Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid 2022

Startet av Caroline HR, lørdag 12. februar 2022, klokken 18:45

« forrige - neste »

Caroline HR

Jeg bestilte Id3 Pro S i oktober 2021 og ble da forespeilet produksjon i uke 47 2021.
Som mange sikkert vet er det endel forsinkelser i produksjonen og ny estimert produksjon for min bil er i uke 40 2022
Kan alltids dukke opp en plass i køen før den tid, men har ikke alt for store forhåpninger der.

Noen andre med biler i bestilling som har fått noen datoer? Jeg har ei venninne på Møller, så mulig jeg har litt ferskere info enn andre. Skal innom der på service med egolfen i uke 10, så skal høre litt mer om status da.



Bestilt:
Pro S
Farge makena turquoise
Førerassistentpakke+
Interiørpakke Style+

Sent fra min SM-G986B via Tapatalk

Brukt 2016 E-Golf

igniztion

Det eneste jeg har hørt er at Førerassistentpakke+ medfører vesentlig forsinket levering, og at den med fordel kan fjernes om man ønsker bil tidligere og den man kan klare seg uten.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Elbileier fra Sandnes

Jeg bestilte i oktober 2021 og fikk da "Antatt leveringsuke/år: 52/22". Spørsmålet nå er jo om dette blir en facelift-versjon? Facelift skal angivelig komme i 2023 - men blir det 2023 eller 2024 modell tro? For ordens skyld, jeg regner ikke med jeg får en GTX-versjon uten å evt betale ekstra.

https://www.motor1.com/news/584177/vw-id3-facelift-gtx-2023/
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

Vollis47

Er det ikke litt rart at de leverer ut ganske mange id4? Men det skyldes kanskje at de tjener mer på disse? Eller hva tror andre?
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Caroline HR

Sitat fra: Vollis47 på onsdag 01. juni 2022, klokken 14:10
Er det ikke litt rart at de leverer ut ganske mange id4? Men det skyldes kanskje at de tjener mer på disse? Eller hva tror andre?
Var innom en tur på Møller Ryen i går og da sa de at det hadde løsnet litt på ID4, men at det ikke var det samme for ID3 helt enda.

Han kunne ikke si noe mer enn andre halvår 2022 for min ID3, men at de tok kontakt så snart produksjonsdato var bekreftet. Krysser fingrene for at den kommer i 2022


Sent fra min SM-G986B via Tapatalk

Brukt 2016 E-Golf

Lilleverden

De har valgt å prioritere levering på ID 4/5 ifølge rapporter. men de jobber med å få på plass flere produksjons plasser for 2023. Jeg venter til de lanserer facelifted versjon som ryktene sier kommer for 2023. Nytt interiør (seter og dørpaneler) opplyst touch områder under skjermen.  endringer på baklyktene og mindre endringer i front er ryktene.
VW Golf GTE 2016

e-Stig

Sitat fra: Lilleverden på lørdag 11. juni 2022, klokken 02:24
De har valgt å prioritere levering på ID 4/5 ifølge rapporter. men de jobber med å få på plass flere produksjons plasser for 2023. Jeg venter til de lanserer facelifted versjon som ryktene sier kommer for 2023. Nytt interiør (seter og dørpaneler) opplyst touch områder under skjermen.  endringer på baklyktene og mindre endringer i front er ryktene.

Hei, låner denne tråden. Vi trenger litt mer rekkevidde og jeg konfigurerte nettopp en ID.3 for å finne ut dagens pris. Ifølge prislisten som kom 7. juli kommer 2023-modellene av ID.3 i to varianter. Den med største batteriet er sertifisert som 4-seter. Kopiert fra prislisten:

Pro Limited 58 kWh 204 hk kr 376 300
Pro S Limited 4-seter 77 kWh 204 hk kr 398 100

Fant veldig lite om ekstrautstyr i konfiguratoren. Er det sånn at det meste er inkludert på ID.3? Litt negativt at bilen kommer som 4-seter når reklamen for et par år siden skrøt av at den var like stor som en Passat innvendig?  :)
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Kires

Det meste er ikke inkludert. Men de har satt sammen er pakke med ok utstyr de greier å levere. Får i løpet av høsten hvis man bestiller 58 kwh modellen. Åpner nok opp for mere utstyr etterhvert som problemene med halvledere blir mindre.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Caroline HR

Da har jeg jammen får bekreftet produksjonsdato fra Møller.
Produseres uke 35, og skal ta 5-6 uker før den er på plass  her i landet.
Krysser fingrene for at alt går på ordinær tid  og at jeg har bilen i midten av oktober.
Bestilte bilen i oktober 2021, så den er etterlengtet.


Sent fra min SM-G986B via Tapatalk

Brukt 2016 E-Golf

Caroline HR

Da kom endelig doningen! Veldig fornøyd med de første turene. Hadde den minste e-golfen tidligere så det er uvant å ha over 30 mil på 65% nå, men det går seg til Bare ladet hjemme foreløpig, og kommer nok ikke til å hurtiglade før det blir veldig lange turer siden rekkevidden holder til det aller meste på østlandet.

Sent fra min SM-G986B via Tapatalk

Brukt 2016 E-Golf

Erlingsen

Sitat fra: Caroline HR på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 22:37
Da kom endelig doningen! Veldig fornøyd med de første turene. Hadde den minste e-golfen tidligere så det er uvant å ha over 30 mil på 65% nå, men det går seg til Bare ladet hjemme foreløpig, og kommer nok ikke til å hurtiglade før det blir veldig lange turer siden rekkevidden holder til det aller meste på østlandet.

Sent fra min SM-G986B via Tapatalk

Gratulerer så mye! Jeg venter enda på min som jeg bestilte i november i fjor.

Jeg lurer på om det ble noen merkostnader pga høyere produksjonskostnader? Ser at de har økt prisene på nett, og regner med den økonomiske situasjonen i verden har påvirket produksjonen. I min kontrakt står det at "Hvis det skjer endringer i importørens/fabrikkens bilpris som får betydning for selgers innkjøpspris så endres kjøpesummen tilsvarende." Men det er jo merkelig hvis selgeren ikke selv har kontrakter med avtalt pris hos importør/produsent.

hav4rd

Sitat fra: Erlingsen på onsdag 12. oktober 2022, klokken 20:36
Jeg lurer på om det ble noen merkostnader pga høyere produksjonskostnader? Ser at de har økt prisene på nett, og regner med den økonomiske situasjonen i verden har påvirket produksjonen. I min kontrakt står det at "Hvis det skjer endringer i importørens/fabrikkens bilpris som får betydning for selgers innkjøpspris så endres kjøpesummen tilsvarende." Men det er jo merkelig hvis selgeren ikke selv har kontrakter med avtalt pris hos importør/produsent.

Jeg tror ikke du skal være bekymret for prisøkning. Hentet selv ut bil for et par uker siden, og kontraktssummen fra i fjor sommer sto seg. Har ikke hørt om andre tilfeller med prisøkning heller, snarere har jeg hørt gjentatte ganger at Møller har prisgaranti på inngåtte kontrakter.

Eventuelt ville jeg bedt selger bekrefte skriftlig at det er prisgaranti.
ID.4 GTX (2022)

Caroline HR

Jeg fikk prisen som i kontrakt fra oktober i fjor, så ingen økning her. Kjenner også en annen med litt høyere utstyrsnivå som heller ikke har fått noe økning.

Sent fra min SM-G986B via Tapatalk

Brukt 2016 E-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA