Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 13. desember 2016, klokken 17:21
Jeg tror ikke det har noe med noe som har skjedd veldig nylig å gjøre. Det er krefter som har forsøkt å presse ned aksjen over lengre tid, og i dag fikk vi en korreksjon. Det kunne like gjerne skjedd for en uke siden.

Korresponderer med min første tanke: shorterne har tatt juleferie ;)
Model S 85D


Sjøhyene

Sitat fra: Elraptus på tirsdag 13. desember 2016, klokken 17:21
https://youtu.be/ilBFuVPQw48
Tillerson i 2009 med samme standpunkt som Elon vs Carbon Tax
Rex Tillerson er ingen dum mann. Er nok også ekstremt mye mer egnet som president  enn Trump.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Amoss

Interessant utvikling:
https://electrek.co/2016/12/21/tesla-china-other-foreign-automakers-electric-vehicles-production/
Sitat
China has strong protectionism laws in place that require any automaker wanting to establish production capacity in the country to partner and share its technology with a local manufacturer – something several automakers have decided to do in order to tap into what is now the largest auto market in the world.

But in an attempt to accelerate electric vehicle production in the country and fight its air pollution problem, China is now proposing to relax those laws for what they call "new energy vehicles," a.k.a. electric vehicles, in order to attract more foreign investments. The new rules are expected to open the door to Tesla and other automakers who recently expressed desires to establish manufacturing capacity in China to produce electric vehicles.
Model S 85D

Tuxedo

Tesla leverte et par tusen biler færre enn guidet i Q4.  Litt volatiltet i after market, men stort sett tilbake til utgangspunktet nå.

Elraptus

Tror vi skal jevnt og trutt oppover nå - batteriproduksjonen har startet i GF1 !
Dersom mod 3 produksjonen kommer i rute er det bare oppover.

gigafactory


Kim Kim

Hei

Har aldri eid en aksje i mitt liv, men tenkte å kjøpe noen Tesla aksjer for interessen i selskapets skyld.

Noen tips på hvor man burde gjøre dette, eller skal man kanskje bare benytte muligheten i nettbanken?
Tenkte en rundt 10-20 000 kroner
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Espen Hugaas Andersen

#2438
Om du vil gjøre det i nettbanken trenger du en bank som har ett ganske bredt utvalg av tjenester, inkludert aksjehandel på NASDAQ. Type DNB og Danske Bank, ikke Skandiabanken eller Sparebank 1. Men disse er dyrere enn de som har spesialisert seg litt mer, som Netfonds og Nordnet.

Jeg begynte i DNB og etterhvert som beholdningen ble så stor at DNB følte at jeg burde betale de årlig gebyr for privilegiet av å ha aksjene mine i banken deres så gikk jeg over til Netfonds. (Den grensen er på 100.000, forresten. Over det så koster det minimum 500 kr/år.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kim Kim

Tusen takk

Sjekker netfonds :)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Luftventil

Sitat fra: Kim Kim på torsdag 05. januar 2017, klokken 09:20
Tusen takk

Sjekker netfonds :)

Jeg bruker Nordnet, fungerer utmerket. Har også investert litt i Tesla, om ikke annet for å støtte selskapet.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Tesla91

Det blir jo ikke mye penger av å kjøpe aksjer i Tesla for 10-20k. Skal man virkelig satse bør man hive på en nuller til der, da vil de små prisoppgangene ha "mye" å si.

Sandvika

#2442
Sitat fra: Tesla91 på søndag 08. januar 2017, klokken 21:01
Det blir jo ikke mye penger av å kjøpe aksjer i Tesla for 10-20k. Skal man virkelig satse bør man hive på en nuller til der, da vil de små prisoppgangene ha "mye" å si.

Brukte du lang tid på å klekke ut den briljante kommentaren?

Tesla91

#2443
Sandvika: Du mener at det er mye penger å hente på å kjøpe aksjer for 10-20k  til 229$ stykke??? I tillegg er dollaren veldig høy nå, ca 8,5 NOK.

229$ x 8.5,- NOK = 1946 per aksje. 20 000,- NOK / 1946,- NOK = 10,2 aksjer/andeler for 20k.

Stiger aksjen til 300$ stykke men NOK styrker seg opp mot dollaren ( type 7,5,- NOK, dollaren ) Får vi dette regnestykke: 10,2 andeler X 7.5,- NOK X 300$ = 22 950,- NOK.

Kjøper man for 200 000,- blir det 29 500,- i gevinst. Ikke allverdens utifra risikoen det heller, men forsatt 10 ganger mer.

Er lite penger i Tesla aksjen med mindre man gikk tidlig inn eller satser STORT. Man kan jo også krysse fingrene for at dollaren forblir høy og at aksjen mange dobler seg, men da sitter man jo enda bedre i det om man gikk inn for fult  ;)

Espen Hugaas Andersen

Det er nok alltid slik at om man hadde mer penger å investere så ville det kunne vært mer penger å tjene. Men ikke alle har mulighet eller lyst til å investere veldig mye. Folk får investere det de har mulighet til uten å bli kritisert.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA