Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: DonPedro på fredag 19. juli 2013, klokken 16:11
Tesla kan være en fin investering, men ha langt nok perspektiv. Putt inn penger du kan glemme i 3-5 år, og sitt på aksjene til Tesla er etablert blant bilgigantene i verden (eller konk). Ikke bry deg om de halverer eller dobler i mellomtiden.
Det er vanskelig å spå men jeg tenker at Tesla må være attraktivt som oppkjøpskandidat. De store har ikke fått til elbiler med relevant rekkevidde sålangt. MB bruker tesladeler allerede og har råd til å kjøpe om det ansees som hensiksmessig. På dagens prisnivå blir det i såfall ikke billig- men man får know-how for et helt bilsegment som snart er ettertraktet mange steder i verdenen- skulle det ikke være mange millioner elbiler i EU ganske snart??

DonPedro

Sitat fra: Havebigfun på fredag 19. juli 2013, klokken 23:16
Sitat fra: DonPedro på fredag 19. juli 2013, klokken 16:11
Tesla kan være en fin investering, men ha langt nok perspektiv. Putt inn penger du kan glemme i 3-5 år, og sitt på aksjene til Tesla er etablert blant bilgigantene i verden (eller konk). Ikke bry deg om de halverer eller dobler i mellomtiden.
Det er vanskelig å spå men jeg tenker at Tesla må være attraktivt som oppkjøpskandidat. De store har ikke fått til elbiler med relevant rekkevidde sålangt. MB bruker tesladeler allerede og har råd til å kjøpe om det ansees som hensiksmessig. På dagens prisnivå blir det i såfall ikke billig- men man får know-how for et helt bilsegment som snart er ettertraktet mange steder i verdenen- skulle det ikke være mange millioner elbiler i EU ganske snart??

Oppkjøp er alltid en mulighet, men jeg har ikke troen på det. For det første er det nesten umulig å forestille seg uten entusiastisk støtte fra Elon Musk. Han er motivert av visjon,  og vil (med rette) frykte at noe han ikke har 100% kontroll over ikke vil lykkes.

For det andre er det åpenbart at nettopp det man vil betale for hvis man kjøper kan bli ødelagt ved et oppkjøp - tenker da på den ivrige, geniale og respektløse kreativiteten.

For det tredje tror jeg du må ut med en uvanlig høy premie for å få kjøpt selskapet fra eksisterende aksjonærer. Mange grunner til det, inkludert begrenset float, stor short interest, mange tilnærmet religiøse aksjonærer og multiple strategiske storaksjonærer (Toyota vil ikke selge bolig til MB og vice versa).

Kunne ramset opp ytterligere grunner til at jeg har liten tro på oppkjøp.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Epleskreller

Om Tesla skulle bli kjøpt opp har jeg nest tro på Google, deretter Apple.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Amoss

Sitat fra: DonPedro på lørdag 20. juli 2013, klokken 00:16
Oppkjøp er alltid en mulighet, men jeg har ikke troen på det. ...

Helt enig, men sitter sånn halvt om halvt og venter på at GM skal kjøpe seg inn i Tesla, og kjøpe batteri/drivlinje fra dem slik Daimler og Toyota gjør i dag...
Model S 85D

petersv

Mye opp i før-markedet nå, kan bli en interessant dag. Synd jeg har solgt meg ned.

kjølholdt

Har heldigvis ikke solgt noen av aksjene jeg kjøpte i april :-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Teslafrank

45-50USD pr stk?  Hehe...satt på gjerdet med 120K og skulle hoppe inn på TSLA, handle 6-8. mai, men dro på ferie en uke, tenkte, fikser det når jeg kommer hjem....vips...

Siden har jeg vært sur, og ikke "turt" å gå inn nå etter den voldsomme veksten. Vurderer allikevel nå..

ebbrey

#997
Sitat fra: Teslafrank på fredag 26. juli 2013, klokken 17:28
Siden har jeg vært sur, og ikke "turt" å gå inn nå etter den voldsomme veksten. Vurderer allikevel nå..

Hehe, irriterte meg også at jeg ikke gikk inn tidligere, er lett å gjøre kloke handler etterpå :p
fikk sneket meg inn på 110 her om dagen men er ikke tålmodig på denne aksjen.

Edit: Fin oppgang idag :)
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

el-fanboy

Jadda. Vi snuser på all time high idag, gitt. Kan godt roe seg litt nå, men bare øke jevnt og trutt   ;D
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

kjølholdt

134.60 er vel all time high?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Epleskreller

Gikk inn og satset mot TSLA med put opsjoner. Håper på en liten dupp ned til 128-9 før den stiger videre..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

JohanH

Sitat fra: Epleskreller på mandag 29. juli 2013, klokken 21:15
Gikk inn og satset mot TSLA med put opsjoner. Håper på en liten dupp ned til 128-9 før den stiger videre..

Ballsy. Lykke til med den. Jeg har kjøpt noen kjempebillige Aug13 85 puts idag, bare som en form for forsikring dersom noe drastisk negativt drar ned Q2 rapporten - dette fordi jeg har ganske mye i veldig bullish calls med Aug og Sept expiry... Disse ser veldig grønne og fine ut akkurat nå... Hvis vi nærmer oss $140 før 7 august er jeg usikker på hvor mye jeg tør å holde til etter rapporten... kan være at markedet holder på å prise inn en solid gevinst i Q2 allerede nå?

Amper

P85D :o)

Real EoN

#1003
Da solgte jeg 100 aksjer og sitter igjen med 200  :)

Kurs over 140 dollar... Ble mye ekstra på hus i sommer så måtte bare ta ut litt !

Blir spennende uansett å høre på kvartalsrapporten onsdag kveld  8)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Wenche

Er nok noen shortere som begynner å bli nervøse nå  :o
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA