Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: RunarBT på torsdag 18. juli 2013, klokken 12:12
I tillegg blei lånet nedbetalt. Kanskje set ser ok ut på papiret med færre avdrag på dette i q2?

Nja, var det ikke så at de tok opp ett nytt lån til å nedbetale det gamle? Med resultatet fra Q1 + ny kapital så kunne de kvitte seg med "pr-katastrofen" som ett statelig lån var i USA og evnt. begrensinger som lå i dette (bla. kunne vist staten kreve å kunne konvertere deler av lånet til aksjer til rundt USD7 pr. aksje mener jeg å ha sett påstått?), mens de fortsatt fikk de samme gunstige rentene.
Model S 85D

DonPedro

Tror ingen har fasiten på hva som vil skje ved kvartalsfremleggelsen. Selv ikke Tesla,  som vet hvordan tallene er men ikke hvordan markedet vil reagere. Elon Musk har sagt at de ikke ante at aksjen skulle ta av etter Q1-tallene - de hadde jo allerede røpet at det ble overskudd.

Når det er sagt kan jeg likevel si hva jeg tror: Jeg tror at tiden frem til 7. august kan bli turbulent. Vi kan få et kraftig fall ned til f.eks. 90-105), eller bare fluktuasjoner. Det eneste jeg IKKE tror på er stigning før kvartalstallene. I mai var det åpenbart for alle som leste de glimrende innleggene til luvb2b og andre på TMC at tallene ville bli meget bra, og det var basert på offentlig tilgjengelig info. Likevel steg ikke aksjen før fremleggelsen. Da har jeg ingen tro på at den vil gjøre det nå.

Så tror jeg at tallene vil være minst like gode som forventet, og muligens MYE bedre. Det kan også komme mye positiv guidance. Jeg tror derfor på veldig fin utvikling etter 7. august. Spørsmålet er bare om det betyr at den går fra 90 til 110 eller fra 120 til 140.

Hvis jeg tradet så aktivt ville jeg altså solgt i dag og kjøpt 1-3 dager før 7. august.

Forbehold: Hvis jeg har rett 51% av gangene så er jeg fornøyd. God sjanse for at det jeg skriver her viser seg å være helt feil. ;-)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

kjølholdt

Takk for godt svar don pedro:-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

OW

Det er kanskje diskutert tidligere i tråden, men jeg har ikke klart å finne noe ved å søke, også var det ikke så fristende å lese gjennom 66 sider for å finne svaret. Så sorry om dette har vært oppe tidligere.

Jeg er en skikkelig fersking på aksjemarkedet, men har trua på Tesla og tenkte jeg skulle sette noen av sparepengene på TSLA aksjen med langt perspektiv. Det jeg lurer på er hvor dere handler Tesla aksjer? Jeg ser det er flere nettmeglere som tilbyr USA aksjer, men for en noob som meg, er det noen som klart stikker seg frem som den beste? Jeg har ikke veldig mye penger å legge i dette så det gir mening med lavere kurtasje ved mindre handler etc. Anbefalinger?
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

19quiz76

Bruker DnBs nettbank - funker fint :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

OW

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 19. juli 2013, klokken 09:52
Bruker DnBs nettbank - funker fint :)

Jeg har hatt DnB tidligere, men har kvittet meg med DnB pga kostnad ved å ha nettbank. Det har kanskje endret seg? Jeg bruker Skandiabanken til alt i dag, men de støtter ikke handel i utenlandske aksjer, så da må jeg finne på noe annet. (hadde de hatt det så hadde jeg fått ut fingeren og handlet APPL aksjer når de stor i 200 som jeg hadde tenkt å gjøre :P)

Om DnB fortsatt tar seg betalt for nettbank så er DnB lite aktuelt. Det spiser jo av eventuell fortjeneste man har på aksjene...
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

kjølholdt

Jeg brukte også Dnb nettbank, handlet jo bare en gang funket bra. Du. Må bare bestille aksjehandel før du kan begynne
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

olehelge

Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

OleJA

Sitat fra: OW på fredag 19. juli 2013, klokken 09:47
Jeg er en skikkelig fersking på aksjemarkedet, men har trua på Tesla og tenkte jeg skulle sette noen av sparepengene på TSLA aksjen med langt perspektiv. ...

Er sikkert mange meninger om dagens prisnivå på Tesla aksjene, men jeg tror ikke den er en nybegynner aksje med dagens prisnivå. Den er en flott aksje å day- eller swingtrade, men den kan like gjerne falle til 50$ som stige til 150$.

Sats ihvertfall ikke penger som du ikke har råd til å tape.

Corny

Viktig påminnelse til oss alle der OleJA. Støtter det rådet til alle som vurderer å "spare" i aksjer.
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

el-fanboy

Sitat fra: OW på fredag 19. juli 2013, klokken 09:47
Det jeg lurer på er hvor dere handler Tesla aksjer?

Jeg bruker også Skandiabanken for banktjenester, så jeg bruker nordnet.no for aksjehandel. Nordnet støtter bankID for rask registrering.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

petersv

Har både nordnet.no og netfonds.no-konto. Personlig liker jeg netfonds best siden sida deres er mye raskere enn netfonds (som er veldig bloated...) Netfonds litt mer kronglete for nybegynnere i forhold til nordnet vel og merke.

DonPedro

Tesla kan være en fin investering, men ha langt nok perspektiv. Putt inn penger du kan glemme i 3-5 år, og sitt på aksjene til Tesla er etablert blant bilgigantene i verden (eller konk). Ikke bry deg om de halverer eller dobler i mellomtiden.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

kjølholdt

Akkurat mitt poeng investerte fra holberg fond til tsla i april. Ja jeg er klar over forskjell i risikoprofil , men har horisont  5-8 år. . Selvfølgelig kan tsla gå konk. Foreløpig har de gitt over 100% avkastning . Sitter LONG :-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Kenneth Waal

Jeg handlet x antall aksjer på 109 USD, men på GA-kurs (anskaffelsesverdi) står det 132,4 USD.
Kan noen forklare meg hvorfor ?

Handler hos nordnet.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA