Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nybil leveranser 2022 - hva er realistisk

Startet av PelleParaffin, mandag 07. februar 2022, klokken 21:57

« forrige - neste »

PelleParaffin

Havnet i en diskusjon på jobb da 3 kollegaer har Eynaq, Q4 og ID4 på ordre.

De er lovet levering til juli-september, men er dette realistisk? Jeg mistenker selv siste kontraktsfrist ikke vil overholdes. Jeg klarer bare ikke se hvordan de skal få det til med den backlogen de sitter med på MEB bilene.

Hva er deres tanker?

Daniel_0007

#1
Spørs litt hva man skal ha, ser i delforumene at hvis man dropper visse utstyr så får man bilen raskere.
Så vil tippe at hvis man skal ha en ribba versjon med kun bakhjulstrekk så kan sommer/høst være realistisk.
Men så fort du legger på 4x4 og litt ting så blir det nok fort jul eller neste år.
Så kan man også "snike" i køen hvis man skal ha meb bil å heller gå for enyaq coupe eller id5, ser ihvertfall ut som vw skal bygge en del id5 selv om de sliter med å levere id4.
Model 3 2019 LR Rwd

PelleParaffin

Jepp, men når de har kontraktfestet levering til uke 30-40 så virker det for meg noe optimistisk.

Jeg antar de må forvente at forhandlere vil informere om at de ikke klarer å levere til tide.

PelleParaffin

Ble forøvrig snakket med Møller i dag og de lover (fortsatt) nybilleveranser med full spec til juli ved bestilling årsskiftet.

Blir interessant å se om de klarer det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA