Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf på Tesla Wall Connector

Startet av Nilz1, mandag 24. januar 2022, klokken 09:53

« forrige - neste »

Erik Ola Ulvestad

#spekulasjon
Kan det vere at eldste Leaf ikkje har noko form for CAN bus kommunikasjon over ladekabelen men at den nyare Leaf har det, men ikkje på ein slik måte at den er kompatibel med TWC? Då vil kanskje den eldste fungere fordi CAN ikkje finnest.
Just guessing....

Kva Leaf modellar støttar V2G, eller er det kun over Chademo kontakta?

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Nilz1

Da har jeg vært opp med boksen, satte bryter #2 til ned, og da går det å lade både Leaf og Tesla.
Tusen takk for hjelp👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼
Nissan Leaf 2012 (til salgs)
Nissan Leaf 2014
Nissan Leaf 2016 (solgt)
Tesla M3

geear


elektrolux

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på tirsdag 25. januar 2022, klokken 18:29
#spekulasjon
Kan det vere at eldste Leaf ikkje har noko form for CAN bus kommunikasjon over ladekabelen men at den nyare Leaf har det, men ikkje på ein slik måte at den er kompatibel med TWC? Då vil kanskje den eldste fungere fordi CAN ikkje finnest.
Just guessing....

Kva Leaf modellar støttar V2G, eller er det kun over Chademo kontakta?

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

Der er ikke noe canbus signaler på AC lading, kun et 12V DC som går over til +9V-12V 1000Hz PWM signal når bilen kobles til, og så +6V-12V PWM signal under lading.

I Tesla only funksjonen forventer ladestasjonen at bilen venter noen sekunder ekstra før den "bestiller" lading ved å laste ned den positive delen av PWM signalet.

Utålmodige biler ( stort sett alle andre enn Tesla ) avslører seg selv og får ikke strøm.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Nilz1 på tirsdag 25. januar 2022, klokken 20:06
Da har jeg vært opp med boksen, satte bryter #2 til ned, og da går det å lade både Leaf og Tesla.
Tusen takk for hjelp👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼

Genialt.

Snodig at 2012 Leaf har fungert. Det får du ta på kappen for flaks.

Og så ble dette en veldig billig løsning for deg :-)
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

TB

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på tirsdag 25. januar 2022, klokken 18:29
Kva Leaf modellar støttar V2G, eller er det kun over Chademo kontakta?
V2G er kun over Chademo

Det er flere VGx varianter

V2L (vehicle-to-load) som er støttet av Hyundai IONIQ 5.
V2G (Grid) V2H (Home) V2B (Building) kommer via Combo2/CCS DC kontakten, om jeg har forstått det riktig?

Støtte for de siste ligger i ISO15118. Hvor mange som merker (om noen?) som faktisk støtter standard pr idag er jeg usikker på?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Lars C. Krogenæs

#21
Har ikke hørt om noen biler som støtter V2G over CCS, hverken DC eller AC. Roadmapen er vel på 2025 for dette mener jeg å huske...

Her er forøvrig en masteroppgave fra i fjor om V2G fra NMBU av Tamara Nørreskov Aasbøe:
https://nmbu.brage.unit.no/nmbu-xmlui/bitstream/handle/11250/2765758/Tamara%20N%C3%B8rreskov%20Aasb%C3%B8e_2021.pdf?sequence=1
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA