Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ACC - Skal den kunne følge fartsgrensene?

Startet av Bjoris, onsdag 29. desember 2021, klokken 09:50

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg prøvde en EV6 her om dagene nydelig bil å kjøre, men det var ett par ting irriterte. ACC ville ikke justere seg etter skiltene, enda det stod at den skulle det i menyen. Eneste er at skiltet ble rødt når du gikk over, vi kjører ID4 i dag og kjører på ACC hele tiden da den også passer på å redusere fart i svinger og rundkjøringer. Det er også mye lettere å justere farten opp og ned i IDen enn i EV6en...

Men noe er det med alt, som sagt ble jeg begeistra over hvordan den kjører så legger nok inn en bestilling så får vi se hva som er stoda den vakker dagen bilen dukker opp, blir å bestille en GT Line uansett lang leveringstid

HS

Hei!
Prøvekjørte den jeg også, men som du opplevde så fikk jeg ikke ACC til å justere hastigheten atter de faktiske fartskiltene. Mener jeg måtte regulere via knappen på rattet.
Tesla MYLR- 2022

Bjoris

Det står at bilen skal følge fartsgrensen så hvis det bare er at du får rødt skilt når den f.eks kommer fra 80 til 60 så syns jeg dette er dårlig forklart og heller ikke spesielt top-spec når rimelige biler som ID3 og 4 har det som std.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA