Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tidal, CarPlay, MQA, Hi-Fi lydgjengivelse

Startet av Vurderer en elbil, søndag 30. januar 2022, klokken 13:27

« forrige - neste »

Vurderer en elbil

Hei, alle.

Jeg har noen spørsmål rundt streaming av musikk og hvilken kvalitet man kan forvente.

Jeg har hatt Spotify frem til nå, da de ikke kommer til å ha CD-lydkvalitet på musikken sin. Tidal skryter av at de har det, så nå har jeg fått Tidal. Tidal har også Hi-Fi og Master lyd som kanskje er nærmere LP lyd...? Jeg har ihvertfall dette abonnementet.

Men hvordan får jeg Master lyd i bilen? Jeg kan koble til trådløs med bluetooth, men så har jeg lest at båndbredden til bluetooth er for dårlig til å sende over både CD og Master lyd. Lyden taper seg over bluetooth.
Jeg kan også koble til CarPlay, da med ledning. Vil det hjelpe noe som helst med å få master lyd i bilen?
Må jeg har en spesiell ledning?
Må jeg ha en adapter? DAC?

Er det noen her som har noen idé om hvordan jeg kan få master lyd i bilen?
Fossilbil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA