Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp, jeg er i ferd med å få levert en TM3 som jeg ikke trenger. Hva gjør jeg?

Startet av Bensinkanna, torsdag 03. februar 2022, klokken 17:32

« forrige - neste »

Bensinkanna

Har bestilt en m3 sr helt basic, leveringen nærmer seg og vi har kommet frem til at vi ikke har behovet for enda en tesla. Spørsmålet er da om vi skal kansellere og tape den 1000 lappen, eller ta ut bilen for så og selge den. Eller er det noen andre løsninger? Hva kan man evt forvente og få for den? Bilen har en pris på 385k

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Daniel_0007

Er nok best å avbestille, tesla leverer så mange model 3 at du taper mer på å ta den ut og selge den.
Model 3 2019 LR Rwd


Expat

Uten at jeg har prøvd det selv, vil jeg tro at angreretten trumfer Teslas krav om å beholde den tusenlappen. Du har i teorien fjorten dager på deg fra du mottar bilen, men om de vil kan nok trekke deg litt for den bruken i mellomtida. Antakelig best å angre uten å bruke bilen.

Uansett, om du vil benytte deg av angreretten, vil jeg tro det også er i Teslas å la være å levere ut bilen i det hele tatt med alt det medfører av ekstraarbeid. Jeg ville ha sagt i fra til Tesla på forhånd at jeg har til hensikt å benytte meg av angreretten i stedet for å kansellere avtalen og at de derfor må refundere hele beløpet inkludert den tusenlappen.

Edit: Ser ut som det er en egen tråd om angrerett: https://elbilforum.no/index.php?topic=44658.0


Moas

Du kan også få utsatt levering. Da sikrer du deg mot tap foreløpig i tilfelle behovet endrer seg.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Bensinkanna

Den er satt på vent, så kan bare gi beskjed når jeg evt vil ha bilen. Kjenner jeg er litt sugen på en m3😁

Motorwatt

Vær klar over at prisen gikk opp med 20.000.- på fredag, og tror kanskje du må betale ny pris hvis du utsetter. Mrk. Vet ikke, men tror...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Bensinkanna

Når jeg går inn på min side på tesla ligger den med 369, men skal høre med de. Ser den har økt ytterligere idag

Motorwatt

Ser ut som om de økte med ca. 5.000.- idag også .... 25.000.- på noen få dager.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

LFC

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 16. mars 2022, klokken 17:37
Ser ut som om de økte med ca. 5.000.- idag også .... 25.000.- på noen få dager.

Hvis du har 369.000,- så har den nå økt med 36.000,-
Selvfølgelig selger du den med fortjeneste.
IKKE lever den tilbake.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Bensinkanna

Da fikk jeg svar at prisen på 369 står, så da er det kanskje bare og hente bil?

Rosee

Litt i samme båt her, bestilte for et par uker siden bare med beskjed om ankomst i november 2022. Brått har jeg en TM3 LR stående i Lillestrøm. Hentet den uten å heeelt var klar for det, men angrer ikke i det hele tatt! Dessuten er det jo denne veien det går - el-verden

Bensinkanna

Helt klart en konge bil til den prisen, endret dog felger tilbake til standard uten at dette ga utslag på leverings datoen.

Rosee

Sitat fra: Bensinkanna på torsdag 17. mars 2022, klokken 11:59
Helt klart en konge bil til den prisen, endret dog felger tilbake til standard uten at dette ga utslag på leverings datoen.

Det er nice da! Jeg har standard felger på hvit bil, liker kontrast. Så med mindre du er screwed hvis du tar den så sier jeg: Kjør på

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA