Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med ikke-Tesla på Tesla superchargere

Startet av automat, mandag 31. januar 2022, klokken 23:47

« forrige - neste »

Daniel_0007

Pass på at du har og gitt rettigheter til appen til å se posisjonen din, siden det er ikke åpnet globalt enda så hvis man er i et land det ikke er åpnet for enda så har man ikke den knappen heller
Model 3 2019 LR Rwd

Ulle

Fant svaret i en annen tråd her; man må logge inn på wwe.tesla.com -> account og sjekke at «state» (oslo i mitt tilfelle) er fylt ut og ikke bare adresse og land. Jeg manglet «state»; la det inn og vipps kom menyvalget for lading av ikke-tesla opp.

Meget imponerende av «tech selskapet» Tesla.
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

hanche

Oslo er blitt en stat nå? Du verden, den nyheten har gått meg hus forbi.  :P
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

hELgenen

Sitat fra: hanche på torsdag 07. juli 2022, klokken 21:30
Oslo er blitt en stat nå? Du verden, den nyheten har gått meg hus forbi.  :P

En må jo ha vært døv og blind om en ikke har fått med seg at Oslo er noe annet enn resten av landet..Selv Tesla har forstått det...

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hELgenen på torsdag 07. juli 2022, klokken 22:18
Sitat fra: hanche på torsdag 07. juli 2022, klokken 21:30
Oslo er blitt en stat nå? Du verden, den nyheten har gått meg hus forbi.  :P

En må jo ha vært døv og blind om en ikke har fått med seg at Oslo er noe annet enn resten av landet..Selv Tesla har forstått det...

Ja, de hadde jo Byregjering på gang og, før den departementet jekket dem skikkelig på plass og instruerte dem om å bruke Byråd, som alle andre....

https://www.nrk.no/osloogviken/far-ikke-kalle-seg-byregjering-1.12884244
Tesla Model Y                         2021-

Zimon

Ja, da blir det å ta Ioniq 28kWh versjonen til Danmark til uken, vanligvis pleid å ta diesel dyret. Ser ut som litt enklere med apper og ikke forhåndskjøp av clever kort etc som jeg mente man måtte skaffe for noen år siden.

Men hvordan er det for oss ikke Tesla eiere å lade i ett annen land på Tesla SC? Ergo jeg som norsk og på besøk i Danmark noen dager?

Noen som også har erfaring med å bøye LED lampa over ladeporten på Ioniq 28kWh slik at Tesla lader blir plugget inn ok? Per dags dato er Tesla pluggen litt tykkere enn vanlig CSS så den butter i LED lyset.

PS, beklager litt dobbelposting, ref - https://elbilforum.no/index.php?topic=59511.0
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

overskyet

Sitat fra: Zimon på fredag 19. august 2022, klokken 19:32


Men hvordan er det for oss ikke Tesla eiere å lade i ett annen land på Tesla SC? Ergo jeg som norsk og på besøk i Danmark noen dager?



Det tror jeg går helt fint. Bare å plugge inn og starte laderen, så lenge laderene er tilgjengelig i appen.

Svk

En stund siden siste innlegg her...

Hvilke erfaringer har folk opparbeidet seg?

Hvilke biler virker det på?
Hvilke har problemer?Hvorfor? er ikke CSS en standard?

Lade hastighet?

Jan-Børre Olsen

Fungerer glimrende på Etron. Fått opp mot 130kW i -5 til -10°C.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce


Panduck

Hadde Solterra en kveld og prøvde en ladeøkt på Tesla-lader. Fungerte helt uten problem, helt annen opplevelse enn BMW i3en.

Svk

Noen som har testet med BYD?
Om ikke så får jeg teste på nærmeste lader når jeg får nye bilen

overskyet

Sitat fra: Svk på torsdag 05. januar 2023, klokken 13:53
En stund siden siste innlegg her...

Hvilke erfaringer har folk opparbeidet seg?

Hvilke biler virker det på?
Hvilke har problemer?Hvorfor? er ikke CSS en standard?

Lade hastighet?

Det er ingen innlegg fordi det er ikke noe å skrive om. Det er CCS ladere. Da kan man lade biler med CCS på dem. Hvorfor går du rundt å tror at det ikke skulle virke? Det kryr jo av andre enn Tesla på superchargere.

Svk

#58
Er 2 tråder innpå forumet her som er nesten like. er flere som har hatt tilkoblingsproblemer. og andre har hatt plasserings problemer. derfor jeg lurte :-)

https://youtu.be/GrLkDlHI6B0


her er det bare 2 som er CCS? eller misforstår jeg?



turfsurf

Sitat fra: Svk på fredag 06. januar 2023, klokken 07:25
her er det bare 2 som er CCS? eller misforstår jeg?
Du misforstår. Det er 2 av den gamle typen, v2, som er på <= 150kW. Og så er det 16 v3 på <= 250kW.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA