Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva betalte du pr kwh sist måned?

Startet av Jejl, torsdag 10. februar 2022, klokken 00:08

« forrige - neste »

RJK

Er det bare jeg som er blind, eller er det umulig å se snittpris for måneden/siste 30 dager, både i den nye og gamle appen? Hadde dette på "Mitt Fortum"-appen, og synes det var nyttig, selv om den bevegde seg opp eller ned alt etter hvordan man traff på prisen på dagene som falt utenfor og dagene som kom nye inn i de 30 dagene.

Hadde også svære problemer med å logge på, fordi den sa SMS-tjenesten var utilgjengelig, og forsøk på å logge på mod epost gikk elendig fordi den nullet seg ut før jeg fikk mail med koden, og man da ikke fikk lagt inn denne når den endelig kom.

Det var først når jeg var tilbake ved PCen at jeg kunne oppdatere mail-henting, samtidig som jeg hadde klikket i feltet for å skrive inn aktiveringskode, at den holdt lenge nok til at jeg faktisk fikk logget på.

Jeg absolutt hater at butikker og andre skal ha Vipps-verifikasjon, og bankid på mobil ikke er godt nok, så den muligheten ser jeg bort fra. Har ikke verifisert mine kort i Æ-appen til Rema 1000 pga dette, og er over på manuell scanning, nettopp fordi jeg ikke vil verifisere via Vipps.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektrolux

#31
Oktober NO2 sone, tidsur på VVB og 35 kW husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnettet på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Ingen forsøk på å holde oss under 10 kWt/t på kapasitetsleddet så gunnet på med 15 kWt/t hele måneden.

Dette ble til  105,13 øre innkjøp og 150,67 øre etter nettleie ved salg av 1,72 kWt som utgjorde 2,59 kr.

Dekningsgraden for oktober ble 66,8% slik at prisen vår etter kompensasjon ble 35,14 øre i innkjøp og gir en meget god illustrasjon av verdien av syklisk forbruksmønster når strømprisene varierer mye.

Til sammenligning kostet strømmen oss 121,17 øre i okt 2021 og med nesten 200 kWt redusert forbruk i forhold til oktober 2021, ender årets september regning på kr 1302,88 mindre enn i fjor!

Til sammenligning og på samme avtale men med lineært strømforbruk betalte mor min 167,73 øre / kWt før kompensasjon og 97,74 øre etter kompensasjon som betyr at hu betaler nesten 3x så mye for strømmen som jeg. Forbruksmønsteret hennes er omtrent helt jevnt forbruk over hele døgnet slik strømselskapene anbefaler. Tydeligvis en dårlig anbefaling.

XL arket stemte veldig bra med estimert oktober regning.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Jejl

Betalte 0,849 kr pr kwh etter strømstøtten for november. No2.
Det ble litt under snittet for No2 (ca 9 øre)

November ble en måned der prisen var lav i starten, og høy i slutten. I tillegg så var det vel i hovedsak slik at prisen var høyest ved de tidspunktene folk flest brukte mest strøm som da det var kaldt i været. Så tror ikke prisen vår ble så værst i forhold til folk flest.


RJK

Regninga havnet på 404,35 NOK for 209,51 kWh inkludert fastavgift/nettleie, mva og strømstøtte (gjennomfakturert), så totalen ble 1,93 per kWh.

Kraftprisen alene ble 141,19/kWh, totalt 295,81, og 100,34 i fratrekk pga strømstøtte. Det gir 195,47 for strømmen etter strømstøtte, og da netto 0,93 per kWh inkludert mva. 0,75 uten mva.

NO1
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektrolux

#34
November NO2 sone, tidsur på VVB og 35 kW husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnettet på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Klarte omsider å sette opp inverteren til å peak shawe på under 10 kWt/t hele måneden. Feilen var at inverteren kun leser opp til 8,2 kW så jeg måtte stille den på det.

Dette ble til  100,36 øre innkjøp og 166,79 øre etter nettleie ved salg av 0,28 kWt som utgjorde -0,48 kr av ukjent grunn?

Dekningsgraden for oktober ble 48% slik at prisen vår etter kompensasjon ble 52,15 øre i innkjøp og gir en god illustrasjon av verdien av syklisk forbruksmønster når strømprisene varierer mye.

Til sammenligning kostet strømmen oss 128,79 øre i okt 2021 og med nesten 303 kWt redusert forbruk i forhold til november 2021, ender årets september regning på kr 1525,59 mindre enn i fjor! Eller hele 46% rimeligere faktura enn samme måned i 2021! Dette viser at det nytter å tilpasse seg regjeringens støtteordninger, men også det absurde med at vi alle blir tvunget til å måtte forholde oss til Europeiske gassrelatertestrømpriser i et land med et gigantisk hydrostatisk batteri som kan takle et variabelt forbruk omtrent uavhengig av været.

Til sammenligning og på samme avtale men med tilnærmet lineært strømforbruk betalte mor min 138,92 øre / kWt før kompensasjon og 90,77 øre etter kompensasjon som betyr at hu betaler nesten dobbelt så mye for strømmen som jeg. Forbruksmønsteret hennes er omtrent helt jevnt forbruk over hele døgnet slik strømselskapene anbefaler. Tydeligvis en dårlig anbefaling.

XL arket stemte igjen veldig bra med estimert november regning som ble kun 11 kr dyrere.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#35
"Close call" i april og nytt hus.

Kjører på med Eddi som styrer VVB og trinnløst regulerer effekten denne drar i forhold til øvrige forbrukere.

Bommet likevel på de øvrige forbrukerne helt på slutten av måneden og var redd for at jeg hadde havnet opp i effekt leddet.

Fasit ble 4,93 kWt/t i snitt takket være at det nå regnes snittet av månedens 3 høyeste forbrukstimer.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA