Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp til stor familiebil med god plass, rekkevidde og utstyr

Startet av vinglepetter, mandag 07. februar 2022, klokken 12:40

« forrige - neste »

vinglepetter

Trenger tips
2022- Tesla Model Y
2020-2022 BMW i3
2020-2022 Mercedes GLE 350de
2019-2020 Tesla Model X
2017-2019 Renault Zoe

edyrli

Jeg kjører BYD Tang, den checker også på alt du ser etter. Men har et par mindre merknader.
Ser enkelte ikke er fornøyd med fjernlysene. Selv synes jeg de er helt ok.
Det mangler navigasjon fra fabrikk, men siden skjermen er android basert kan du installere det du måtte ønske.
Kravet ditt er 380km vinter rekkevidde. Den gikk 356km på Motor/NAF sin vinter test. Det er ikke best men lenger enn mange som skulle gått lenger.
Ellers har den fine ting som varme i ratt, kjøling i seter + alt det vanlige som adaptiv cruise og filholder bl.a.
Kina bil er bingo, men så langt virker kvaliteten lovende.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Elektro12

Rart at ID4 er liten med Enyaq ok all den tid det er omtrent samme bil og ID4 er romsligere inni, spes fremme.

Øyvind.h

Basert på at bagasjerommet i E-tron og ID4 blir for lite må du nok opp på Model X eller ES8.
Enyaq, ID4, Ioniq 5, EV6, IX40/50, Model Y osv er litt mindre.

Har hatt Ioniq 5 og bagasjerommet er større enn det virker. Droppet den selv først, men etter å ha eid den merket jeg at det var mer plass en man visuelt får inntrykk av. Blant annet fordi rad 2 kan kjøres et stykke fremover.
ID4 har ganske romslig bagasjerom, i hvert fall så lenge en dropper dobbelt gulv. Men avskriver du E-tron pga bagasjeplass må du en god klasse opp til Model X eller ES8 tenker jeg. Høres ikke ut som Enyaq er et godt alternativ, ei heller Model Y.

Alternativt - gå for den bilen du liker best etter prøvekjøring og sett på takboks, så utvider du bagasjeplassen med flere hundre liter året rundt :)

Når jeg kjøpte ECQ prøvesatt jeg i en GLE, og det var en veldig flott og romslig bil! Fin skjerm-layout og størrelse. Egentlig den bilen jeg skulle ønske EQC var, bare elektrisk. Men den kommer snart (EQE SUV).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: vinglepetter på mandag 07. februar 2022, klokken 12:40
Tesla Model Y – Huker også av på det meste. Har lest at den er veldig stiv og så er det ikke så mye ekstra å hente ut hva det gjelder utstyr. Fantastisk mye plass med både frunk, under bagasjerommet bak og selve bagasjerommet. Lest her at den kanskje får mer nyttelast etter hvert, som vi fint kan vente på. Er det for lite ekstra i denne bilen enn hva vi ser etter.. Og så skal det sies at vi hadde en Model X som det var mye feil med og vi opplevde svært dårlig service, så har det i bakhodet.

Er det 38 mil eller 2x19 du ønsker deg om vinteren? Det er ganske stor forskjell på de to...


Setter man på 19" på Y så er vel ikke komforten så ille. Mye nyttelast skal det være på de som leveres ut allerede kommende kvartal, så det bør ikke være noe problem.

Ellers tror jeg du får mye mindre problemer med Y enn med X, både mtp selve konstruksjonen og hvor de er produsert. Har selv hatt S/X/3 og har Y i bestilling. Amerikanerne kan ikke QC, og med en så kompleks bil som X blir det vanskelig...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

vinglepetter

#5
...
2022- Tesla Model Y
2020-2022 BMW i3
2020-2022 Mercedes GLE 350de
2019-2020 Tesla Model X
2017-2019 Renault Zoe

vinglepetter

#6
...
2022- Tesla Model Y
2020-2022 BMW i3
2020-2022 Mercedes GLE 350de
2019-2020 Tesla Model X
2017-2019 Renault Zoe

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA