Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

TS

#1125
Sitat fra: Celter på søndag 25. august 2013, klokken 16:19

https://www.youtube.com/watch?v=HkvYvk8vxuw

Autch.. Den var stygg, (indirekte mot BMW og MB forsto jeg)

Glem ikke at Daimler reddet Tesla Motors da de investerte 50mill i TM ved hjelp av Abu Dhabi i 2008

http://www.forbes.com/sites/joannmuller/2013/06/01/what-do-toyota-and-mercedes-see-in-tesla-a-bit-of-themselves/
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

el-fanboy

Sitat fra: Nuvolari på fredag 23. august 2013, klokken 09:49
Jeg er imponert over de av dere som gikk inn på $20-$30 og fremdeles sitter på aksjene. Aksjen er nå på et nivå hvor ingen regnemodell kan forsvare prisen. Dere kunne solgt med tidenes gevinst.

Jeg tar av meg hatten. Håper virkelig ikke at aksjen kollapser.
Jo takk :-) Tidenes gevinst? Jeg satser på tidenes gevinst om noen år. Game-changere kan ha astronomisk avkastning over noen år. Amazon hadde 1000% på 6 år, og nesten 5000% på 12 år. Apple hadde 6000% på 9 år. Jeg har tro på at Tesla er en game-changer - og en stayer.

Men det blir sikkert både oppturer og nedturer på veien - den som lever får se...  ::)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

mrjalle

Her satt jeg tidligere og så på "Pre-marked", og lurte på om jeg skulle selge ut halvparten av aksjene når kursen var på $161. Så glemte jeg det hele, og nå er de på over $170. Får prøve å glemme de enda lenger da.....

Cobos

Jeg begynner å bli ganske sår på leggen av all sparkinga over at jeg ikke turte å gå inn med mer enn ca. 25k når TSLA vaket rundt $22. Så kjøpte jeg 100 til ved $44 som falt som en sten dagen etter og jeg da solgte idet den rundt $54... Skikkelig lurt, spesielt når jeg da først kjøpte meg inn igjen idet den hadde steget til $95 :(

Likevel sitter med en relativt pen gevinst nå, så jeg venter at TSLA skal ta en 1000% de neste 3-4 årene.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Dr.Ling

Hva er det som driver kursen nå idag? Virker nesten som kursmanipulasjon...
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

petersv

Sitat fra: Dr.Ling på mandag 26. august 2013, klokken 17:51
Hva er det som driver kursen nå idag? Virker nesten som kursmanipulasjon...

Tipper det er nyheten om at Tesla har solgt bedre enn både Jaguar og Porsche i CA, men hvem vet. 

Jimpec

Begynner å stige mistenkelig mye på kort tid nå. Det kommer vel muligens en korreksjon om ikke lenge - spenningen ligger i hvor dyp den er og hvor lenge den varer.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Cobos

Sitat fra: Jimpec på mandag 26. august 2013, klokken 18:32
Begynner å stige mistenkelig mye på kort tid nå. Det kommer vel muligens en korreksjon om ikke lenge - spenningen ligger i hvor dyp den er og hvor lenge den varer.
Det er godt mulig at det kommer en korreksjon snart men jeg er samtidig ikke helt sikker. Det har vært snakk om en snarlig korreksjon de siste 3-9 månedene samtidig med at aksjen har steget omtrent 120$.

Skal man se direkte på den faktiske inntjeningen Tesla har er vel snarere 30-40$ "riktig". Dermed når man mener at 92$ er et stabilt gulv er vi vel allerede over i lalala land eller seriøst priset inn framtidig inntjening. Så sånn sett ser jeg ikke hvorfor vi like så godt kan la hele elefantflokken farge seg rosa, hvorfor begrense oss til EN rosa elefant :) Apropos hadde ikke jeg en Delirium Tremens stående bakerst i skapet?

Realiteten er vel at om 3-4 år hvis ting går omtrent som forventet er en aksjepris på flerfoldige hundre dollar riktig, og sånn sett er det rasende billig å kjøpe en aksje idag til $170 som man føler seg sikker på at er verdt 300-400$ om 3-4 år. Spørsmålet da blir bare hvor sikker er du på de $300 om 3 år idag.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

kjølholdt

Solgte alt på fredag på 159.6 skal vel ikke satse på et yrke som aksje megler:-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Epleskreller

Sitat fra: kjølholdt på mandag 26. august 2013, klokken 20:49
Solgte alt på fredag på 159.6 skal vel ikke satse på et yrke som aksje megler:-)

Det som teller er vel forskjellen på inngang og utgang, og der var du over middels flink :P

Nå er forøvrig aksjen ned 10 dollar fra toppen tidligere i dag
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

tullball

Om du fikk velge. Du fikk aksjer for en million kroner i Tesla eller GM, og du kunne ikke selge på 5 år. Hvilke askjer ville du valgt?

laumb


el-fanboy

Sitat fra: tullball på tirsdag 27. august 2013, klokken 11:19
Om du fikk velge. Du fikk aksjer for en million kroner i Tesla eller GM, og du kunne ikke selge på 5 år. Hvilke askjer ville du valgt?
Opprett bruker på et GM-forum og still samme spørsmål der. Hadde vært interessant å se svarene...
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

D.O

Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

teslade

Hei,
som tidlig Roadster-eier fikk jeg kjøpt Tesla-aksjen når den var verdt 10 ganger mindre enn den er nå, solgte med en gang dessverre.

Jeg har flere penger som kan tapes, så er det noen som vil låne bort sine TSLA i minimum 6 mnd så er jeg villig til å betale for det. Har du minimum 200 aksjer så ta kontakt via PM.

Har absolutt tro på Tesla, men tror aksjen har tatt vel mye av, derfor er jeg interessert i å shorte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA