Batteribytte.

Startet av Tormod Beck, tir 25. jan 2022, kl. 17:43

« forrige - neste »

TB

Jeg mottok samme SMS. Bytte av batteri drar ut. i følge informasjonen i lenken har de måtte bytte på biler som ikke kan kjøres. Har flyttet andre bakover i køen.
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

RJK

Sitat fra: TB på tir 04. apr 2023, kl. 17:16Jeg mottok samme SMS. Bytte av batteri drar ut. i følge informasjonen i lenken har de måtte bytte på biler som ikke kan kjøres. Har flyttet andre bakover i køen.
Når hadde du forventet bytte? Har du blitt sendt bakerst i køen, eller virker det som det har blitt en generell forskyvning? Har du prøvd å ta kontakt og spørre når det er din tur?

Som du kan lese over, så forventet jeg å få byttet rundt uke 17, men klaget da jeg leste at noen som hadde forventet bytte i uke 35 allerede hadde fått byttet. Da først ble det fart på saken for min del.

Blir jo da trist på dine vegne om det betyr at du er skjøvet bakerst pga at noen få har måtte få fremskyndet. Ville som sagt forventet at de da heller forskjøv alle som ikke har fått byttet enda, slik at man forholdsvis har samme plasseringen. Dette ville tross alt vært det logiske å gjøre.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

TB

Opprinnelig estimert tid var ca uke 35 i 2022. Ved siste service nå i vinter fikk jeg beskjed om at de tok nye målinger. Etter det har jeg ikke hørt noe mer.
Mulig de sorterer etter hvordan målingene er, men jeg vet ikke hvilken kriterier de benytter.
Lørenskog

Limodriver

Det fremstår som batteribytte og oppfølging av dette ikke er særlig planmessig. Det er noen år siden Hyundai introduserte Kona Electric og Hyundaisalget økte betydelig i Norge. Imidlertid virker det som importøren henger etter og ikke klarer å få på plass gode systemer for håndtering av ettermarkedet. Tross alt har det vært noen utfordringer, spesielt med tidlige koner, der motor, girkasse, klimaanlegg, 12v batteri og fremdriftsbatteriet har krevd utbedringer. Jeg tror importøren ville gjort det enklere for seg selv ved å investere i gode systemer for oppfølging av ettermarkedet slik at kundene forblir fornøyde og sannsynligheten for gjenkjøpt tross alt blir større.

Vidar_S

Sitat fra: RJK på tir 04. apr 2023, kl. 16:13Fikk nå en melding fra Hyundai, der jeg fikk en ny ladekreditt på 1 000,- selv om jeg har fått byttet batteriet. Det var en positiv overraskelse som jeg ikke forventet, siden jeg som sagt har fått byttet.

Kudos, Hyundai!

:+1:

Der fikk jaggu jeg også en kode selv om batteri er byttet for lenge siden. Min kom imidlertid per brev med tilleggsinformasjon om at det skyldes at de ikke har telefonnummer eller epost på meg, til tross for at alle tidligere koder har kommet på sms. Min ladekreditt var denne gangen på kr 500, så halvparten av hva du fikk. Virker som om de kan ha mistet litt kontrollen. Det kan alternativt forklares med at de benytter samme system for å holde rede på batteribytte som de gjør for å vise digitalt servicehefte, for der er det jo tidvis forsinkelser på godt over et år  ;D

RJK

Sitat fra: Vidar_S på fre 14. apr 2023, kl. 17:57
Sitat fra: RJK på tir 04. apr 2023, kl. 16:13Fikk nå en melding fra Hyundai, der jeg fikk en ny ladekreditt på 1 000,- selv om jeg har fått byttet batteriet. Det var en positiv overraskelse som jeg ikke forventet, siden jeg som sagt har fått byttet.

Kudos, Hyundai!

:+1:

Der fikk jaggu jeg også en kode selv om batteri er byttet for lenge siden. Min kom imidlertid per brev med tilleggsinformasjon om at det skyldes at de ikke har telefonnummer eller epost på meg, til tross for at alle tidligere koder har kommet på sms. Min ladekreditt var denne gangen på kr 500, så halvparten av hva du fikk. Virker som om de kan ha mistet litt kontrollen. Det kan alternativt forklares med at de benytter samme system for å holde rede på batteribytte som de gjør for å vise digitalt servicehefte, for der er det jo tidvis forsinkelser på godt over et år  ;D
Digitalt servicehefte? Trodde det bare eksisterte i reklamen, ikke noe de i praksis har...

Nei, der tror jeg du bare tuller med meg...  :o :P :o

For min del har jeg på følelsen at intet er ført inn. Det eneste jeg ev. ser, er om det ligger "kampanjer" i form av ting som de uansett tar når jeg har bil til service. Dette forsvinner når det er utført, men intet kommer i historikken.
Bosted Oslo

Vidar_S

Sitat fra: RJK på fre 14. apr 2023, kl. 20:36Digitalt servicehefte? Trodde det bare eksisterte i reklamen, ikke noe de i praksis har...

Nei, der tror jeg du bare tuller med meg...  :o :P :o

For min del har jeg på følelsen at intet er ført inn. Det eneste jeg ev. ser, er om det ligger "kampanjer" i form av ting som de uansett tar når jeg har bil til service. Dette forsvinner når det er utført, men intet kommer i historikken.

Hehe... Etter at de (såvidt jeg kan se) fjernet web-varianten av der man skulle kunne gå inn og se servicehistorikk og kampanjer lastet jeg ned myHyundai-appen. Der mangler en av servicene jeg har tatt på bilen, to andre ligger dobbelt og jeg kan ikke se noen "kampanjer" i det hele tatt, så jeg kan ikke forstå kritikken  ::)

TB

Da har jeg fått bekreftet at verkstedet har bestilt batteriet ved siste service i januar. Nå venter en på at batteriet skal ankomme verksted. ETA for batteri er ikke kjent pr idag.
Lørenskog

Vidar_S

Sitat fra: TB på man 17. apr 2023, kl. 23:16Da har jeg fått bekreftet at verkstedet har bestilt batteriet ved siste service i januar. Nå venter en på at batteriet skal ankomme verksted. ETA for batteri er ikke kjent pr idag.

Gratulerer! Det høres veldig merkelig ut at bilen er inkludert i en tilbakekallingskampanje, man får et estimat på dato for bytte og deretter gjøres ingenting før verkstedet aktivt bestiller et batteri. Jeg fikk til sammenligning estimert samme uke som deg (uke 35 2022) og fikk byttet i oktober i 2022. Jeg hørte ingenting om at verkstedet foretok målinger eller bestilte inn noe batteri. Ifølge tilbakemeldingene jeg fikk fra min forhandler var det tvert imot Hyundai sentralt som styrte dette og sendte ut til biler (eller strengt tatt til registrert forhandler for biler) basert på en prioritering eller tilfeldigheter, alt etter som.

For meg virker det mer som om de har null kontroll enn at du aktivt er flyttet bakover i køen pga de har måttet prioritere biler som ikke kan kjøres. For oss andre fører det til mottak av ladekreditt på tross av at batteri er byttet og for deg er det hakket kjipere...

RJK

Som hos meg, tar det vel fort en måned før du har time for selve byttet...
Bosted Oslo

TB

Sitat fra: TB på man 17. apr 2023, kl. 23:16Da har jeg fått bekreftet at verkstedet har bestilt batteriet ved siste service i januar. Nå venter en på at batteriet skal ankomme verksted. ETA for batteri er ikke kjent pr idag.
Da er batteriet byttet. Det tok sin tid. Bilen 4 år og kjørt 70' ved bytte.
Rekkevidden viste litt over 500 km når jeg hentet bilen idag.

Samtidig som de byttet bilen sjekket de varmepumpen, synes den lager mye lyd. Er det defekt lager, kompressor skal byttes. Deler er bestilt.
Lørenskog

Moas

Sitat fra: TB på tor 24. aug 2023, kl. 21:49Bilen 4 år og kjørt 70' ved bytte.

Samtidig som de byttet bilen sjekket de varmepumpen, synes den lager mye lyd. Er det defekt lager, kompressor skal byttes. Deler er bestilt.
Etter rundt 70 - 80k km så husker jeg at deler i ac kompressoren på min ex kona måte byttes hver 6 mnd.. Ble mye service arbeider og ventetid på deler. Det er bare å glede seg for snart blir du godt kjent med folka på ditt lokale Hyundai verksted.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

TB

Sitat fra: Moas på tor 24. aug 2023, kl. 21:58Etter rundt 70 - 80k km så husker jeg at deler i ac kompressoren på min ex kona måte byttes hver 6 mnd.. Ble mye service arbeider og ventetid på deler. Det er bare å glede seg for snart blir du godt kjent med folka på ditt lokale Hyundai verksted.
Høres ikke bra ut. Håper riktige deler blir byttet med en gang.  :angel:
Må bare trøste meg med jeg ikke har så langt til Hyundai verkstedet...
Lørenskog

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA