Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

christian1986

Kommer vel snart noen tall som kan sende den opp igjen?

Solgte meg ut på 245 og lurer på å kjøpe meg inn igjen...

Havebigfun

Q1 må jo bli bra med så mange biler som ble levert i Norge. Ellers er teknosedimentet ft ikke så bra- kan hende man skal vente litt til.
Fant denne:
http://www.nordnetbloggen.no/disruptiv-teknologi/27/03/2014/?cmpe=mail-no
8)

KrW

Vurderer å kjøpe noen aksjer for å ha frem til Model X. Kursen er ganske lav i dag. Tror dere ikke den vil gå opp etter 1.5 år? Det koster vel litt å kjøpe akser på Nasdaq, er det rundt 1000kr?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Espen Hugaas Andersen

#1578
Koster 30 USD/180 kr å handle på NASDAQ hos DNB, og aksjekursen er vel på ca 1230 kr/stk.

Jeg har kjøpt meg opp for ca 200k på gjennomsnitt ca $220, og har 100k på lur om aksjekursen skulle fortsette å falle. Jeg tror på Tesla som selskap, og ja, det er en sjanse for å miste pengene sine, men jeg anser sjansen for å tjene penger som betydelig større.

1.5 år er nesten en evighet når det gjelder Tesla aksjen. Om Tesla gjør det greit fremover, så kan kursen være på $400 om 2 år, eller den kan være på $100. Det er veldig vanskelig å si.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

KrW

Ringte til Nordea for en måned siden for å kjøpe aksjer for bare 5000kr men da fikk jeg høre det ville bli litt kostnader på nesten 1000kr. Hørtes billigere ut hos DNB da. Tenker eventuelt aksjer for ca. 30000kr nå.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Espen Hugaas Andersen

Det blir jo $30 x2 om man skal kjøpe og så selge, så det er nok lurt å gå litt opp størrelse på kjøp for at ikke all profitt skal bli oppspist av kurtasjene. Nå opererer jeg med kjøp/salg på 40-50k om gangen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cobos

Gjør oppmerksom på et Netfonds tar 0,1% minimum 69kr for handler på Nasdaq.
Nordnet tar 0,15% minimum $13. Mistenker at hvilken som helst av de vil være enormt mye bedre hvis man snakker om handler i noen titusentalls kroner.
Jeg har TSLA selv i begge to, men bruker vel primært netfonds selv nå.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Wenche

Sitat fra: Cobos på mandag 14. april 2014, klokken 11:53
Gjør oppmerksom på et Netfonds tar 0,1% minimum 69kr for handler på Nasdaq.
Nordnet tar 0,15% minimum $13. Mistenker at hvilken som helst av de vil være enormt mye bedre hvis man snakker om handler i noen titusentalls kroner.
Jeg har TSLA selv i begge to, men bruker vel primært netfonds selv nå.

Cobos

Det er svært enkelt å opprette konto hos netfonds.no, oversiktlig og enkelt og greit å legge inn "bud" på TSLA. Aksjer for inntil nok 69000, koster kun 69,- per handel. Du slipper også å ringe megler for å kjøpe og selge :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Lille Lance

Netfonds.no er fine saker ... enkelt og greit med handel.

Men shit, nå er vi under 200  :-\ .... Moroa over for denne gang ... selge???  :-[
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

KrW

Takker for tips om netfonds.no. Jeg registrerte meg der tidligere i dag og la over 20000kr. Må nok vente til i morgen kveld før pengene er inne på kontoen slik at jeg kan kjøpe tsla. Jeg ser også at kursen er under 200 akkurat nå og jeg vurderer å ta ut de 100 000kr vi har på sparekonto og kjøpe tsla for det. Det vil vel da koste bare 100kr til netfonds om jeg kjøper for 100 000kr?

Solgte dieselbilen for 2 uker siden og kjøpte en nettopp en Leaf som vil bli sparebil mot TMX. Har igjen disse 100 000kronene som da kunne gått til aksjer. :) Ser Lille Lance lurer på å selge. Jeg tenker vel både lansering av den endelige Model X og visning av Model E (kanskje neste vinter?) vil dra aksjen opp igjen.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Epleskreller

TSLA er fremdeles verd veldig mye, du kan tape mye penger der også selvom de skulle klare seg greit .. vær klar over det..

Når det gjelder kurtasje etc, sjekk også om det er mye gebyrer på vekslingskurs. Du skal tross alt kjøpe i dollar og selge i dollar. Dette må veksles både ved kjøp og salg om du har konto i kroner. Jeg vet ikke om det koster det samme hos alle..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

christian1986

Noen tanker rundt hvorvidt vi skal lengre ned?

Quattro

Galskap å gamble med sparepengene i TSLA, ren bingo spør meg, kan tape masse, men tjene masse. Angrer på at jeg ikke Kjøpte for 1.5 år siden da det var annen pris. Tror det er for sent og tjene raske penger i TSLA, men jeg tar ofte feil...
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

BMW850

Angrer litt for at jeg ikke kjøpte rett etter brannene ifjor. Var vel nede i 120-130 USD. Tenker slik at om du virkelig har trua på noe så KJØP. Og jeg har virkelig trua på Tesla og Musk så jeg kommer nok til å kjøpe ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Havebigfun

Sitat fra: christian1986 på mandag 14. april 2014, klokken 23:01
Noen tanker rundt hvorvidt vi skal lengre ned?
The trend is your friend until it bends....
Det ser ut til å ha etablert seg en fallende trend- det kan vare litt til, antakelig snur dette på neste nyhet fra Tesla.
Rasjonell kjøp betyr å stadig kjøpe småmengder mens det faller mens man stadig selger småmengder mens det stiger- det skal visstnok gi den beste avkastningen.
Det er ikke mulig å time bunner og topper...
og: Ikke kjøp for mer penger enn du har råd til å tape

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA