Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID4 - tips og erfaringer etter 1 år

Startet av Dieselgubben, fredag 11. februar 2022, klokken 22:52

« forrige - neste »

Houseman

Hyggelig å høre at du fikk så bra service fra VW Fagernes. Jeg antar at de ikke er en del av Møller bil-imperium. Det satt langt inne å bestille en ID.4 etter min tidligere erfaring med Møller men jeg kunne ikke motstå fristelsen. Løsningen ble å bestille fra en ikke Møller forhandler som ligger langt hjemmefra. Har bare hatt positiv erfaring med denne forhandleren så langt og fikk kjøpr bilen med ganske stor rabatt som Møller ikke ga.

sk0yern

Sitat fra: Dieselgubben på søndag 13. februar 2022, klokken 19:11
Jeg trykker på "start" knappen hvis jeg skal la bilen være på mens jeg er ute. Lar nøklene ligge i bilen, men har ikke sjekket om det er nødvendig.
Jada, det funker. Jeg bruker mye android auto, og der brytes forbindelsen hvis man forlater setet.
Ved å trykke startknapp så kobler den opp igjen, men man får et brudd på rundt 10 sekunder.
Uansett irriterende hvis man bare skal ut av bilen noen få sekunder.

daktari

Noen som har testet dette? Altså ved kø kan man få travelAssist til å holde til siden i fila ved å styre mot den siden i minst 5 sek.

1.2 Travel Assist
1.2.1 Spur ändern / Rettungsgasse
Bei aktiviertem Travel Assist fährt das Auto in der Mitte der Spur. Zur Bildung einer Rettungsgasse auf der Autobahn und bei schlechten Straßengegebenheiten kann dies jedoch unpraktisch sein.

Über ein leichtes aber beständiges "Lenken" zur gewünschten Position übernimmt der Travel Assist nach rund 5 Sekunden die neue Position als "Mitte"
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Roy Aasen

Har ikke prøvd i kø..men det virker iallefall på vei med god markering.
Med travelssist på så kan jeg "lære" bilen å holde hvitstripa.
Legg ut mot hvitstripa, vent til motstand i rattet har gitt seg, så følger den stripe. Dette er ikke helt stabilt dog, så jeg styrer'n sjøl jeg  :)

unik42

Et tips som jeg tror jeg ikke har lest her inne før. Hvis bilen står i ro så kan man trykke og holde inn bremsen, trykke på ACC-knappen og slippe bremsen etterpå. Så holder bilen seg der til du trykker på gassen.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA