Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjennskap til nye elbiler

Startet av Olofm, torsdag 30. august 2012, klokken 10:51

« forrige - neste »

Olofm

Litt morsom opplevelse igår når jeg skulle parkere på elbilplass på Ski Storsenter. Ville slippe forbi en eldre kar som skulle gå forbi den ledige plassen, men han ble stående og begynte å peke på "reservert for elbil "skilten. Jeg peket nedover for å få han til å se på mine skilter, uten at han skjønte hva jeg mente.

Så jeg kjørte inn og parkerte mens han fortsatt ble stående, når jeg kom ut av bilen fikk jeg litt spydig spørsmål om jeg kjørte "batteribil". Da fikk han beskjed om at ta en liten kikk på mine skilter. Han ble plutselig veldig stille og gikk videre inn på handel...

Morsomt med alle som tror at elbiler må være veldig små i størrelse...
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Thomas Parsli

Når jeg hentet bilden  i Stolmakergata sist, drev en dame med en Think og koblet skjøteledninger for å rekke frem til kontakten. Hun var oppgitt over alle fossilbildene som parkerte ulovlig på ladeplassene;
...En Tesla og to Leaf.

Så sa hun noe om at hun ikke visste at de hadde blitt så store og fine  ;D

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

jkirkebo

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 30. august 2012, klokken 11:20
Når jeg hentet bilden  i Stolmakergata sist, drev en dame med en Think og koblet skjøteledninger for å rekke frem til kontakten. Hun var oppgitt over alle fossilbildene som parkerte ulovlig på ladeplassene;
...En Tesla og to Leaf.

Så sa hun noe om at hun ikke visste at de hadde blitt så store og fine  ;D

Vel, om hun kunne bruke skjøteledning betyr vel det at de bilene som sto på plassene ikke ladet og dermed helst burde parkert et annet sted...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Thomas Parsli

Joda -det renner som kjent over av parkeringsplasser i området...
(Men hun kunne jo kjørt noen kvartaler til Kirkegårdgata eller Trondheimsveien istedenfor)

Men jeg synes nå fortsatt der er morsomt (ref. "Humor og Kanari") at hun ikke viste at de andre bilene var elbiler.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA