Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vil ikke hurtiglade

Startet av PerC, søndag 02. januar 2022, klokken 00:00

« forrige - neste »

PerC

Hei! Har en i3 fra 2014 som har sluttet å hurtiglade. Den lader men lader like sakte som ladeboksen i garasjen hjemme. Kan det være noe med innstillingene eller er det feil på selve batteriet. Noen som har erfaring med det samme som meg? På forhånd takk for alle svar :)

Orbit

Har du hatt bilen siden 2014, og den lader tregere enn tidligere vintre? Eller er det første vinteren med denne bilen?

Dersom batteriet er skikkelig kaldt, og du ikke aktiverer batterivarming i bilen (gitt den har denne opsjonen) mens den er tilkoblet hjemmeladeren før avreise, blir hurtiglading underveis særdeles lite "hurtig".
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

turfsurf

Sitat fra: PerC på søndag 02. januar 2022, klokken 00:00
Hei! Har en i3 fra 2014 som har sluttet å hurtiglade. Den lader men lader like sakte som ladeboksen i garasjen hjemme.
Som Orbit skriver, hvis det er din første vinter med bilen er det sannsynligvis kaldt batteri. Starter du med frossent batteri vil ikke bilen greie å varme det nok til god effekt på hurtiglader første lading, selv om du kjører det nesten helt tomt.

Akselerasjon og/eller høy fart hjelper, men går selvfølgelig ut over rekkevidden igjen.

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA