Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid

Startet av Gunnar Nilsen, søndag 06. februar 2022, klokken 16:42

« forrige - neste »

Gunnar Nilsen

DN+ artikkel i dag om leveringstid på biler med overskrift «Tror de er forbi det verste». Noen som har fått fremskyndet levering på IX i det siste ? Leser mye om kjøpere som har fått utsatt levering.

https://www.dn.no/industri/bil/elbil/general-motors/full-fart-for-bilbransjen-etter-delmangel-og-forsyningskrise-det-var-en-slags-perfekt-storm/2-1-1161871

Carboy

Dette vil nok påvirke leveringstiden. Ikke bare for iX, men iX er rammet pga ledningsnett produseres i Ukraina.

https://finansavisen.no/motor/2022/03/02/7829223/bilprodusentene-rammes-av-ukraina-konflinkten
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Trond.m

Samtidig bortfaller nok leveranser til russiske kunder, så det kan kanskje føre til større kvote til Norge. Så det er litt usikkert hvordan dette slår ut for de som har fått estimert 2023 levering. På kort sikt blir det åpenbart forsinkelser.

cp1983

Hei

Fikk i dag beskjed om min iX50 har fått status 150 i fabrikken (Production started)? Noen som vet hvor lang tid det tar da til bilen er ferdig produsert, og levert til båt?

Christian

LarsErikDamås

Produksjon tar bare én dag. Fra prod.dato til levering hos meg tok det én mnd.(fra 20.januar til 18.feb). Da ble den stående ei god stund i Drammen før frakt til Trondheim

Electric cars in Norway

#5
Sitat fra: cp1983 på onsdag 23. mars 2022, klokken 10:02
Hei

Fikk i dag beskjed om min iX50 har fått status 150 i fabrikken (Production started)? Noen som vet hvor lang tid det tar da til bilen er ferdig produsert, og levert til båt?

Christian

cp1983 :+1: lucky you 8) og veldig bra!

For da når du har fått prod nr da er bilen snart produsert så da er eventuelt bare transport forsinkelser som kan oppstå..det er de lengre bak i køen som vil slite.... dette vil bli myyyye verre om en mnd tid...

Trond.m

#6
Sitat fra: cp1983 på onsdag 23. mars 2022, klokken 10:02
Hei

Fikk i dag beskjed om min iX50 har fått status 150 i fabrikken (Production started)? Noen som vet hvor lang tid det tar da til bilen er ferdig produsert, og levert til båt?

Christian
Samme kode her. Men ut fra det jeg forstår så er den ikke ferdig. Estimert levering uke 20. Får du noe treff på mdecoder.com ? Det får ikke jeg ennå på WBY21CF08NCK51XXX. Når den får treff der, så ser man hvilken dato den var ferdig produsert og man kan begynne å glede seg til ny bil 😉 Da kan man også laste ned instruksjonsboken, så VIN nummeret er greit å ha (spør selger om det)

cp1983

Skal sjekke og følge med, har bedt om en ny oppdatering i dag så får se hva selger sier. Har og bedt om å få VIN så får jeg se på mdecode om den dukker opp der etter hvert.

Christian

cp1983

Hei

Etter en uke nå så fikk jeg oppdatering fra selger, fortsatt status 150.

Fikk også VIN# men som forventet er det ingen info på mdecode enda.

cp1983

Snart 3 uker nå med status 150 hos meg. gikk til status 150 17. mars.

Trond.m

Det er vel normalt ?  At den får kode 150 er vel at den har fått en produksjonsplass og forberedelse til produksjon. Det står vel også en uke for ferdig produksjon ?

cp1983

#11
112 er scheduled for production. 150 er production started.

Normalt er maks 1 uke i status 150 når en ser litt på diverse forum. Selger begynte og å lure på hva problemet kunne være.

Kan se ut som de mangler noen deler.

Trond.m

Det hjelper vel heller ikke på leveringstiden at ATS i dag er meldt konkurs 😥

https://www.motor.no/aktuelt/auto-transport-service-ats-er-konkurs/222108










bobakka

Hva er antatt leveringsdato for nybestillinger i dag?
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Trond.m

Sitat fra: bobakka på lørdag 09. april 2022, klokken 21:32
Hva er antatt leveringsdato for nybestillinger i dag?
Q2/Q3 2023. Mulig prisendring fra 1.6 og endring i rabatter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA