Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

19quiz76

Føltes sent da jeg kom inn @102.
Nå; not so much :D
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

el-fanboy

Sitat fra: Sveinal på tirsdag 09. juli 2013, klokken 21:09
Teslas aksjekurs passerte grensen for at obligasjonslånet i mai kan konverteres til aksjer. Dette øker Tesla handlefrihet for evt å hente inn mer kapital, og er en aksjonærvennlig mulighet.
http://www.thestreet.com/_nasdaq/story/11972412/1/tesla-jumps-above-600-million-note-conversion-price.html?&cm_ven=NASDAQ&cm_cat=FREE&cm_ite=NA

Kult med linken, men jeg må innrømme dette går langt over hodet mitt. Kan noen kort forklare hva dette med notes betyr? Det står at aksjonærene kan trade notes inn i aksjer, men jeg får ikke helt tak i hvordan. Hvordan får man notes? Kjøper man dem? Er dette noe som er aktuelt for småaksjonærer som oss?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Wenche

Er ike sikkert svaret mitt er helt presist, men jeg tror den informasjonen er feil. Slik jeg oppfatter det har Tesla utstedt bonds, dvs. noen har lånt dem penger. Disse lånene kan omgjøres til aksjer hvis kursen etter 30. Sept, holder seg på ett nivå på ca $ 160 eller mer, sammenhengende i 20 dager  :o Hvis du søker på Teslamotorsclub.com/investor.... Sort term ... Finner du mer info  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Sveinal

Informasjonen var riktig.

tesla la ut et obligasjonslån. De omtalte notes er obligasjonene som långiverne har mottatt. Ved innveksling til konverteringskursen får långiverne en skikkelig gevinst (eller forrentning) . Gjelden konverteres til aksjer, dvs at gjelden blir til egenkapital og Teslas egenkapital øker tilsvarende. Balansen, egentlig egenkapitalprosenten forbedres. Det betyr samtidig en viss utvanning av de tidliger aksjonærene. Men de fleste mener en slik utvikling er gunstig for selskaper som er i vekst.

Notes kan omsettes på børsen. Men gitt at konverteringsretten har blitt reell, kan du like gjerne kjøpe aksjer. Kursen på Notes kontra aksjer balanserer seg ut mot hverandre.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Kenneth Waal

En trist dag på børsen idag ivertfall.  >:(
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

el-fanboy

Sitat fra: Kenneth Waal på tirsdag 16. juli 2013, klokken 17:56
En trist dag på børsen idag ivertfall.  >:(

-11% nå. Jaja, fin dag å kjøpe seg opp litt da...  :-\
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Kenneth Waal

Nå har aksjen gått oppover og oppover, så i går satt jeg inn x antall aksjer så skjer dette. :p Nesten -15% nå. Aksjemegler er vel noe jeg aldri blir.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Sveinal

Jeg har solgt alt i dag.
Men roer det seg litt, går jeg inn igjen.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

el-fanboy

Er inne long jeg. Vi er jo faktisk bare satt tilbake tre uker. Fallet idag er tydeligvis pga rapporten fra Goldman Sachs som ikke har tro på Tesla, og som jeg tipper er ganske i lomma på big oil.

Blir jo spennende med kvartalsrapporten den 22. juli, spørs om det ikke blir en shortsqueeze igjen da  :)

Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

hhartes

god sjanse til å kjøpe mer :)
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

OleJA

Sitat fra: hhartes på tirsdag 16. juli 2013, klokken 22:46
god sjanse til å kjøpe mer :)
Lastet opp godt med aksjer i går kveld på 108.32, og har allerede finansiert det meste av ekstrautstyret på Tesla'en :)

kjølholdt

Er det noen som har en kvalifisert gjetning på om tsla går med overskudd i q2?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Cobos

Leser du i investeringsforumet på TMC er det mye dyktige mennesker der. Bl.a. Johan og DonPedro som du kjenner igjen fra dette forumet. Såvidt jeg har forstått ser det ut som konsensus er at Tesla har produsert flere biler enn først antatt. De har antagelig fått noe bedre marginer og ZEV credit'ene er nok ikke tomme enda. Dermed virker det som de fleste snakker om en svak profitt i Q2, personlig hverken kan jeg eller har giddet å crunche tallene så jeg vet ikke.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Amoss

Sitat fra: Cobos på torsdag 18. juli 2013, klokken 11:26
Såvidt jeg har forstått ser det ut som konsensus er at Tesla har produsert flere biler enn først antatt. De har antagelig fått noe bedre marginer og ZEV credit'ene er nok ikke tomme enda.

I tillegg kommer det vel at de antydet ett svakere Q2 resultat bla. med bakgrunn at de da forventet å ha en del produserte biler i transit til Europa. Men slik det ser ut så virker det som om de ventet med å igangsette produksjonen av EU-modellene til etter 1. Juli.

Så jeg *antar* at de leverer ett resultat ikke så langt i fra det for Q1. Men dette er altså kun en gjetting fra min side, og er på INGEN måte å regne som kvalifisert :p
Model S 85D

RunarBT

I tillegg blei lånet nedbetalt. Kanskje set ser ok ut på papiret med færre avdrag på dette i q2?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA