Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestatistikk i appen - Versjon 4.6.1

Startet av Handyman, lørdag 29. januar 2022, klokken 07:49

« forrige - neste »

jokke

Under Fylke får jeg bare opp stater i USA. Vet noen hvorfor?

Motorwatt

Fordi det bare er USA som ligger inne, og jeg tror ikke det vil komme priser for alle land heller. Blir for mye å holde styr på, og det finnes ingen sentrale registre som de kan bruke.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lucaria

Sitat fra: Kim- på lørdag 29. januar 2022, klokken 16:17
Sitat fra: Handyman på lørdag 29. januar 2022, klokken 11:04
Sitat fra: Kim- på lørdag 29. januar 2022, klokken 10:29
Sitat fra: Handyman på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:59
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:14
.... får da helt nøyaktig kostnad.
Jeg tipper at dette bare er energi lagt til i batteriet, og at ladetapet ikke er regnet inn. Jeg har en nøyaktig 3-fasemåler med detaljert historikk jeg skal montere for å kunne beregne ladetap og forbruk til forvarming.
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:14
Dere med spotpris kan ihvertfall putte inn sin snitt kWh i etterkant når man får det på sin faktura.
Snittprisen hjelper lite når man kun lader på natta når prisen er lavest. Appen Charged bruker spotprisen på Nordpool og man får reell kostnad på ladeøktene. Man må selv legge til påslag og nettleie.
Ser fra nattens ladeøkt at ladetap er medregnet
Hordan ser du det? har du Easee/Tibber?
Når det gjelder pris så benyttet Tesla gjennomsnittet på 135 ørs, mens prisen da jeg ladet var under 60 øre.
For de som har spotpris er prisingen lite til hjelp slik det er nå.
kWh måler direkte fra easee ladeboks vs Tesla app

Jeg har også easee, hvordan får du sammenkoblet dem?

jlan

Sitat fra: Lucaria på søndag 25. september 2022, klokken 13:26
Jeg har også easee, hvordan får du sammenkoblet dem?
Har du Easee app? Da kan du se hver ladeøkt der. Med smartlading så kan Tesla og Easee ha litt forskjellig oppdeling av ladeøktene, med det er stort sett mulig å sammenligne. Tibber app har også ladestatistikk, separat for bil og easee.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Lucaria

#94
Sitat fra: jlan på søndag 25. september 2022, klokken 17:21
Sitat fra: Lucaria på søndag 25. september 2022, klokken 13:26
Jeg har også easee, hvordan får du sammenkoblet dem?
Har du Easee app? Da kan du se hver ladeøkt der. Med smartlading så kan Tesla og Easee ha litt forskjellig oppdeling av ladeøktene, med det er stort sett mulig å sammenligne. Tibber app har også ladestatistikk, separat for bil og easee.

Ja jeg har easee app og ser igentlig det jeg trenger der. Men det ser ut som noen har fått det in bedre i Tesla appen og (hjemme). Jeg sitter med det å ikke kunne stille hvor mitt hjem er fordi den kun har USA fylker, så ladeøktene blir registrert som "100% annet" med helt feil pris. Om jeg bare kunne få det til å havne under "hjemme" så kunne jeg letter følge det som skjer utenfor hjemmet.

jlan

Sitat fra: Lucaria på søndag 25. september 2022, klokken 18:43
Jeg sitter med det å ikke kunne stille hvor mitt hjem er fordi den kun har USA fylker, så ladeøktene blir registrert som "100% annet" med helt feil pris.
Dette er vel to innstillinger. Jeg har også USA "fylker", så jeg får ikke riktig pris, men jeg får registrert hjemmelading som hjemme, med blå stolper. Det er jo en "hjemme" setting på navigasjonsiden (langtrykk på hus-symbol). Jeg er litt usikker på om den brukes, men i så fall er det antagelig nødvendig at bilen er (eller ihvertfall tror at den er) innenfor tomtegrensene på angitt adresse når den lader.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Lucaria

Ja det kan vare at jeg ladet før jeg hade registrert dette. Skal se videre. Har kun trengt lade 1 gang når jeg fikk bilen i Torsdags.  :D

Slowpokes

Ladestatistikk i appen har vært borte siden mars/april, noen som vet hvordan få den tilbake? Har oppdatert bilens software og Tesla appen til det siste pdd.. TMY 2021.

Handyman

#98
Jeg har hatt det hele tiden siden det kom. Altså leeenge siden.
Vet at noen har manglet dette, og mener å huske at de kanskje fant årsaken, men jeg husker i så fall ikke hva det var.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

Du må tillate å dele data med Tesla fra bilen hvertfall.

Jeg fjernet dette valget en gang og statistikk i appen forsvant
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Slowpokes


Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Slowpokes


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA