På Youtube-kanalen Suv Battle, testes 4wd biler opp en bakke med mye løft på ett eller flere hjul.
Her må de gi betydelig gass for at det spinnende hjulet skal stoppes og kraft flyttes til andre siden, på de bilene uten mekanisk sperre.
Jeg opplever at id3 tillater noe slip, mek kanskje ikke så mye.
Om enyaq er satt opp likt, så er den også veldig krapp første meteren når en trykker på gassen, lett å rive ut grepet før en har kommet av flekken.
Har en etron 55 også, og den er mye mykere i å ta igang, og en vintermodus på id3/tilsvarende kunne sikkert vært praktisk, som gir mye mindre brå pådrag første meteren...
Jeg kjører forøvrig kjøremodus individual, med drivverk på ECO, uten at jeg helt vet om det hjelper første meteren...men er litt "mykere" ved endring av fartsgrense osv, har opplevd på glatt vei at ESP har slått til ved endring fra 50-60 sone på glatt føre...
Sent fra min SM-G991B via Tapatalk