Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Hva betalte du pr kwh sist måned?  (Lest 1796 ganger)

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Hva betalte du pr kwh i januar?
« Svar #15 på: Mandag 28. Mars 2022, klokken 14:11 »
NO2 sone, tidsur på VVB og husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnett på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Dette ble til  146,26 øre innkjøp og 151,18 øre ved salg.

Det blir 95,72 øre etter kompensasjon
« Siste redigering: Mandag 28. Mars 2022, klokken 14:37 av elektrolux »
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://Elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino, Aptera #2246 og Sølv Monotrazer MTE-150 #7042

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #16 på: Tirsdag 17. Mai 2022, klokken 07:29 »
April NO2 sone, tidsur på VVB og husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnett på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Dette ble til  207,14 øre innkjøp og 164,29 øre etter nettleie ved salg. Grunnen til redusert salgspris er at jeg nå kun selger strøm når jeg ikke har kapasitet til å lagre egenprodusert strøm.

Det blir 103,25 øre etter kompensasjon

Til sammenligning og på samme avtale men med lineært strømforbruk betalte mor min 217,79 øre / kWt før kompensasjon.
« Siste redigering: Fredag 08. Juli 2022, klokken 05:26 av elektrolux »
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://Elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino, Aptera #2246 og Sølv Monotrazer MTE-150 #7042

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #17 på: Fredag 08. Juli 2022, klokken 05:16 »
Mai NO2 sone, tidsur på VVB og husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Dette ble til  207,68 øre innkjøp på gammel Smartspot avtale og 133,30 på ny spotpris avtale. Hva den store forskjellen i pris skyldes vites ikke i skrivende stund men må undersøkes.

Fikk 147,66 øre ved salg men ser det er lagt på 5 øre i nettleie på solgt strøm både i april og mai slik at det blir 142,66 øre/KWt jeg sitter igjen med.

Med 95,32 øre i kompensasjon blir reell kostpris på strømmen  øre etter kompensasjon 112,36/37,98 øre/kWt.

Til sammenligning og på samme avtale men med lineært strømforbruk betalte mor min 213,40 øre / kWt før kompensasjon.
« Siste redigering: Fredag 08. Juli 2022, klokken 05:30 av elektrolux »
Stavanger:

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #18 på: Onsdag 13. Juli 2022, klokken 22:08 »
Juni NO2 sone, tidsur på VVB og husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnett på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Dette ble til  205,18 øre innkjøp og 158,72 øre etter nettleie ved salg. Grunnen til redusert salgspris er at jeg nå kun selger strøm når jeg ikke har kapasitet til å lagre egenprodusert strøm.

Det blir 88,51 øre etter kompensasjon

Til sammenligning og på samme avtale men med lineært strømforbruk betalte mor min 214,94 øre / kWt før kompensasjon. Dette er underlig liten forskjell med tanke på at jeg i juni var særdeles nøye med å ikke bruke dyr strøm.
« Siste redigering: Onsdag 13. Juli 2022, klokken 22:12 av elektrolux »
Stavanger:

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #19 på: Onsdag 17. August 2022, klokken 18:29 »
Juli NO2 sone, tidsur på VVB og husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnett på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Dette ble til  253,11 øre innkjøp og 263,74 øre etter nettleie ved salg.

Etter kompensasjon blir det kun 60,33 øre i innkjøp, noe som viser økt verdi av syklisk forbruksmønster når strømprisene varierer ekstra mye, og et reelt potensiale for å tjene penger på lagring og salg av strøm.

Til sammenligning kostet strømmen oss 74,32 øre i juli 2021 og med redusert forbruk ender årets juli regning på 500 kr mindre enn i fjor!

Til sammenligning og på samme avtale men med lineært strømforbruk betalte mor min 328,83 øre / kWt før kompensasjon.
« Siste redigering: Torsdag 18. August 2022, klokken 11:02 av elektrolux »
Stavanger:

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #20 på: Mandag 19. ſeptember 2022, klokken 17:59 »
August NO2 sone, tidsur på VVB og 7 kW husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnett på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Dette ble til  451,83 øre innkjøp og 432,76 øre etter nettleie ved salg.

Etter kompensasjon blir det kun 87,34 øre i innkjøp, noe som viser verdien av syklisk forbruksmønster når strømprisene varierer mye.

Til sammenligning kostet strømmen oss 90,37 øre i aug 2021 og med noe redusert forbruk ender årets juli regning på kr 187,5 mindre enn i fjor!

Til sammenligning og på samme avtale men med lineært strømforbruk betalte mor min 539,49 øre / kWt før kompensasjon og 175 øre etter kompensasjon som betyr at hu betaler nesten dobbelt så mye for strømmen som jeg.
« Siste redigering: Mandag 19. ſeptember 2022, klokken 18:15 av elektrolux »
Stavanger:

Jejl

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #21 på: Mandag 19. ſeptember 2022, klokken 21:30 »
Er litt spent på hva september fakturaen vår ender på. Vi svidde av 192 kwh i timene med pris på rundt en kr pr kwh i vårt område No2. Hvis strømstøtten ender på 3,5 kr så sparte vi 480 kr på å hovedsakelig fyre for kråkene i rundt 15 timer.

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Hva betalte du pr kwh sist måned?
« Svar #22 på: Tirsdag 20. ſeptember 2022, klokken 08:09 »
Du har nok tjent grovt på det, men enda mer om du faktisk kunne benyttet energien du hentet ut ved å lagre den i vann og batterier.

Har finpusset videre på eget XL ark som jeg oppdaterer daglig med gårsdagens forbruk og strømpriser. Nå er vi 2/3 inn i september og foreløpig ser det ut som fakturaen ligger ann til å bli 700 kr. (Lyseblått)

Legg til 1/3 til så snakker vi rundt 1050 kr inkl alle avgifter. Også at vi i september er oppi 10-15 kWt/t nettleien. Selve strømmen ( Grønt ) har foreløpig kostet oss - 7 kr.  :D

Mange forbehold selvfølgelig. Månedsnittet for strømpris og strømstøtten er oppdatert til og med i dag, men kan selvfølgelig endres, og forbruket kan stige etterhvert som kulden setter inn. I tillegg er energileddet for dag og natt satt som et forholdstall basert på tidligere forhold. Orket ikke satte sammen en ultralang formel for økt nøyaktighet.
« Siste redigering: Tirsdag 20. ſeptember 2022, klokken 12:40 av elektrolux »
Stavanger: