Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2022.4

Startet av Motorwatt, tirsdag 25. januar 2022, klokken 19:50

« forrige - neste »

Motorwatt

Ja, da blir det forståelig :D. Selv har jeg aldri opplevd det.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 01. februar 2022, klokken 09:50
Ja, da blir det forståelig :D. Selv har jeg aldri opplevd det.
Jeg har opplevd en gang for lenge siden at bilen plutselig ville til venstre (inn i autovernet) da jeg lå i venstre fil på firefeltsvei, men dette var høylys dag og ingen blending. Hadde hendene på rattet og avbrøt selvstyringen før jeg krysset over kantlinja.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Nesten bedre om det hadde skjedd oftere 😗. Da ville man vært mere oppmerksom. Selv kjører jeg veldig mye motorvei i 120 km/t med AP på lange strekker (100+ km), og skal innrømme at det kan sløve litt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Hørtes ut som et veldig merkelig problem, som jeg nok ville tatt med Tesla om jeg hadde opplevd. Med unntak av helt åpenbare situasjoner, som for eksempel lastebil/traktor i mot i høyresving på eller over midtlinja (som regel betyr det bremsing, men kan nok ha opplevd at de har svingt også), eller uten midtlinje og rundkjøringer, så har jeg på over fire år aldri opplevd at en AP2+ bil har svingt ut av veien i verken den ene eller andre retningen.

Avkjøringsfunksjonen (uten AP på) har gjort noen interessante manøvere, hovedsakelig på smale veier uten midtlinje, men det er en helt annen greie.

Har opplevd ÉN eneste gang at en Tesla har prøvd å svinge meg inn i møtende kjøretøy, og det var en Model S AP1 loaner (2016 tror jeg), som prøvde å ratte meg rett inn i fronten på møtende kjøretøy over en krapp bakketopp i 70-sone, med sving mot høyre rett over toppen, der bilen plutselig svingte venstre. Hadde lav sol rett mot over bakketoppen, men usikker på om det var det eller at veien plutselig svingte rett over toppen, som satte den ut. Har kjørt over der med AP2.5/HW3 i tilsvarende forhold mange ganger uten å oppleve det samme. Skal være så ærlig å innrømme at jeg har STOR tiltro til AP når det gjelder det med styring. Kanskje for mye. Fantombremsingen derimot...

eDooku

#34
Det var et litt underlig problem, og det måtte noen forutsetninger til for å oppleve det:

       
  • 4-felts motorvei med smal midtdeler (E6 Dal-Minnesund er et godt eksempel)
  • Bilen ligger i venstre felt, på vei forbi noen
  • Det er mørkt eller skumring
  • Veien har ikke normale veilys (Dal-Minnesund har sånne små LED-kuler i midtdeleren som ikke lyser opp veien)
  • Møter motgående bil med høye lys eller fjernlys, som også ligger i venstre felt
  • Autopilot slått på
Når det skjedde ville bilen skjene litt til venstre akkurat når motgående bil var nærmest. Den ville nok aldri kjørt inn i midtdeleren, men om vinteren kunne den treffe sørpekanten og gi litt ekstra spenning i 120 km/t.

Vi har sett dette i minst ett år, og opplevd at det ble verre (kraftigere utslag til venstre) de siste oppdateringene, inntil det endelig forsvant helt i 2022.4.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Motorwatt

Hvis man opplever noe slikt, ville kanskje en kalibrering av kameraene ha hjulpet (et valg på service-menyen). Nå hadde det nok ikke dette vært tilfelle her, da kalibrering av kameraene ikke er en del av oppdateringer). Fint at det løste seg, da.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

"Software version 2022.4.5 is currently downloading" til min bil
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

MuskElBil

Sitat fra: Motorwatt på mandag 07. februar 2022, klokken 22:53
"Software version 2022.4.5 is currently downloading" til min bil

Her også. Foreløpig ikkje registrert på TeslaFi.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Motorwatt

#38
Samme beskrivelse som forrige versjon

Denne har jeg ikke sett før:
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

MuskElBil

Har sett denne i appen, men i går kveld etter oppdateringa er første gang den har faktisk vist meir enn Tesla logoen.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

geear

Funker hos meg og med 2021.44.30.11.

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på mandag 07. februar 2022, klokken 23:32
Samme beskrivelse som forrige versjon

Denne har jeg ikke sett før:
Har hatt den flere dager.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Tror det kom med en app-oppdatering, ja. Ser at hurtig-valgene mine i appen er blitt resatt, sannysnligvis samtidig. (Litt irriterende, for da må jeg rundt til hele familien og bedrive brukerstøtte igjen:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Sitat fra: Handyman på tirsdag 08. februar 2022, klokken 07:59
Sitat fra: Motorwatt på mandag 07. februar 2022, klokken 23:32
Samme beskrivelse som forrige versjon

Denne har jeg ikke sett før:
Har hatt den flere dager.

Godt mulig den har vært der, men altså første gangen jeg la merke til den. Men så er det ikke ofte jeg bruker appen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OlaM

Sitat fra: Motorwatt på mandag 07. februar 2022, klokken 23:32
Samme beskrivelse som forrige versjon

Denne har jeg ikke sett før:

Jeg får utslett av de oversettelsene. Hvorfor må appen se ut som svindel-mail?
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA