Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hindringsbevisst akselerasjon på eller av?

Startet av elhansen, torsdag 10. februar 2022, klokken 20:15

« forrige - neste »

elhansen

Ser at under autopilot er den en mulighet til å skru av og på hastighetsbevisst akselerasjon. Hva er dette?


geear

Da tillater bilen redusert pådrag dersom den detekterer en hindring foran bilen.

Med mindre man vil bruke bilen som en rambukk vil jeg anbefale å ha dette på. En Tesla får HØY fart bare på få meter, og dette kan hindre at man utilsiktet braser gjennom en vegg eller kjører ned noen. Når du har det på, og for eksempel gir på ut i en rundkjøring veeeldig tett på en bil som passerer forbi, så vil du merke en ørliten forsinkelse før du får fullt pådrag. Jeg kjører nok ganske agressivt/inspirert, men syns det fungerer godt å ha det på. Er man mer passiv sjåfør tror jeg neppe man merker det i det hele tatt.

elhansen

Takk. Da tror jeg at det forblir på. Har ikke behov for rambukk😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA