Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Røros Hotell utvider med 10 nye ladeuttak

Startet av Marius Kotsbak, mandag 17. januar 2022, klokken 18:23

« forrige - neste »

Marius Kotsbak

10 x 22 kW AC. Nyhetssak:

https://rorosnytt.no/lysholm-glad-for-full-lading-pa-hotellet/

Står det er Zaptec, men ikke hvordan man betaler (eller om det er inkludert for gjester).
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Erik Ola Ulvestad

Ifølge Ren Røros: "Vi sørger for drift, vedlikehold og betalingsløsning på hotellets eiendom."

På ladeboksen er det då vitterlig en Charge365 etikett.


Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Marius Kotsbak

#2
Er der i vinterferien. Det er Charge365/Ren Røros som driver ja: https://portal.charge365.no/lade-kart/70bcff0e-3fe9-403f-86d1-f5a4535bd3ed

Prisene er rimelig horrible:

Priser (alle priser er inkludert MVA)
Per kWh   kr 4.20
Minuttpris kr 0.40

og minner mer om huriglading på DC enn semihurtig på AC. I tillegg går det 24 kr. pr time selv etter ladingen er ferdig. Gir riktignok opptil 22kW, så det blir litt billigere om man har rask ombordlader og er god på å stoppe lading i tide. Man kan sette opp SMS-varsel ved fulladet bil om man ikke har mulighet til det fra bilen.

Vet ikke om det er høye strømpriser eller ønske om rask nedbetaling av anlegget som er grunnen. Evt. bare å melke markedet før det blir god dekning i området. Det var fullt både hos Domus og i Ålen i vinterferien, så køfritt har man kanskje ikke mange alternativer. Nå var alle 10 uttakene i bruk da vi kom også, men rotasjonen var god, det skulle bare mangle med den tidsprisingen de har.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

hanche

Du verden. For biler med treg ombordlader, som min egen, virker det mer fornuftig å hurtiglade ved ankomst opp til effekten faller drastisk, og så bruke disse til å fylle opp videre dersom det skulle være bruk for det. Jeg tipper det ofte vil vise seg å være unødvendig.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Marius Kotsbak

Ja, det er jo det, men i høytidene har hurtigladestedene i området stor pågang, så da blir det ladekø. Lærdom til neste gang er å lade om det er noe ledig på vei dit, og deretter ikke være koblet til lenger enn man trenger å lade, og iallefall ikke over natta om den blir fulladet i mellomtiden.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Marius Kotsbak

Fikk dette svaret av operatøren (E-verket i Røros):

===========

Hei,

Prisen på lading blir beregnet ut ifra de til enhver tid gjeldende strømkostnadene for prisområde for Østlandet, som vi tilhører.

I tillegg har vi satt en minuttpris for å omløp på ladestasjonen og få utnyttet kapasiteten på ladestasjonen best mulig, til alle hotellets kunders beste.

Med vennlig hilsen

Ren Røros AS

===========
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA