Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Easee/Tibber smart lading

Startet av Borje, lørdag 08. mai 2021, klokken 12:17

« forrige - neste »

Borje

Noen som har erfaring med smart lading av e-up 2014 mod? Opplever dette problemet: Tibber foreslår som regel lading på natten, men når ladingen skal starte vil ikke bilen ta i mot strømmen. Virker som bilen har gått i dvale. For å starte ladingen må jeg f.eks lås opp og igjen bilen, da starter ladingen.

igniztion

Har samme problem med vår 2014-modell. Både smartlading og manuelt angitt tidsrom i Easee fører til at bilen ikke starter lading.

Med angitt tidsrom på Easee, satte jeg avreiseplan i bilen til å være fulladet ca 15 min før Easee tidsrommet avsluttes. Da fungerer det greit, men med smartlading vet man jo ikke nødvendigvis dette.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

pladask

Fungerer på min 2014-modell. Har satt at jeg har en id3 i tibberappen for å få til smartlading (har ikke we-connect). Jeg har ikke på «strøm til enhver tid» satt i easee appen men de med Leafe må ha denne på for st det skal virke der. Dere kan jo prøve å slå på det, kanskje det hjelper.

auty

Har samme problem med en 2013 modell. Virker som bilen går i dvale når den ikke får strøm med en gang. Er ikke dette også veldig problematisk i lastbalanserte borettslag?

sveander

Jeg har nå en 2021 E-up hvor dette nå er fikset.
Den tar seg en lengre hvil og så nå jeg ber Easee å starte på natten så skvetter den opp og lader.
Er veldig glad de har fikset dette problemet jeg hadde på min 2014-mod.

Ingen trøst men det går fremover
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA