Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Øggen på fredag 30. september 2016, klokken 10:32
Skjedd nokke inatt som ej ikkje he fått med meg? Stort dropp!
SolarCity?

Eneste nyheten som jeg kan se som kunne påvirke her måtte være autopilot-krasjen i Tyskland. Tok litt tid før media plukket opp at autopiloten ikke var årsaken. Ser ut som om kursen så vidt har begynt å krype oppover igjen nå?
Model S 85D

SurSnasen

Sitat fra: Amoss på fredag 30. september 2016, klokken 11:36
Eneste nyheten som jeg kan se som kunne påvirke her måtte være autopilot-krasjen i Tyskland. Tok litt tid før media plukket opp at autopiloten ikke var årsaken. Ser ut som om kursen så vidt har begynt å krype oppover igjen nå?

Men her slipper kanskje Tesla litt billig unna? Viser seg at autopilot ikke var årsaken. Selvsagt var det ikke årsaken. Men husk at Tesla villig har vist til saker hvor bilen selv har unnverget kræsj når andre kjøretøy har beveget seg over i dens kjørebane. I Tysklands-kræsjen var det tydeligvis ikke noen sikkerhetssystemer som kicket inn.

Amoss

Sitat fra: StianSalG på fredag 30. september 2016, klokken 13:22
Men her slipper kanskje Tesla litt billig unna?

Meget mulig. Har ikke tatt stilling til det, kun rapportert hva jeg har observert:

  • Nyheten spres på nett om en autopilot-krasj
  • Kursen faller
  • Update: Autopilot not to blame!
  • Kursen stiger
Model S 85D

Hodetelefoner

Får ikke lov å lage så mange biler som de ønsker pga utslipp ved billakkering :)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: StianSalG på fredag 30. september 2016, klokken 13:22Men her slipper kanskje Tesla litt billig unna? Viser seg at autopilot ikke var årsaken. Selvsagt var det ikke årsaken. Men husk at Tesla villig har vist til saker hvor bilen selv har unnverget kræsj når andre kjøretøy har beveget seg over i dens kjørebane. I Tysklands-kræsjen var det tydeligvis ikke noen sikkerhetssystemer som kicket inn.
Det er fullt mulig sikkerhetssystemene slo inn. Autopiloten vil forsøke å legge seg så langt ut til siden som mulig om det kommer ett kjøretøy inn i feltet til Teslaen. Men den vil ikke bytte felt for å unngå en ulykke. Den har ikke sensorer med lang rekkevidde bakover, så da kan resultatet bli en enda større ulykke, om Teslaen blir truffet av en bil som kjører f.eks 50 km/t raskere enn Teslaen. Da er det bedre å få trykket inn siden av bilen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: KristofferH på fredag 30. september 2016, klokken 13:51
Får ikke lov å lage så mange biler som de ønsker pga utslipp ved billakkering :)
Tulleartikkelen til Niedermeyer spilte nok inn, ja.

Det gjorde nok også twitter-meldingene til Musk. Han var visstnok ikke klar over at helt nye biler ble solgt med store avslag i pris. Det at han ikke vet hva som foregår i sitt eget selskap er ikke noe investorer ser positivt på.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

#2346
Man får se på fallet som en kjøpsmulighet. I dag er kanskje siste dag man kan kjøpe før leveransetall for Q3 blir offentliggjort. Jeg forventer minst 24k, men kanskje så mye som 26k. Analytikerne virker overbevist om mer noe sånt som 20-22k. Det er altså en betydelig oppside her.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

SabreMan

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 30. september 2016, klokken 15:36
Man får se på fallet som en kjøpsmulighet. I dag er kanskje siste dag man kan kjøpe før leveransetall for Q3 blir offentliggjort. Jeg forventer minst 24k, men kanskje så mye som 26k. Analytikerne virker overbevist om mer noe sånt som 20-22k. Det er altså en betydelig oppside her.

Det er mulig kursen vil stige etter et godt resultat, men jeg er skeptisk til hvor lang tid det tar før den faller igjen når det viser seg at Tesla trenger mer penger og må utstede flere aksjer. Solar City-kjøpet ser ut til å ta lengre tid enn forventet og kan også spille inn.

Selv er jeg litt skeptisk til Solar City, så jeg holder med på sidelinjen inntil videre. Jeg solgte meg ut i april.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Espen Hugaas Andersen

http://ir.tesla.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=991720

Tallene havnet på minst 24.500 biler levert, og 25.185 biler produsert. De antydet også sterkt GAAP profitabilitet ved å eliminere non-GAAP regnskapsføringen. Og med 5.500 biler i transitt er de allerede langt på vei til å klare leveransene i Q4.

Jeg vil forvente en god stigning i morgen. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tuxedo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 02. oktober 2016, klokken 21:34
Jeg vil forvente en god stigning i morgen. :)
Med mindre de benytter anledningen og tallene til å kjøre en rettet emisjon i løpet av kvelden... ;D

sn0le

Er mange innlegg å lese gjennom her, men hvor bør man gå for å handle denne aksjen?
Ser at Skandiabanken ikke gir meg mulighet til å kjøpe den.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

sn0le

Da flesker jeg til og mekker konto hos Nordnet.
Takk for svar. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Sveinung1954

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 02. oktober 2016, klokken 21:34
http://ir.tesla.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=991720

De antydet også sterkt GAAP profitabilitet ved å eliminere non-GAAP regnskapsføringen.


De gjorde de vel ikke? De sa bare at de skulle slutte å rapportere de "jalla" tallene de har brukt å rapportere (hvor de avviker fra anerkjente regnskapsprinsipper knyttet til salg, og benytter sine egne hjemmesnekrede metoder).
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: SKH på torsdag 06. oktober 2016, klokken 15:36De gjorde de vel ikke? De sa bare at de skulle slutte å rapportere de "jalla" tallene de har brukt å rapportere (hvor de avviker fra anerkjente regnskapsprinsipper knyttet til salg, og benytter sine egne hjemmesnekrede metoder).
Ja, og hvorfor slutte å benytte non-GAAP?

Trolig fordi de ikke trenger non-GAAP for å kunne vise til profitt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA