sparebeløp fikk det dessverre til å se klysete ut.

Siden du har så peiling på dette så vet du sikkert at du også kan hedge deg for valutasvingningen i aksjen. Eller enda bedre, siden du vet at "dollaren er veldig høy" så kan du droppe omveien om aksjer og gå rett i å shorte dollar?  ;)


TeslaK

Jeg gambler på at Tesla innen 10 år blir verdt minst halvparten så mye som Apple er verdt nå. Dvs. ca. 10x☺️
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Tesla91

Sandvika: Det var ikke meningen å fremstå som klysete. Men for meg er ikke 20k på denne aksjen noe særlig, og jeg ser ikke vitsen med å investere så lite her. Kanskje om man hadde gått inn på et mye tidligere tidspunkt eller om aksjen får seg et realt crack... Som det fremkommer i eksempelet mitt er det ikke mye å hente i gevinst. Om man absolutt vil tjene seg noen småkroner idag ville jeg heller satset 20k på 2 sikre kamper på langoddsen.....

KristofferH: Du kommer med info som andre har fått med seg for maaange dager siden. Er du like treg når det kommer til kjøp/salg av aksjer?

Tesla91

Tesla K: Det selges littegrann Tesla i USA, Tyskland og Nederland, samt en del i Norge. Det selges generelt få elbiler på verdensbasis. Mest i Kina, der kjøpes primært lokale merker. I Europa er BMW, Mercedes, Nissan, Opel mv sterke konkurrenter hvis elbil etterhvert blir vanlig i Europa. Tesla vil slite da.

TeslaK

Sitat fra: Tesla91 på mandag 09. januar 2017, klokken 21:10
Tesla K: Det selges littegrann Tesla i USA, Tyskland og Nederland, samt en del i Norge. Det selges generelt få elbiler på verdensbasis. Mest i Kina, der kjøpes primært lokale merker. I Europa er BMW, Mercedes, Nissan, Opel mv sterke konkurrenter hvis elbil etterhvert blir vanlig i Europa. Tesla vil slite da.

Tiden vil vise..Husk at Tesla er mer enn biler.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Sjøhyene

Sitat fra: TeslaK på mandag 09. januar 2017, klokken 21:33
Sitat fra: Tesla91 på mandag 09. januar 2017, klokken 21:10
Tesla K: Det selges littegrann Tesla i USA, Tyskland og Nederland, samt en del i Norge. Det selges generelt få elbiler på verdensbasis. Mest i Kina, der kjøpes primært lokale merker. I Europa er BMW, Mercedes, Nissan, Opel mv sterke konkurrenter hvis elbil etterhvert blir vanlig i Europa. Tesla vil slite da.

Tiden vil vise..Husk at Tesla er mer enn biler.

Mange som glemmer dette virker det som. Hadde tesla kun vært biler ville jeg aldri touchet aksjen en gang @ 80$. Er i batterier det virkelig store potensialet ligger, tror jeg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA