Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil med plass til hund ID4 vs. Ioniq5 vs. Model Y vs. ukjent?

Startet av Fjeldern, tirsdag 08. februar 2022, klokken 18:52

« forrige - neste »

Fjeldern

Hallo godt folk.
Jeg kan få et hverdag hvor jeg kommer til å pendle en del. Vi snakker opp til 45 000 km i året.
Diesel og bompenger kommer da på mellom 80 og 100 000 pr år.
Så da ser vi etter elbil.
Så jeg lurer på hva andre her sine meninger er om disse bilene over, eller om det finnes andre alternativer.

Det er noen kriterier som må være oppfylt og noen det er fint at er oppfylt:
Det må være plass til hund(mellomstor, 25 kg), i bur, og rekkevidda må være ihvertfall 300 på vinterstid, uansett. Fortrinnsvis 350 også.
Det er en fordel om det er plass til noe annet i baggasjen utenom hunden, men må ikke. Fordel hvis det er AWD, men ikke noe krav. Batterigaranti burde være minimum 160 000.
Tenkte en liten stund en brukt Hyundai Kona som pendlebil og så en gammel dieseltraver til å trekke henger med, men du må fjerne eksisterende gulv for å få inn noe som er i nærheten av stort nok, fra det jeg kan se. Da har man også ikke noe mer lagring i bilen.
Og da helst ikke alt for dyr. Fortrinnvis under 600 000.
Det er heller ikke aktuelt at bilen først kan leveres neste år (Enyaq)

Så jeg har da kommet frem til lista ovenfor.
Hittil har jeg prøvekjørt Model Y og Ioniq 5. Skal ha en modell Y over natta neste uke.
ID4 GTX skal prøvekjøres på torsdag.

Nedenfor ser dere hva jeg har tenkt hittil. Har dere noen forslag til bil eller ting jeg burde tenke på, så er det ikke nødvendig å lese alt dette. Jeg kan skrive ei bok om ingenting.

Mine tanker og erfaringer hittil:
Model Y: Fin bil, gode seter og en premium følelse i stoffet. Skjermen var intuitiv og det var ikke noe problem med å få med seg hastigheten. Det var heller ikke noe problem å bla i instillinger eller få opp det man ville. Ganske uvant, men det selv om man klønet litt så fant man fort dit man tenkte seg i menyene.
Det var mye mindre støy i Y (altså dekk og vind) enn i min 2015 Golf. De nye modellene som kommer nå skal være enda bedre. Setet var litt kort i forhold til deg jeg kunne ønske meg, men ellers greit. 
Anlegget i bilen låt veldig bra! Akselerasjon var moro, men betyr ikke noe for valget.
Mye lettere å planlegge langkjøring med tanke på lading.
Minus for manglende fester i baggasjen.
Det var noe skrangling av "plast" i innredningen da jeg kjørte, men hadde akkurat samme lydene i Ioniq 5. Isete og ujevnt underlag. Veldig stiv bil, i forhold til utseendet osv. Stemmestyringen i bilen fungerte perfekt.
Å bruke cruise control var en risikosport. Opplevde ihvertfall 8 -kraftige- nedbremsninger på de 5 gangene jeg satte den på. Det er mye på de 15-20 minuttene..
Stort glasstak som kan slippe inn mye varme, med tanke på dyr i bilen. MEN det er en hundemodus?

Ioniq 5: Veldig gode seter, mye justeringsmuligheter. Skulle man vært passasjer, så hadde man valgt denne over model y. Anlegget, som bærer Bose merket var mye bedre enn i Golfen, men her gir jeg en overlegen seier til Tesla. Headup Display er fint det, men polariserte glass var det ikke laget for. Fikk anbefalt av en kamerat å skru opp lysstyrket på maks, og da skimtet man det med brillene når man kjørte i skyggen.
Testbilen hadde gått like langt som Teslaen jeg testa, men den hadde noen stygge flenger i innredninga. Vet ikke hva det sier om den.
Testet navigasjonen. Ikke verdt 1 krone. Ombygginger var ikke med, stemmestyringen hørtes ut som noe fra Windows XP.
Kartet i bilen er ubrukelig. Ser ingenting hvis man zoomer ut noe som helst. Navnene på kartet er ikke de som blir brukt i de fleste sammenhenger. Fikk ikke til å snu kartet så det ble Nord oppover. Mens jeg bladde, for å prøve å velge navigasjon kun ved kartet, så snudde plutselig kartet seg, fordi den mente bilen pekte en annen vei. Helt umulig å bruke. Ikke så man veier, ikke så man himmelretninger og det fugnerte generelt dårlig.
Med 70% batteri i igjen, og man valgte et sted man måtte lade for å komme til (og da lade mer enn 30%) så fikk man kun valgt av ladere i nærheten. Altså ville den lade før man begynte og så etterpå. Ikke testet dette på Tesla enda. Kartet på Tesla var ihvertfall minst 10 år nyere enn Hyundai sitt.
Kartet så også ut som det gjorde på nye biler for over 10 år siden. Kartet i min 7 år gamle golf fungerte bedre!
Den gamle golfen viser også bensinstasjoner langs veien, mens jeg ikke så noen ladestasjoner på Hyundaien.
Det kreves mer trykk og "vanskeligere" å stille setevarmer i Hyundai enn Tesla. Stor pluss for kjøling i setet!
Vet ikke hvor mye man har bruk for det da man kan sette på AC før man setter seg i bilen i de fleste tilfeller.
Lyktene på Hyundaien var helt nedgrisete. Dem sitter rett frem, og med føret som er nå måtte man ha stoppet og børstet av dem oftere enn hvert 30 min. Ingen spylere.
Prisen på Ioniq 5 er 30 000 mindre enn Model Y og 50 000 mer enn ID4 GTX. Leveringstsiden er 4-6 måneder lengre enn modell Y og 1 til 3 måneder lengre enn ID4 GTX.
Menyene i infoskjermen var mye vanskeligere å finne frem i enn Model Y. Man kunne ikke ha radio og kart oppe samtidig, eller annet media, som man kan på mange andre biler. Det meste virker til å trenge mange tastetrykk for å få frem. Få opp mediaen du hadde oppe sist? Trykk på media og så trykk på radio/bluetooth.
Android Auto krever kabel, og da fra under dashbordet. Det betyr at man får en kabel som strekker seg forbi, og som kan skjerve seg i bein osv. Det tar bort hele poenget med den åpne løsningen. ID4 har dette trådløst.
Android Auto hadde reddet det forferdelige kartet i bilen også. Google Maps fungerte bedre for 10 år siden enn det Hyundai får til i dag...
Mye mykere kjøretur enn Model Y, men så var veien også litt bedre enn den var da jeg prøvekjørte den. Fortsatt overraskende stiv.
Med min sitteposisjon, hvor jeg egentlig kunne tenkt meg rattet enda lavere, så jeg ikke hastigheten på skjermen uten å flytte hodet.. Heller ikke mulighet for kart i skjermen foran seg (som på feks 2016 passat GTE)
Har forstått det slik at det ikke er oppdateringer over nett på Ioniq 5?
Plasseringen av telefonen i Ioniq5 er mer klønete enn på Y. Spesielt om man går mye ut og inn av bilen og vil legge den ifra seg et sted.
Man må stille inn regenering hver gang. Det betyr at hvis man glemmer å sette bilen i en pedalsmodus, så bremser du plutselig ikke like mye på gassen som det du trodde! Den fordelen Ioniq hadde med at man faktisk kan velge regenerering ble der bare til et stort, stort minus. Det lønner seg da å heller ha den i standardmodus, sånn at man ikke blir vant til noe annet og da lager ei ulykke...
Ellers er mulighetene for henger likt og plassen til Y ser ut (fra det andre skriver) til å være litt mer praktisk.
Er man passasjer er det også mange andre positive ting med Ioniq, men det bryr meg ikke så mye.

Ennå ikke prøvd ID4, men har større forventinger til den enn Ioniq. Problemet der er at det er begrenset hva man får av tilleggsutstyr hvis man vil ha bilen før desember. Den er også desidert billigst, men har også kortest rekkevidde og er nesten (men ikke helt) ubrukelig på hengervekt. Problemet er vel at man ikke får en testbil som vil ha samme ekstrautstyret som på den bilen man eventuelt får kjøpt.
Satt i en ID4 og prøvde menyene og jeg må si dem er omtrent som Ioniq. Skoda sine menyer var mye bedre enn den utstillingsbilen til Møller. Skoda sine menyer gikk også feilfritt uten "lag".
Skoda har derimot ikke biler i år. Selgeren sa vel at man ikke får bil i år om man er heldig engang.
VW sier også at ID4 vil få oppdateringer over nett etterhvert.

Når det kommer til bilene jeg har testa, så virket Ioniq veldig gammeldags. Stemmestyring, kart, navigere etter hvor mye strøm som er igjen, vise hvor ladestasjoner er, er ikke der. Istedet har dem veldig mange andre bra ting, men som jeg mener betyr mye mindre. Oppbevaringsmulighetene som Tesla har i midtkonsollen er også mye mer praktisk. Den enste fordelen jeg ser med Ioniq der, er at det er mye lettere for to vokse å lage litt dug på ruta. Noe som sikkert blir prøvd en gang og så vil det uansett være andre steder som er mye mer bekveme.

Har også forstått det slik at Model Y nå vil komme med litt større batteri (utifra forumet het)og selgerne sa at støyskjerming vil bli enda bedre. Ikke merkbar forskjell på Y og Ioniq som jeg la merke til nå, så støyen var OK uansett.

Noen biler jeg ikke har sett på, men som jeg burde? Andre løsninger?
Bommer jeg helt på Ioniq 5 og egentlig fungerer alt det sømløst?

EDIT: Hadde skrevet model 3 i tittelen... Så klart Model Y når man snakker om hundebur..

PelleParaffin

Synes det er så fryktelig synd at XC40 har så ekstremt forbruk, for jeg tror markedet for en slik bil med 100 km bedre rekkevidde... det er tror jeg er stort.

Hva med Kia eller Subaru sin nye?

Fjeldern

Sitat fra: PelleParaffin på tirsdag 08. februar 2022, klokken 19:41
Synes det er så fryktelig synd at XC40 har så ekstremt forbruk, for jeg tror markedet for en slik bil med 100 km bedre rekkevidde... det er tror jeg er stort.

Hva med Kia eller Subaru sin nye?

Helt enig. Men Volvo beholder boksutseendet sitt, selv om de nyere volvoa har stjålet til seg litt finere Mazda lykter.

Kia EV6 ser ut til å ha det samme ubrukelige infoskjermene til Ioniq 5. Nå har jeg bare 1,5 timer bak rattet på Ioniq, men kart7navigasjon der var ubrukelig. Kunne like greit ikke ha tatt det med.
Fra bildene så ser menyer osv veldig likt ut ihvertfall.
Ellers ser den også ut til å være priset veldig likt og ha så og si alle de samme fordelene og ulempene til Ioniq 5.

Har Subaru levert biler ennå? Vil tro ventetiden der kan være lengre enn Enyaq, så da snakker vi ikke om bil i år.

ProsjektX

Ikke glem at Ioniq 5 (som andre Hyundai) har 5 års garanti, med ubegrenset kjørelengde. Med din kjøring, så er du uten garanti etter 2 år med f.eks VW som har grense på 100.000km
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Fjeldern

Sitat fra: ProsjektX på onsdag 09. februar 2022, klokken 11:55
Ikke glem at Ioniq 5 (som andre Hyundai) har 5 års garanti, med ubegrenset kjørelengde. Med din kjøring, så er du uten garanti etter 2 år med f.eks VW som har grense på 100.000km

Sammenligner det også. Her er det derimot også forsikringer som dekker en del. Når det kommer til batteri så har ikke Hyundai noe bedre enn dem fleste andre, og en 20 000 mindre enn feks Tesla.
Med alt eh oppfattet som gammeldags og bakvendt i Ioniq 5, så veier ikke ubegrenset km på garantien så høyt, dem batteri er likt/dårligere enn konkurrenter.
Mener selgeren sa garantien også er 70% rest, som er 5% lavere enn mange andre merker

Jambo

Sitat fra: ProsjektX på onsdag 09. februar 2022, klokken 11:55
Ikke glem at Ioniq 5 (som andre Hyund ai) har 5 års garanti, med ubegrenset kjørelengde. Med din kjøring, så er du uten garanti etter 2 år med f.eks VW som har grense på 100.000km
I prislista til VW ID4 som jeg har liggende her, så er utvidet garanti til 5 år/150000 km et tilvalg som kun koster 1800 kr, så dersom man er noen som kjører veldig mye i året så er det billig å få mer garanti (tilsvarer 30000 km i året). Jeg kjører selv et sted mellom 12000 og 16000 km i året, og hadde derfor ikke bruk for tilvalget selv. Men kjekt for de som kjører ekstremt mye at Hyundai har ubegrenset kjørelengde på garanti, selv om det er kjipt at de i motsetning til VW ID4 ikke har ubegrenset kjørelengde før service. Hyundai Ioniq5 har årlig service, altså hvert år/30000 km. VW ID4 har bare service hvert 2. år/ubegrenset kjørelengde.

Fjeldern

Sitat fra: Jambo på onsdag 09. februar 2022, klokken 15:29
Sitat fra: ProsjektX på onsdag 09. februar 2022, klokken 11:55
Ikke glem at Ioniq 5 (som andre Hyund ai) har 5 års garanti, med ubegrenset kjørelengde. Med din kjøring, så er du uten garanti etter 2 år med f.eks VW som har grense på 100.000km
I prislista til VW ID4 som jeg har liggende her, så er utvidet garanti til 5 år/150000 km et tilvalg som kun koster 1800 kr, så dersom man er noen som kjører veldig mye i året så er det billig å få mer garanti (tilsvarer 30000 km i året). Jeg kjører selv et sted mellom 12000 og 16000 km i året, og hadde derfor ikke bruk for tilvalget selv. Men kjekt for de som kjører ekstremt mye at Hyundai har ubegrenset kjørelengde på garanti, selv om det er kjipt at de i motsetning til VW ID4 ikke har ubegrenset kjørelengde før service. Hyundai Ioniq5 har årlig service, altså hvert år/30000 km. VW ID4 har bare service hvert 2. år/ubegrenset kjørelengde.

Det med utvidet garanti må jeg huske på. Skal nok få et endelig tilbud på bil etter prøvekjøring i morra, og da er det greit å vite om den, hvis selgeren ikke nevner det.
Hyundai har gitt meg pris på 60 000 for serviceavtale opp til 120 000 km. Altså 4 servicer. Nå hørtes ikke det ut som noe mindre enn det jeg betaler for service i dag. Klart, intervalet er lengre da.
Så service og utvidet garanti er notert! Takker for innspillet!
Går utifra at garantien på batteriene ikke blir noe utvidet med denne?

Men det er ikke rart det kan være vanskelig å få dreis på dette med biler, for det er veldig mye som spiller inn i hva som kan være det beste valget. Spesielt når det finnes tilvalg med utvidet garanti osv.

Edison


Fjeldern

#8
Sitat fra: Edison på onsdag 09. februar 2022, klokken 18:16
60 000 kr for 4 servicar?! Det er jo på grensa til svindel.

Søkte opp litt, og da ser jeg at prisen for service på Tesla, 100 000km, blir ca 20 000.
På Volkswagen, hvis man snakker om to servicer, så blir det vel kanskje en 12-16 000 i løpet av 4 år?
Volvo tar 50 000 kr for 4 servicer på demmes bensin og dieselbiler.

Så bare her så er plutselig Hyundai dyrere enn Tesla i løpet av de første tre årene og vi snakker jo snart 100 000 dyrere enn ID4.
Synes ikke Hyundaien virka til veldig mye for pengene, utenom setene og 230V uttak fra før, når jeg sammenligner litt her nå, så får man bare mindre og mindre for penga..

Edit: Jeg løy visst. 61 000 kr står det, for serviceavtale 120 000 km, ikke 60 000.

Oddaa

Sitat fra: Fjeldern på onsdag 09. februar 2022, klokken 18:43
Volvo tar 50 000 kr for 4 servicer på demmes bensin og dieselbiler.
Hvilken Volvo er det?

Betalte 17640,- for 3 år/ 3 servicer på XC60 T8, 9500,- for 6 år/ 3 servicer på XC40 P8.

XC90 T8 lå på omtrent det samme som XC60 T8.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Fjeldern

Sitat fra: Oddaa på onsdag 09. februar 2022, klokken 22:55
Sitat fra: Fjeldern på onsdag 09. februar 2022, klokken 18:43
Volvo tar 50 000 kr for 4 servicer på demmes bensin og dieselbiler.
Hvilken Volvo er det?

Betalte 17640,- for 3 år/ 3 servicer på XC60 T8, 9500,- for 6 år/ 3 servicer på XC40 P8.

XC90 T8 lå på omtrent det samme som XC60 T8.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så bare på smartepenger.
Service pluss var en del dyrere enn vanlig.
Bare funnet noen oversikter for sammenligningen sin del

Fjeldern

Testa ID4 i dag. Sammenlignet med Ioniq 5, så hadde den funksjonell infoskjerm med mer informasjon tilgjengelig, fungerende stemmestyring (så og si feilfritt da den faktisk ville starte...) mindre trykk for å åpne det man trengte, et kart man kunne bla i eller stille retningen på.
Når det kommer til kartet viste det steder å spise, steder å lade osv. Valgte man en kjøretur, til feks. Stockholm, så valgte ID4 ladestopp utifra når det trengtes. Det sto hvor lenge man måtte lade, hvor lenge det var til man stoppet for å lade osv. Ioniq 5 skulle ha deg til å lade med en eneste gang, selv om det ikke hadde gjort noen forskjell for om man kommer frem...
Likte også den at man får opp ladesteder og steder å spise som er langs veien mens man kjører. Det gjør det veldig lett hvis man plutselig finner ut man skal lade, er sulten eller annet.
Plassen i baggasjen var mindre enn forventet. Det var bare akkurat så hundeburet gikk inn og det må festes godt så det ikke er sjans for at det tar bakruta..
Skranglet litt i innredning til ID4 også, men mindre enn Ioniq 5 og Tesla. Vind og hjulstøy var omtrent likt i alle tre bilene, uten at jeg har tatt målinger av det.
ID4 var vesentlig mykere enn begge de to andre.
Minus for at den ikke har en pedal modus. Valget mellom D og B når man starter bilen er også greit, selv om litt unødvendig. Mye bedre enn løsningen Ioniq har, hvor regen og I-pedal ikke blir husket, men er en helt annen ting man trykker på enn den man setter bilen i gir med.
Det kanskje største minuset med ID4 er at tanta mi på godt over 60 synes det er pene biler som er gode å kjøre. Det sier mye om hvor lettvin den er, men ble detsto mindre "kult".

Da er det bare å se hvordan ting blir etter en lengre prøvetur av Tesla Model Y på mandag.

lars667

#12
Hundemodusen er noe jeg som hundeeier setter umåtelig stor pris på.

En annen ting er at en fortsatt har plass i frunk, siderom og under bagasjerom etter å ha satt inn et dobbeltbur for middels store hunder. Jeg har laget hengslet lokk for tilgang mens buret er i bilen. Ioniq5 har få steder for oppbevaring.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Fjeldern

Sitat fra: lars667 på torsdag 10. februar 2022, klokken 20:01
Hundemodusen er noe jeg som hundeeier setter umåtelig stor pris på.

En annen ting er at en fortsatt har plass i frunk, siderom og under bagasjerom etter å ha satt inn et dobbeltbur for middels store hunder. Jeg har laget hengslet lokk for tilgang mens buret er i bilen. Ioniq5 har få steder for oppbevaring.
Skal prøve ut Tesla fra 11 på mandag til 9 på tirsdag. Da skal jeg prøve hvordan buret jeg har nå passer bak også

Har du et bilde av løsningen din med bur og hengsler?

RJK

Nå har jeg ikke rukket å teste ut Ioniq 5 ennå, men kjører en Kona. Og selv om jeg er enig i at kartet og navigasjonen er dårlig og til tider elendig, så funker det forholdsvis greit til grovnavigering, og så når jeg aner den er på ville veier når jeg nærmer meg det den tror er målet, så hender det jeg må koble over til Google Maps. Men på Kona så er noen funksjoner i skjermen slik at jeg foretrekker innebygd navigasjon som standard, likevel.

At flere av headup-løsningene i markedet ikke er særlig tilgivelig med polariserte glass, er vel relativt kjent. Det er ikke noe som er spesifikt Ioniq eller Kona. Skal du ha noe som ikke er var for polariserte briller, må du antageligvis opp på langt dyrere systemer som i f.eks. BMW, som har displayet til headup-løsningen i selve frontruten. Men det er en billig løsning, kjøpe seg ettpar kjørebriller som ikke bruker polarisert glass.

Når det gjelder endel andre av det du skriver, så frister det veldig å slenge det meste i boksen for brukerfeil.

F.eks. så må du gå inn på innstillingene i oppsettet av bilen, for å velge hva som er standard regenereringsnivå. Stiller du det inn her, så vil den bruke den ved neste oppstart. Hva du brukte sist, er altså irrelevant. Men det er altså slik Hyundai har valgt å gjøre det.

Når det gjelder endring av kartretning, så er det i utgangspunktet og en innstilling i oppsettet, men det skal du kunne endre og direkte i navigasjonen. Men gjør du ikke det, hopper den tilbake etter en viss tid, som du og setter opp i innstillingene.

Dog, du har rett i at navigasjonen i bilen kan bli forvirret på hvilken himmelretning man står i, så da kan man oppleve at den hopper på orienteringen. Jeg liker derfor å vite selv hvilken retning jeg faktisk skal svinge til når jeg starter turen eller har hatt en liten pause. For ellers risikerer man at man starter i feil retning, til den får bestemt seg enedelig. Dog, opplever at det er likt med Google maps.

Du må også inn i innstillingene for navigasjonen for å stille inn hva du ønsker at skal vises eller skjules på kartet. Helt valgbart i oppsettet for navigering.

Nå er det litt endret med innstilling for setevarmer og kjøling i Ioniq 5 sammenlignet med i Kona, så det skal jeg ikke mene noe om før jeg har testet selv, men av det jeg har sett, så virker det teoretisk likt som på min bil, bortsett fra at det er flyttet til en langt mer naturlig posisjon.

Jeg tror og du er alt for rask med å feie vekk det med kjøling i setene, for greit nok kan du starte klimatisering av bilen før du faktisk kommer til den, men den viktigste tingen er at du med kjølingen på, unngår å bli svett i setet også ved lengre turer. Det er for min del verdt mye.

Vil og ta med at Ioniq 5 i likhet med andre biler fra Hyundai, har sin egen campermode/dogmode i form av det de kaller "utility mode". Den er antageligvis ikke like god ved varslinger i tilfelle svikt, men det blir gjett fra min side siden min bil ikke har appløsning. Men på den andre siden har jeg aldri opplevd at den svikter. Og jeg bruker den både ved overnatting i bil og når jeg bare stopper for pause, feks. når jeg går for sightseeing, og har kjøleboks koblet til 12V.

Jeg er heldigvis så kort at jeg kan sove i en Kona, så lengen jeg får lagt noe i fotbrønnen til baksetene,  for å bygge opp høyde lik den høyden jeg har ved nedfelte bakseter.

Er ikke sikkert dette vil gjøre veldig mye med din oppfattelse av hvordan Ioniq 5 virker, men kanskje en retest vil snu oppfatningen din noe. Alternativt kan du jo sjekke ut Kia EV6 som også burde være et greit valg, men som nok har noen av de samme styrkene og svakhetene som du finner på Ioniq 5.

Men om du tester den og sjekker ut innstillingene noe bedre, så kanskje det gir et litt bedre inntrykk av begge bilene.

Selv er det disse 3 bilene, TMY, Ioniq 5 og EV6 det står om for min del, om jeg skulle finne på å skifte. TMY stiller sterkt med rykter om ny og oppgradert lastekapasitet, trekk over bagasjerommet og sikring av lasten med nye stroppefester, samt noe oppdatert rekkevidde pga nye batterier, på de TMY'ene som antageligvis kommer på de bilene som leveres ut nå straks (avventer bekreftelser på faktiske biler som blir levert ut).
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA