Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Garantireparasjon på f.eks. ID4.

Startet av ENTO, onsdag 19. januar 2022, klokken 01:15

« forrige - neste »

ENTO

Har noen erfaring med å kjøpe bil der man får best tilbud (kan være vekk eller langt vekk fra bopel) for så å gå til lokal VW forhandler for å få utført garantireparasjon?
Er dette greit ?

LMOR

Det må være greit, det er VW som er ansvarlig for garantien, ikke den lokale forhandleren.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ELvin2022

Tror det skal gå fint. Har hatt biler tidligere hvor jeg har kjøpt bilen et annet sted, og hvert hos min lokale forhandler og utbedret garanti saker.

Krokstein

Tipper det er importøren som dekker utgifter i forbindelse med garanti. Forhandlerne er vel bare glade for å få jobben tenker jeg
ID.4 GTX

Vix

Kjøpte en bil hos Hamax i Hønefoss. Leverte den inn for garantireparasjon hos Møller i Oslo. Ingen problemer eller spørsmål.


Løytnanten

Noe annet ville vært brudd på garantibetingelsene. Du skal kunne ta service og garantireparasjoner hvor som helst i Europa.

Bjoris

#6
Istedenfor å reise land og strand for å hente bil så kan du jo ta opp med lokal forhandler at andre selger billigere å høre hva de vil gjøre med det.

Litt dumt å ikke gi dem en sjanse og det er litt kjekkere å gå til en lokal forhandler med problemer, hvis bilen er kjøpt der. Er du i en storby så betyr det sikkert ikke så mye, men vi som bor på bygda kjenner jo litt på dette at en ikke har bidratt med å handle lokalt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA