Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Standard range uten pakker - dårlig deal?

Startet av Elektro12, søndag 23. januar 2022, klokken 14:23

« forrige - neste »

Elektro12

Synes PS2 med 2 sett hjul og krok til 375 ikke er så gæærnt priset som en elbil med god rekkevidde, krok og plass til familien på 4 - tar jeg feil?

E-Trond

363.000 inkludert vinterhjul og hengerfeste kommer jeg frem til.
Og har du agrol avtale får du 2% avslag på selve bilen i tillegg. 😉
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

Elektro12

Skal ha annen lakk. Sort bil er mareritt.

Får man Agrol på PS2 uten å ha ansiennitet

E-Trond

Annen lakk ja,da ser jeg den. 👍
Agrol medlemskap må du ha hatt i minst ett år for å kunne benytte deg av bilkjøpsavtale.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

Elektro12

Sitat fra: E-Trond på søndag 23. januar 2022, klokken 15:51
Annen lakk ja,da ser jeg den. 👍
Agrol medlemskap må du ha hatt i minst ett år for å kunne benytte deg av bilkjøpsavtale.

Ok, ser ut til at manglende varme i ratt og adaptiv cruise blir en stopper. Og da må en jo ha 70 lapper i pakker for å komme i havn. Virker litt innestengt baki også for barnas del.

Olepo

Jeg har ikke testet Polestar 2, men synes jo en sprett ny SR i basisutgave med hengefeste, 2 sett hjul og 3 års serviceavtale til kr. 363.000,- virker som et godt kampanjetilbud. (Da i sort standardfarge).

Frister å booke en prøvekjøring for å se om den kan gjøre nytten som familiebil for oss.
Oppvarmet ratt kan vi fint klare oss uten, men adaptiv cruise vil nok bli savnet.. Blir en vurdering om det er verdt 30K.

ReneM

Sitat fra: Olepo på onsdag 26. januar 2022, klokken 13:04
Jeg har ikke testet Polestar 2, men synes jo en sprett ny SR i basisutgave med hengefeste, 2 sett hjul og 3 års serviceavtale til kr. 363.000,- virker som et godt kampanjetilbud. (Da i sort standardfarge).

Frister å booke en prøvekjøring for å se om den kan gjøre nytten som familiebil for oss.
Oppvarmet ratt kan vi fint klare oss uten, men adaptiv cruise vil nok bli savnet.. Blir en vurdering om det er verdt 30K.

Vi har en P2 som familiebil (2 barn på 6 og 7). Det fungerer helt glimrende.

Jeg kjører mest alene og valgte derfor utseende foran praktisk nytte. Det rømmer på ingen måte samme bagasje som en Enyaq, eller har plass som en Ioniq 5. Men når jeg sitter meg inn i 'cockpiten' stortrives jeg. Bagasjeplass er helt kurant og ved behov kan man alltid montere en takboks :D
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

rowu98ab

Kjøpte nettopp en vaskemaskin, den gikk akkurat inn i bagasjerommet, med emballasjen på. Men det var ingenting å gå på i høyden.
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

jonnyjb

Oppdaget litt tilfeldig i dag at Polestar 2 Standard Range er oppgitt til å ha 69 kWh batteri på svenske Polestar-nettsider, mens de norske nettsidene sier 65 kWh. På både norske og svenske sider er antall moduler oppgitt til 24, mens Long Range-variantene har 27 moduler - slik sett bør vel 69 kWh være mest korrekt? Noen andre som har oppdaget dette, og som vet hvorfor de norske og svenske Standard Range-utgavene har forskjellig batterikapasitet?

Rekkevidden og antall hk er også oppgitt forskjellig; norsk: 440 km, 224 hk; svensk: 470 km, 231 hk.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Frodese

Så også dette på de svenske sidene, men 69kwh koster +10k. Skjønner ikke dette helt, kommer det en oppgradert SR🤔
2021 Tesla model 3 SR+

jonnyjb

Ser ut som Standard Range bilene som er leveringsklare i Sverige har samme konfigurasjon som de norske (165 kW / 224 hk, 65 kWh batteri), så mulig dette er veldig nytt.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

instrument

good catch  :+1:  sitter her og lurer på å bestille SR SM uten pakker, men da tror jeg at jeg venter til 69 kWh batteri blir tilgjengelig også i Norge.

jonnyjb

#12
Kan jo håpe allerede leverte biler blir oppgradert med programvare som øker rekkevidden og antall hestekrefter. Spesifikasjonene i brukerhåndboken tyder på at det er de svenske tallene som gjelder:
- https://www.polestar.com/no/manual/polestar-2/2022/article/Bilens-sertifiserte-verdier-for-rekkevidde-og-str%C3%B8mforbruk/
- https://www.polestar.com/no/manual/polestar-2/2022/article/Spesifikasjoner-for-elektriske-motorer/

Edit (23. feb. 15:10): Fikk svar fra Polestar Norge:
SitatBatteriet på 69 kWh ble lansert i markeder i Asia-Stillehavs-
og Midtøsten-regionene til å begynne med. Og så lanserte vi
den for alle andre markeder som krevde standardserien Single
motor.

64kWh batteri vil fases ut og vil kun være på MY22-biler.
69 kWh kommer nå for alle markeder i MY23. Imidlertid var det
en håndfull MY22 69 kWh-biler levert i markeder utenfor APAC
også.

Batteriene på 64 kWh og 69 kWh er kun forskjellige i kapasitet.
De er begge levert av CATL og de har samme prismatiske
cellesammensetning. Den økte kapasiteten skyldes forbedret
cellekjemi. Endringen er en del av utviklingen av teknologien.

Vi kan ikke svare eksakt hva rekkeviddeforskjellen mellom de to
batteriene er - da dette fortsatt skal sertifiseres. Men omtrentlige
forventede rekkeviddeøkningen er 30 km (WLTP).
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Mr Oizo

Spørsmålet er når MY23 starter. SR bestilt nå har juni levering.

Tin

Fordelen med gratis vinterhjul ryker nok også hvis man venter for lenge, samt at prisen sikkert går opp med 10k.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA