Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Stig-Arne på lørdag 06. april 2024, klokken 17:19
Sitat fra: RJK på lørdag 06. april 2024, klokken 16:44Og så bør det jo komme en i Bjerkvik, og 2-3 i Ofoten/Lofoten-området, og da tenker jeg både Sortland, Harstad og Svolvær er de mest fornuftige plasseringene. Trafikalt burde jo Tjelsundbrua dekke mye av trafikken ut til Lofoten, og også trafikken til Harstad, men det er et lite sted med nada og niks, så mer bynære ladere på de nevnte stedene er nok mest fornuftig.

Får håpe den trege utbyggingen skyldes mangel på å lande de beste tomtene, ikke at det er mangel på tro på trafikken. Som vi har sett, kommer ladetilbudet, så øker elbilandelen av bilsalget i de nærliggende områdene.


Tjeldsundbrua har jo pr.dags dato 2 stk 180 kW fra Kople.
Mer er det egentlig ikke plass til der borte.
Men går utifra at det kan komme med når Skanska er ferdig med å flytte på vei og etablere kollektivknutepunkt ved Tjeldsundbruen.

Bjerkvik bør absolutt få flere plasser.
Her har jo Reacharge 5 plasser, Kople har 2, og Mer har sine 2 stusselige 50 kW ladere som nå har ståt der i en liten evighet.

Ellers er jo Kjøpsvik også en plass som bør dekkes bedre, for der er det sørgelig lite plasser å lade bil. Enten man kommer med eller skal avgårde med fergen.
Ja, er vel ikke mye plass ved selve tettstedet Tjelsundbrua, så mer mot Evenskjer blir fort alternativet. Jeg tenkte mer på det strategiske i at der fanger det trafikken fra fastlandet uansett om man skal videre mot Sortland/Lofoten-aksen eller mot Harstad og Kvæfjord, eller Harstad/Kvæfjord mot Sortland, Ofoten, Lofoten eller til Lødingen og sørover. De to fra Kople er en start, men burde vært flere, og/eller konkurrenter der...

Kjøpsvik kommer midt på aksen mellom SuC Innhavet og laderne i Narvik og Ballangen, så tenker det ikke er like ille totalt sett. Er jo bare underkant av 6 mil fra fergeleiet i Kjøpsvik til Ballangen, og totalt 9,8 mil helt til Narvik. Og det er jo bare 15 km hver vei fra krysset E6-Dragsarmen for de som vil lade hos Ionity.

Men helt klart fint om det hadde vært ladere der når man må vente på ferga, selv om jeg tror de fleste reiser over Skarberget om de skal langs den aksen. Men akkurat der kjenner jeg ikke hvordan trafikken er.

Sortland - Harstad er ikke mye lengre avstand enn Kjøpsvik - Ballangen (5,8 mil), om man kjører over Åsegarden. Men da må man ta ferga Refsnes - Flesnes, men tror de fleste velger å kjøre den andre veien der man unngår ferge. Og da er plutselig Harstad - Sortland ikke lengre 7,5 mil, men 12,5 mil kjøring. Tidsmessig tror jeg de er temmelig like, selv om Google sier det er 16 min. forskjell. Men da skal du treffe godt på fergetidene.

Lødingen - Harstad er også 7,5 mil ca. Men klart, kommer man fra Lofoten så er det et stykke lengre, selv om det finnes ladere i Svolvær og Gullesfjord (9.5 mil mellom disse).
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Vix

Da har det kommet opp en ny lokasjon på Ionity kartet "under construction": Rudshøgda
Adressen er Stolvstadvegen 2, rett ved Obs.
Samme adresse som Kople, Mer, E.ON og Tesla har ladestasjoner (...og Eviny, rett i nærheten)

Vix

Enda en ny lokasjon: Ionity Innlandsporten (Kolomoen 920, Tangen langs E6)
Her finnes det også allerede mange hurtigladere fra før. Mer, Kople, Circle K og Tesla

Panduck

Sitat fra: Vix på onsdag 17. april 2024, klokken 14:48Enda en ny lokasjon: Ionity Innlandsporten (Kolomoen 920, Tangen langs E6)
Her finnes det også allerede mange hurtigladere fra før. Mer, Kople, Circle K og Tesla

Og Ragde og Nio. Merkelig at ALT skal på samme sted :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA