Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fisker med norske priser.

Startet av E-Trond, lørdag 22. januar 2022, klokken 16:50

« forrige - neste »

E-Trond

Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

Tellus

Ser ut som om akkurat den varianten ikke kommer med setevarmer. Et must i Norge.

E-Trond

Høres veldig rart ut.
Finner ikke no liste på standard utstyr.
Men pleier jo og være standard på alle biler fremme,men så må man gå opp ett nivå eller betale ekstra for varme i setene bak.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

casall

Noen som har gjort en reservasjon? Det er kanskje ikke noe poeng med mindre man skal ha toppmodellen?
Disse bilene må da fort bli populære om de faktisk kommer?

Chimp

Leste at hvis man reserverer i dag så er levering 2023. Har ikke reservert tidligere, da jeg har vært redd for å ikke få igjen pengene. Liker ikke å reservere når jeg havner så langt bak i køen heller...

chargedup

I 2020 hadde de 600 stk reservasjoner i Norge. Dette var lenge før nettsiden kom på norsk og de begynte med reklame i Norge. Garantert flere som har reservert nå.
Jeg synes bilen og specs ser veldig bra ut, men pga skepsis mot grunnlegger avventer jeg.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

turfsurf

Hvordan er det med størrelse på denne bilen? Virker som en konkurrent i klassen til TMY, kanskje mere premium segment. Men er bagasjerommet lite?

Ellers virker det som mye bil for pengene, med god rekkevidde. Men kommer rekkevidden av lavt forbruk eller stort batteri? Jeg ønsker primært det første.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

casall

Litt snålt at det virker som man må ha toppversjonen for å få varme i setene...

LFC

Sitat fra: chargedup på onsdag 02. februar 2022, klokken 08:36
I 2020 hadde de 600 stk reservasjoner i Norge. Dette var lenge før nettsiden kom på norsk og de begynte med reklame i Norge. Garantert flere som har reservert nå.
Jeg synes bilen og specs ser veldig bra ut, men pga skepsis mot grunnlegger avventer jeg.

Det står i vilkårene at du vil få igjen dine $250 hvis du kansellerer i tide, men hvis du kansellerer under 60 dager før levering så får du bare igjen $225. Altså så gambler du med litt over 200kr..
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

chargedup

Sitat fra: LFC på onsdag 23. februar 2022, klokken 08:48
Det står i vilkårene at du vil få igjen dine $250 hvis du kansellerer i tide, men hvis du kansellerer under 60 dager før levering så får du bare igjen $225. Altså så gambler du med litt over 200kr..
For å spesifisere mitt innlegg går det på historikken til grunnleggeren Henrik Fisker og hans tidligere eide Fisker (som produserte bla Karma) som gikk konkurs. Jeg sier ikke at jeg tror dagens Fisker vil gå konkurs, men man må være klar over at det er større risiko for å ikke få igjen depositumet i en oppstartsbedrift der grunnlegger har dårlig track record, enn feks hos Audi.

Fisker har forøvrig nå over 31.000 depositumskunder. Henrik regner med å ha 50.000 faktiske bilbestillinger (altså depositumskunder som faktisk "skriver kjøpskontrakt") ila året.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

LFC

Jeg sendte en reservasjon i dag.

Bilen blir jo bare tøffere og tøffere jo mer jeg ser på den.
At de skal bruke Mekonomen som servicepoint ser jeg på som positivt.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

casall

Har det kun noe for seg å reserve nå dersom man skal ha lanseringsutgaven til over 600k?

Herwitz

Siden de for ikke lenge siden hadde 33.000 reservasjoner på verdensbasis håper og tror jeg at det har noe for seg også for oss som ikke skal ha lanseringsutgaven. Vil tro vi kommer tidligere i køen og at det gir en bedre fordeling av biler til de ulike landene.
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

casall

Reserverte jeg og nå. Har dere som har reservert lagt inn bil på konfigurasjon? Eller har ikke det noe for seg enda? Jeg la inn bare en for moroskyld på Ocean Ultra som antegligvis er den som kan bli aktuell.

JorgenM

#14
Ultra, uten setevarme?

Står ikke noe om rattvarme, noen som vet? Er det kansje med i vinterpakken?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA