Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva betalte du pr kwh sist måned?

Startet av Jejl, torsdag 10. februar 2022, klokken 00:08

« forrige - neste »

elektrolux

#15
NO2 sone, tidsur på VVB og husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnett på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Dette ble til  146,26 øre innkjøp og 151,18 øre ved salg.

Det blir 95,72 øre etter kompensasjon
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#16
April NO2 sone, tidsur på VVB og husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnett på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Dette ble til  207,14 øre innkjøp og 164,29 øre etter nettleie ved salg. Grunnen til redusert salgspris er at jeg nå kun selger strøm når jeg ikke har kapasitet til å lagre egenprodusert strøm.

Det blir 103,25 øre etter kompensasjon

Til sammenligning og på samme avtale men med lineært strømforbruk betalte mor min 217,79 øre / kWt før kompensasjon.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#17
Mai NO2 sone, tidsur på VVB og husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Dette ble til  207,68 øre innkjøp på gammel Smartspot avtale og 133,30 på ny spotpris avtale. Hva den store forskjellen i pris skyldes vites ikke i skrivende stund men må undersøkes.

Fikk 147,66 øre ved salg men ser det er lagt på 5 øre i nettleie på solgt strøm både i april og mai slik at det blir 142,66 øre/KWt jeg sitter igjen med.

Med 95,32 øre i kompensasjon blir reell kostpris på strømmen  øre etter kompensasjon 112,36/37,98 øre/kWt.

Til sammenligning og på samme avtale men med lineært strømforbruk betalte mor min 213,40 øre / kWt før kompensasjon.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#18
Juni NO2 sone, tidsur på VVB og husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnett på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Dette ble til  205,18 øre innkjøp og 158,72 øre etter nettleie ved salg. Grunnen til redusert salgspris er at jeg nå kun selger strøm når jeg ikke har kapasitet til å lagre egenprodusert strøm.

Det blir 88,51 øre etter kompensasjon

Til sammenligning og på samme avtale men med lineært strømforbruk betalte mor min 214,94 øre / kWt før kompensasjon. Dette er underlig liten forskjell med tanke på at jeg i juni var særdeles nøye med å ikke bruke dyr strøm.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#19
Juli NO2 sone, tidsur på VVB og husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnett på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Dette ble til  253,11 øre innkjøp og 263,74 øre etter nettleie ved salg.

Etter kompensasjon blir det kun 60,33 øre i innkjøp, noe som viser økt verdi av syklisk forbruksmønster når strømprisene varierer ekstra mye, og et reelt potensiale for å tjene penger på lagring og salg av strøm.

Til sammenligning kostet strømmen oss 74,32 øre i juli 2021 og med redusert forbruk ender årets juli regning på 500 kr mindre enn i fjor!

Til sammenligning og på samme avtale men med lineært strømforbruk betalte mor min 328,83 øre / kWt før kompensasjon.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#20
August NO2 sone, tidsur på VVB og 7 kW husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnett på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Dette ble til  451,83 øre innkjøp og 432,76 øre etter nettleie ved salg.

Etter kompensasjon blir det kun 87,34 øre i innkjøp, noe som viser verdien av syklisk forbruksmønster når strømprisene varierer mye.

Til sammenligning kostet strømmen oss 90,37 øre i aug 2021 og med noe redusert forbruk ender årets juli regning på kr 187,5 mindre enn i fjor!

Til sammenligning og på samme avtale men med lineært strømforbruk betalte mor min 539,49 øre / kWt før kompensasjon og 175 øre etter kompensasjon som betyr at hu betaler nesten dobbelt så mye for strømmen som jeg.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Jejl

Er litt spent på hva september fakturaen vår ender på. Vi svidde av 192 kwh i timene med pris på rundt en kr pr kwh i vårt område No2. Hvis strømstøtten ender på 3,5 kr så sparte vi 480 kr på å hovedsakelig fyre for kråkene i rundt 15 timer.

elektrolux

#22
Du har nok tjent grovt på det, men enda mer om du faktisk kunne benyttet energien du hentet ut ved å lagre den i vann og batterier.

Har finpusset videre på eget XL ark som jeg oppdaterer daglig med gårsdagens forbruk og strømpriser. Nå er vi 2/3 inn i september og foreløpig ser det ut som fakturaen ligger ann til å bli 700 kr. (Lyseblått)

Legg til 1/3 til så snakker vi rundt 1050 kr inkl alle avgifter. Også at vi i september er oppi 10-15 kWt/t nettleien. Selve strømmen ( Grønt ) har foreløpig kostet oss - 7 kr.  :D

Mange forbehold selvfølgelig. Månedsnittet for strømpris og strømstøtten er oppdatert til og med i dag, men kan selvfølgelig endres, og forbruket kan stige etterhvert som kulden setter inn. I tillegg er energileddet for dag og natt satt som et forholdstall basert på tidligere forhold. Orket ikke satte sammen en ultralang formel for økt nøyaktighet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Jejl

#23
Det ble 7 øre pr kwh å betale for vår del i september.

elektrolux

#24
Fikk denne meldingen fra Gudbrandsdalen energi.

Godt fornøyd med å være 16. beste av 625 000 målepunkter på forbruksmønster. :)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Oddaa

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 18:56
Fikk denne meldingen fra Gudbrandsdalen energi.

Godt fornøyd med å være 16. beste på forbruksmønster. :)
450. plass her. Ikke store innsatsen så får si meg fornøyd med det


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Electric cars in Norway


elektrolux

#27
September NO2 sone, tidsur på VVB og 30 kW husbatteri som lades på relativt rimelig nattstrøm og støtter hus og strømnett på strømpristoppene. I tillegg er 0CT lagt inn på dyre timer slik at vi har nullforbruk da i stedet for salg.

Vi bommet tidlig på å holde oss under 10 kWt/t på kapasitetsleddet og gunnet på med 15 kWt/t resten av måneden. I følge Gudbransdalen energi var vi i september 16. beste på å bruke den rimeligste strømmen blandt deres 625 000 målepunkter.

Dette ble til  334,29 øre innkjøp og 365,14 øre etter nettleie ved salg av 2,31 kWt som utgjorde 8,43 kr.

Dekningsgraden for september ble hele 97,2% slik at prisen vår etter kompensasjon ble kun 9,52 øre i innkjøp og gir en meget god illustrasjon av verdien av syklisk forbruksmønster når strømprisene varierer mye.

Til sammenligning kostet strømmen oss 130,32 øre i sep 2021 og med omtrent samme forbruk ender årets september regning på kr 714,39 mindre enn i fjor!

Til sammenligning og på samme avtale men med lineært strømforbruk betalte mor min 441,32 øre / kWt før kompensasjon og 116,55 øre etter kompensasjon som betyr at hu betaler 12x så mye for strømmen som jeg.

Ekstra bonus å se at XL arket var spot on med estimert september regning i forhold til faktisk september regning
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hELgenen

Betalte 72 øre pr/kwh for september.

Synes det var helt ok. La ikke for mye arbeid i å styre forbruk, men tok noen grep der jeg etter egen modell så at det var penger å tjene. Og jeg holdt meg innenfor samme effektrinn som før. Jeg kunne tjent ennå mer ved å gå over på neste effektrinn, men ettersom jeg ikke kan styre alt av forbruk på automatikk så lot jeg det være.........

elektrolux

#29
Da ser det ut som den nye appen til Gudbrandsdalen energi er i drift. Fikk en forsmak noen timer sist måned.

Nytt er trappestige visning av forbruket og pris, visning av daglig kost, og flere analyser. Strømstøtten vises også fortløpende.

Det skal også være en som viser enda mer men som koster å bruke.

En ting jeg legger merke til er at det utvidet husbatteriet ikke bare gir muligheter for å flytte forbruket mellom rimeligste timene, men også til en viss grad mellom de rimeligste døgnene.

Koblet også om på fasene slik at inverteren nå får bedre mulighet til å barbere vekk forbrukstoppene.  Klarer å holde meg under 10kWt/t grensen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA