Erfaringer med ikke-Tesla på Tesla superchargere

Startet av automat, mandag 31. januar 2022, klokken 23:47

« forrige - neste »

OlaM

Knappen på kabelen burde jo funke, hvis bilen er ulåst.
'21 3LR

Breezec

Sitat fra: OlaM på torsdag 15. mai 2025, klokken 12:11Knappen på kabelen burde jo funke, hvis bilen er ulåst.
Knappen på v4 er ofte ødelagt, har sikkert sammenheng med at kablene løsner og deiser i bakken.
2022 Model 3 Performance

Gazer75

Eg vet ikkje korleis eg skulle stoppa DC lading via kort på min eGolf. Er ingen knapp eller liknande for dette.
Ved vanleg AC lading så er det nok å låse opp bilen så er lading stoppa og pluggen låst opp for ca 30 sek.

Har kun testa kort på Uno-X sine Alpitronic og der vel ein pluggen vi knapp under skjerm og så stopp lading. Då må ein så tappe kortet på terminalen og ladinga stoppar.
2020 e-Golf (2023-)

Gazer75

Sitat fra: OlaM på torsdag 15. mai 2025, klokken 12:11Knappen på kabelen burde jo funke, hvis bilen er ulåst.
Den er vel kun for å opne ladeporten på Tesla bilar.
2020 e-Golf (2023-)

Rosstopher

Sitat fra: Gazer75 på torsdag 15. mai 2025, klokken 16:13

Nei, den stopper lading på Teslaer også.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Svk

Hva om en trykker på låseknapp på fjernkontrollen og så lås opp knappen.
Min Ariya stopper alle AC laderene på den måten

Gazer75

Sitat fra: Svk på torsdag 15. mai 2025, klokken 19:45Min Ariya stopper alle AC laderene på den måten
Her er det snakk om DC lading som ikkje fungerer likt.
2020 e-Golf (2023-)

Svk

Har du sikkert rett i, DC ladinge styrer seg vel mer selv å må vel som du sier sikkert stoppes på annet vis.
Jeg har aldri ladet med noe annet enn app

OlaM

Sitat fra: Rosstopher på torsdag 15. mai 2025, klokken 16:57
Sitat fra: Gazer75 på torsdag 15. mai 2025, klokken 16:13

Nei, den stopper lading på Teslaer også.

Funker på andre biler og. Jeg hjalp en kar på supercharger i vinter, han fikk ikke til å stoppe med app. Trykket avslutt, men ingenting skjedde. Når jeg trykket på knappen så stoppet den med en gang. Jeg mener bilen må være ulåst, så signalet går fra laderen til bilen og så er det bilen som bestemmer om det skal avsluttes.
'21 3LR

Håvar

Har opplevd flere V4 hvor knappen er defekt og jeg må inn i bilen eller i appen for å stoppe ladingen.
Trykket som en gal knappen, men den virket å være ødelagt. Eller så reagerer ikke Ariya på signalet som knappen genererer.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Gazer75

Tesla har endra kraftig på prising i det siste. Er fleire som no er under 4kr drop-in heile døgnet. Og ser at i Åsane utanfor Bergen så er det 2,2kr for drop-in på natta (00-08).

Varierer også veldig når det er dyrt osv. Standard 16-20 er det slutt på ser det ut til.
Arna utanfor Bergen har dyrtid 10-21, Åsane har tre ulike prisar, men 6,2kr 12-20. Nordfjordeid er nede i 3,5kr heile døgnet.
2020 e-Golf (2023-)

Gazer75

Nokon som har merka at live data er borte i tredjepart apps osv på alle Tesla stasjonar?

ABRP har ikkje vist live data med premium på fleire månader. Ser også at Chargefinder ikkje viser live data no.
2020 e-Golf (2023-)

Roy Aasen

Sitat fra: Gazer75 på lørdag 28. juni 2025, klokken 13:58Nokon som har merka at live data er borte i tredjepart apps osv på alle Tesla stasjonar?

ABRP har ikkje vist live data med premium på fleire månader. Ser også at Chargefinder ikkje viser live data no.
[/quote
Sitat fra: Gazer75 på lørdag 28. juni 2025, klokken 13:58Nokon som har merka at live data er borte i tredjepart apps osv på alle Tesla stasjonar?

Tilbake på Chargefinder.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA