Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Flere med defekt varmepumpe?

Startet av lars667, mandag 07. februar 2022, klokken 11:07

« forrige - neste »

lars667

Som nevnt i en annen tråd, er min bil inne fordi all varme forsvant over natta, for andre gang. Tesla hentet bilen på flak. Er det flere som opplever dette, eller er jeg bare veldig uheldig? Første gang skiftet de kompressor/varmepumpe og supermanifold. Usikker på hvilke deler de har bestilt nå.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

JLindberg

Bare nysgerrig. Får du erstatningsbil mens den er til reparasjon?

Otkristo

Sitat fra: lars667 på mandag 07. februar 2022, klokken 11:07
Som nevnt i en annen tråd, er min bil inne fordi all varme forsvant over natta, for andre gang. Tesla hentet bilen på flak. Er det flere som opplever dette, eller er jeg bare veldig uheldig? Første gang skiftet de kompressor/varmepumpe og supermanifold. Usikker på hvilke deler de har bestilt nå.
Ikke hatt problem med varmen her.

lars667

Sitat fra: JLindberg på mandag 07. februar 2022, klokken 11:40
Bare nysgerrig. Får du erstatningsbil mens den er til reparasjon?

Ja, redningsbil kom med en Kia hybrid på planet fra Hertz. Siden det er 18 mil til servicecenter, er det vanskelig å få tatt ut en Tesla. Det får jeg nok hentet hvis jeg drar dit. Det kjedelige er at leiebil må leveres på Otta, som er 15 mil fra sc...
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Klykken

Sist jeg hadde leiebil fra eksternt (AVIS) gjennom Tesla leverte jeg den hos Tesla SC. Det var riktignok i 2018.

Ellers ikke mistet varmen helt i vår Y, men har vært meget ustabilt fra rundt -10C og kaldere. Perioder med såvidt lunk i 5min før den veksler til sauna de neste 20minuttene og tilbake til lunk - rinse and repeat..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

lars667

Fikk nettopp melding fra Tesla Brumunddal om å kjøre ned og få ut en Model X, det tar visst ei stund før de har deler :-\
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

elhansen

Opplever at varmen har blitt bra og ingen feil nå. Så håper det ikke er en feil alle har, og kos deg med X. Gratis bil og km....Burde jo ta en europaturné du nå.....

lars667

Jepp. Må bare få bekreftelse på at de dekker enveisgebyret fra Hertz... blir fort dyrt, selv om de har svart bekreftende på at jeg kan levere inn bilen hos dem.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Klykken

Sitat fra: elhansen på mandag 07. februar 2022, klokken 13:21
Opplever at varmen har blitt bra og ingen feil nå. Så håper det ikke er en feil alle har, og kos deg med X. Gratis bil og km....Burde jo ta en europaturné du nå.....
De har begynt med begrensninger på noen SC. Hold bilen innenfor 20mils radius fra utleveringssted.

Ta bilder av lånebilen inn- og utvendig før du setter deg inn i den, og om du finner skader på bilen før du tar den i bruk, få rapportert dette til SC slik at du ikke kan lastes for det når du leverer den inn igjen. Påpek gjerne hvis den er skitten. Samme bør du gjøre med egen bil, i fall den har skader når du får den tilbake.

Ellers, vask og rengjør bilen før du leverer den tilbake (selv om bilen kanskje er skitten når du får den). Lever den tilbake i den stand du ønsker å motta bilen så får du kanskje litt kred hos SC og at de er mer medgjørlig. :) Funker for meg i alle fall!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Autowinder

Det er lurt, video før innlevering sparte meg en omlakkering av en dør når bilen var hos VAG på Rud og fikk en 20cm stor ripe under speilet, som de ville først ville vri seg unna.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

lars667

Huff og huff. Mye å tenke på for en stakkar. På Brumunddal er de greie, men rene loaners har de ikke. Kom tilbake en fyr som hadde vasket loaneren sin da jeg var der en gang. Fyren bak skranken holdt på å få hjerteinfarkt. Tror ikke noen hadde tenkt tanken på at de skulle vaskes. Verken ved inn- eller utlevering.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Jeronan

Sitat fra: Klykken på mandag 07. februar 2022, klokken 12:37
Sist jeg hadde leiebil fra eksternt (AVIS) gjennom Tesla leverte jeg den hos Tesla SC. Det var riktignok i 2018.

Ellers ikke mistet varmen helt i vår Y, men har vært meget ustabilt fra rundt -10C og kaldere. Perioder med såvidt lunk i 5min før den veksler til sauna de neste 20minuttene og tilbake til lunk - rinse and repeat..

Same issue we have when it gets below -5 or so. Becomes really unstable and uncomfortable with these extreme temp swings in the cabin.

The moment its plus degrees its fine. /sigh
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA