Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

SSK

Nordnet er også et godt alternativ.
BMW iX40 2022
Audi Q4 50 2021
Polestar 2 2021
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S P85 2013

ctr46

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 24. juni 2015, klokken 19:14
Jeg bruker Netfonds. Brukte DNB tidligere, men de skulle ha 500 kr/år fordi jeg hadde så mye aksjer... Det gadd jeg ikke.

Tenkte å bruke DNB siden de har en investeringskonto-mulighet. Jeg kan ikke så mye om dette enda, men det virker greit å kunne flytte rundt på investeringene uten å måtte få skattesmellen hele tiden.

Hvor mye aksjer må til for å utløse dette "gebyret" hos DNB? Det ønsker jeg jo absolutt ikke :)
.

Cobos

Jeg bruker både Nordnet og Netfonds, og mener Nordnet har en investeringskonto mulighet hvor du ikke får skattesmell for hver trade. Skal du gå mye inn og ut er det gunstig. Skal du kjøpe og holde og så selge en gang med fortjeneste (forhåpentligvis) så er det bedre å få skjermingsfradraget.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Espen Hugaas Andersen

#1908
Sitat fra: ctr46 på onsdag 24. juni 2015, klokken 22:49Tenkte å bruke DNB siden de har en investeringskonto-mulighet. Jeg kan ikke så mye om dette enda, men det virker greit å kunne flytte rundt på investeringene uten å måtte få skattesmellen hele tiden.

Hvor mye aksjer må til for å utløse dette "gebyret" hos DNB? Det ønsker jeg jo absolutt ikke :)
Når du kommer over 100.000 kroner i utenlandske aksjer må du betale gebyret. Se her, under depotavgifter: https://www.dnb.no/privat/sparing-og-investering/aksjer/merinfo/priser.html

Jeg ser Nordnet også tilbyr investeringskonto, og de er nok en del billigere enn DNB. (Jeg mistenker depotavgiftene ikke gjelder når det er snakk om en investeringskonto, men kurtasjen er over dobbelt så høy hos DNB for amerikanske aksjer.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

petersv

Netfonds har livsforsikringskonto som gjør at man kun skatter ved uttak. Billigst, og ikke minst raskest.

ctr46

Så hvilken er best å bruke for dere med erfaring fra flere?  :)
.

petersv

Brukt både Netfonds og Nordnet, sistnevnte har mer moderne og kanskje intuitivt ui, men er også tregere i å utføre ordre. Bruker kun Netfonds nå, de har veldig bra hjelp for generering av rf-skjema til selvangivelsen.

ctr46

Sitat fra: petersv på torsdag 25. juni 2015, klokken 20:09
Brukt både Netfonds og Nordnet, sistnevnte har mer moderne og kanskje intuitivt ui, men er også tregere i å utføre ordre. Bruker kun Netfonds nå, de har veldig bra hjelp for generering av rf-skjema til selvangivelsen.

Ja for det er litt viktig for min del. Jeg har skjønt at DNB ordner det praktiske med tanke på selvangivelsen. Netfonds/Nordnet er kanskje ikke like enkelt?
.

petersv

Jo, som sagt, Netfonds har dette, sikkert Nordnet og, men ikke brukt det selv.

ctr46

Sitat fra: petersv på torsdag 25. juni 2015, klokken 20:14
Jo, som sagt, Netfonds har dette, sikkert Nordnet og, men ikke brukt det selv.

Ok takk for svar :)
.

cirys1

Vell da prøvde jeg meg, 94 tsla aksjer skal få stå i fred i en 10 år.. :P

ctr46

Sitat fra: cirys1 på mandag 29. juni 2015, klokken 19:52
Vell da prøvde jeg meg, 94 tsla aksjer skal få stå i fred i en 10 år.. :P

Spennende!! :)
.

Undertegnede

Sitat fra: cirys1 på mandag 29. juni 2015, klokken 19:52
Vell da prøvde jeg meg, 94 tsla aksjer skal få stå i fred i en 10 år.. :P

Gratulerer :) 5x dagens kurs er ikke usannsynlig i det perspektivet :)

cirys1

Sitat fra: Undertegnede på mandag 29. juni 2015, klokken 21:24
Gratulerer :) 5x dagens kurs er ikke usannsynlig i det perspektivet :)

For og si det sånn så har jeg 100% troen i det Musk gjør er korrekt, spørsmålet etterhvert er hvor mye han blir motarbeidet.. Skrur han opp kvaliteten et par knepp på bilene og fortsetter og ligge så langt foran alle andre på batteriteknologi så går det veien..  8)


skyfawn

det var vel snakk om en forventet en dobling hvert annet år? mener å ha lest noe slikt tidligere. sitter kun på 20stk. de blir vel sikkert bare stående om det går bra eller ikke :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA