Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skiboks til E-Niro

Startet av fsnass, tirsdag 25. januar 2022, klokken 20:18

« forrige - neste »

fsnass

På jakt etter en skiboks til vår Kia E-Niro. Foreløpig er det Thule Motion XT XL som leder an. Ser at den har innvending lengde på 200 cm. Har et par ski på 204 cm, men de bør få plass om de legges diagonalt.

Er først og fremst ute etter mest mulig plass. Har med barnevogn og full rulle de gangene vi skal kjøre langt.

Noen med andre erfaringer når det gjelder skiboks?

Batman

Hei, ikke bare har vi lignende familiesituasjon og kjøpte eniro samtidig, vi har også lignende skistørrelse :) Jeg gleder meg til å se forslag :)

Gratulerer!

fsnass

Haha. Det er gøy! Veldig fornøyd med bilen. Det er jo noe helt annet å kjøre E-Niro enn Leafen vi har fartet rundt med de siste årene. Men skiboks... Det må vi ha. Eller så blir det nok knapt med plass på langtur

Batman

Ja, vi må kjøpe takboks. Jeg leste gamle emner og så at andre har anbefalt packline nx 195 og mont blanc xplore rfx201

fsnass


Einride

Har ein Packline NX 215 på vår 2019 e-Niro. Den passer bra på bilen og du får plass til nesten alle typar ski med unntak av dei aller lengste fjell- og langrennsskia. Eg har den plassert slik at den ikkje kjem i konflikt med bakluka sjølv om denne er heilt open, og då er boksen ikkje synleg for førar når ein køyrer.

Boksen har relativt god plass, men er av den litt flatare typen, så større ting som barnevogn kan jo kanskje vere litt utfordring å få plass til. Boksen har vore benytta både sommar og vinter, og er godt nøgd med den ekstra lagringsplassen den gir.

Forbruket er i snitt ca 10% høgare med takboksen montert enn utan, litt avhengig av vêr, vind og type veg.

Det ser ut til at denne boksen no heiter Twin XL, men ser ut til å vere heilt lik både på utsjånad og mål: https://www.packline.no/produkt/nx-twin-xl/

fsnass

Rundt 10% økning i forbruket med takboks synes jeg ikke er så ille. Skal absolutt sjekke ut Packline også. Takk for tips!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA